جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای شناسایی اعضای گروه دارک ساید - تکفارس 
جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای شناسایی اعضای گروه دارک ساید - تکفارس 

جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای شناسایی اعضای گروه دارک ساید

مهدی حلوائی
۱۵ آبان ۱۴۰۰ - 15:53
کولونیال پایپ‌لاین آمریکا

حمله‌ی گروه هکری دارک ساید (DarkSIde) به شبکه سوخت‌رسانی کولونیال پایپ‌لاین (Colonial Pipeline) در اردیبهشت‌ که موجب تعطیلی چهارروزه آن شد، یکی از بزرگ‌ترین و جدی‌ترین حملات باج‌افزاری در تاریخ بوده است. حالا دولت آمریکا پاداشی ۱۰ میلیون دلاری را یرای شناسایی هویت و مکان اعضای این گروه تعیین کرده است.

شبکه‌ی سوخت رسانی کولونیال پایپ‌لاین که در ساحل شرقی آمریکا قرار دارد، حدود ۴۵ درصد از سوخت کشور را تامین کرده و همین نکته اهمیت این شبکه را نشان می‌دهد. حمله‌ی گروه دارک ساید موجب شد تا ۱۷ ایالت آمریکا از جمله واشنگتن دی‌سی با مشکل کمبود سوخت مواجه شده و نگرانی‌هایی را نسبت به آسیب‌پذیری زیرساخت‌های کشور در برابر حملات سایبری به‌وجود آورد.

کولونیال پایپ‌لاین آمریکا

با این وجود، دارک ساید جنبه مالی را هدف اصلی خود دانسته بود و اعلام کرد که قصد ایجاد مشکل برای جامعه را نداشته است. این گروه چندی بعد فعالیت خود را متوقف کرد اما متخصصبن بر این باورند که اعضای دارک ساید حالا گروه جدیدی به نام بلک متر (BlackMatter) را تشکیل داده‌اند. گفته می‌شود که کولونیال پایپ‌لاین برای بازگشت شبکه سوخت‌رسانی خود به حالت آنلاین، تعداد ۷۵ بیت کوین (حدود ۴.۴ میلیون دلار در آن زمان) را به این گروه واقع در اروپای شرقی پرداخت کرده است.

نظر شما در مورد افزایش حملات باج‌افزاری در سال ۲۰۲۱ چیست؟ به‌نظر شما شرکت‌ها باید از چه راهکارهایی برای مقابله با این حملات استفاده کنند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید