کارت گرافیکی گیمینگ ابری شرکت ای ام دی به‌زودی معرفی می‌شود - تکفارس 
کارت گرافیکی گیمینگ ابری شرکت ای ام دی به‌زودی معرفی می‌شود - تکفارس 

کارت گرافیکی گیمینگ ابری شرکت ای ام دی به‌زودی معرفی می‌شود

افشین نوری
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - 16:08
ای ام دی

شرکت ای ام دی (AMD) سال گذشته کارت گرافیکی RX 6800 XT را معرفی کرد و حالا این شرکت اعلام کرده است که بر پایه همین کارت یک کارت گرافیکی گیمینگ ابری جدید به نام Radeon Pro V620 معرفی خواهد کرد.

جف کونل (Jeff Connell) نایب‌رئیس ای ام دی گفته است که تقاضای زیاد برای گیمینگ ابری باعث شده تا این شرکت به فکر معرفی یک کارت گرافیکی اختصاصی برای این بخش بیافتد. به‌گفته‌ی کونل، کارت گرافیکی V620 فقط منحصر به گیمینگ نخواهد بود بلکه برای استریم همزمان چندین دسکتاپ یا فضای کاری از طریق فضای ابری نیز کاربرد خواهد داشت.

مطالب مرتبط:

تفاوت‌ اصلی V620 و ۶۸۰۰ XT در حافظه آن‌ها خواهد بود بطوریکه V620 به جای ۱۶ گیگابایت از ۳۲ گیگابایت حافظه بهره خواهد برد. بقیه مشخصات این دو کارت مشابه هم خواهد بود و هر دوی آن‌ها مجهز به ۴۶۰۸ هسته گرافیکی با سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز و توان حرارتی ۳۰۰ وات خواهند بود.

ای ام دی

یکی دیگر از تفاوت‌های این دو کارت گرافیکی آن است که V620 عمدتاً برای سرورها طراحی شده و مجهز به یک خنک‌کننده پسیو است که کمی کوچکتر از سسستم خنک‌کننده ۶۸۰۰ XT است؛ بنابراین برای خنک‌سازی نیاز به فن‌های کیس نیز خواهد داشت.

البته ای ام دی این کارت گرافیکی را برای خرده‌فروشی‌ها عرضه نخواهد کرد و بعید است که خرده‌فروشی‌ها هم تمایلی به فروش آن به شرکت‌ها داشته باشند. بنابراین اگر شما قصد خرید یک کارت گرافیکی ای ام دی با ۳۲ گیگابایت حافظه را دارید تنها گزینه‌تان در حال حاضر کارت نه‌چندان قدرتمند W6800 خواهد بود.

ای ام دی

البته شما می‌توانید کمی منتظر بمانید تا شرکتی مانند شادو (Shadow) کارت گرافیکی V620 را بخرد و آن را با دریافت اشتراک ماهانه به شما بفروشد. یا اینکه در همین رده از کارت گرافیکی گوگل استادیا W6800 که برای گیمینگ طراحی شده استفاد کنید.

اگر حافظه ۳۲ گیگابایت برایتان کافی نیست می‌توانید کمی بیشتر منتظر بمانید تا ای ام دی از کارت‌های گرافیکی Compute و Epyc خود در پروژه‌ای موسوم به دیتاسنتر شتاب‌دهنده (Accelerated Data Center) رونمایی کند.

براساس شایعات، کارت گرافیکی Instinct Accelerator ای ام دی دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه HBM2E خواهد بود که در صورت معرفی تبدیل به یکی از بزرگترین کارت‌های گرافیکی دنیا خواهد شد.

البته رقبای ای ام دی هم بیکار ننشسته‌اند و انویدیا هم قرار است روز سه‌شنبه رویداد GTC 2021 خود را برگزار کند که در آنجا شاهد محصولات جدیدی از این شرکت مطرح در زمینه کارت گرافیکی خواهیم بود.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.