میزان تقاضا برای تراشه‌های ارزان کاهش چشمگیری داشته است -
میزان تقاضا برای تراشه‌های ارزان کاهش چشمگیری داشته است -

میزان تقاضا برای تراشه‌های ارزان کاهش چشمگیری داشته است

مهدی حلوائی
۱۵ آبان ۱۴۰۰ - 14:54
تراشه

شیوع ویروس کرونا موجب ایجاد برنامه‌های کار و تحصیل از درون خانه و همچنین افزایش میزان تقاضا برای لپ تاپ‌های اقتصادی مانند کروم بوک‌ها شد. حالا با بازگشت اوضاع به حالت عادی، میزان تقاضا برای این محصولات و تراشه‌های ارزان با افت ناگهانی و چشمگیری روبه‌رو بوده است.

موسسه‌ی تحقیقاتی مرکوری ریسرچ (Mercury Research) به‌تازگی گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد بازار پردازنده‌های لپ تاپ‌های اقتصادی با بیشترین کاهش سالانه روبه‌رو بوده و میزان فروش این تراشه‌ها در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری نسبت به سه‌ماهه‌ی گذشته ۱۸ میلیون واحد کاهش داشته است. این کاهش بیشترین تاثیر را روی تراشه‌های سری سلرون اینتل و اتلون ای ام دی گذاشته است.

لپ تاپ

آقای دین مک کرن، رئیس موسسه مرکوری ریسرچ اعلام کرد که مشکل کمبود تراشه تاثیری در کاهش میزان تقاضا برای لپ تاپ‌های اقتصادی نداشته و علت اصلی این موضوع، بازگشت سریع شرایط از دوران کرونا به حالت عادی بوده است. همچنین موسسه‌ی تحقیقاتی کانالیس (Canalys) نیز در اوایل هفته اعلام کرده بود که فروش کروم بوک‌ها در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۱ نسبت به سه‌ماهه‌ی گذشته ۵۲ درصد و نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد کاهش داشته است.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید