کارت حافظه DDR5-7000 با سرعت انتقال داده باورنکردنی در راه است - تکفارس 
کارت حافظه DDR5-7000 با سرعت انتقال داده باورنکردنی در راه است - تکفارس 

کارت حافظه DDR5-7000 با سرعت انتقال داده باورنکردنی در راه است

افشین نوری
۱۴ آبان ۱۴۰۰ - 11:29
کارت حافظه DDR5-7000

اینتل به‌تازگی از پردازنده‌های دسکتاپی آلدر لیک (Alder Lake) خود رونمایی کرده و هم‌اکنون عرضه آن‌ها را شروع کرده است. همین موضوع باعث شده تا شرکت‌های سازنده چیپ حافظه در تکاپو برای معرفی بهترین کارت‌های حافظه DDR5 برای کار کردن با این پردازنده‌های قدرتمند باشند. یکی از این چیپ‌ها DDR5-7000 خواهد بود که ظاهراً قرار است به‌زودی معرفی بشود.

مطالب مرتبط:

خبر مربوط به این کارت حافظه زمانی برجسته شد که شرکت گیگابایت هفته گذشته لیست همه کارت‌های DDR5 سازگار با مادربورد Z690 Aorus Tachyon خود را منتشر کرد.

کارت حافظه DDR5-7000

این لیست شامل کارت‌های مختلفی از چیپ DDR5-7000 می‌شود که با وجود مصرف انرژی بالا پهنای‌باند بزرگی را ارائه خواهد کرد. این کارت حافظه ظاهراً توسط شرکت‌هایی مانند آداتا، تیم‌گروپ و Aorus که از زیرمجموعه‌عای خود گیگابایت محسوب می‌شود ساخته خواهد شد. سرعت انتقال داده DDR5-7000 برابر با ۷۰۰۰ میلیون انتقال‌درثانیه خواهد بود که از طریق افزایش ولتاژ ورودی از ۱.۱ ولت به ۱.۵ ولت میسر خواهد شد.

کارت DDR5-7000 برای ارائه چنین سرعتی از فناوری ۱۴ نانومتری بهره خواهد برد و بنابراین باید انتظار قیمت بالایی را برای آن داشت. در حال حاضر قیمت مدل ۳۲ گیگابایتی DDR5-4800 شرکت‌هایی مثل Crucial یا GelL چیزی بین ۲۰۰ دلار تا ۴۰۰ دلار است و همچنین کارت DDR5-4800 شرکت PNY قرار است اواخر این ماه با قیمتی در همین محدوده روانه بازار بشود. بنابراین، می‌توان انتظار داشت که DDR5-7000 قیمتی بسیار بالاتر از این‌ها داشته باشد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • Aliw گفت:

    کاش قیمت ها یه جوری بشن که بتونیم نسل جدید رو بخریم خدایی هنوز تو نسل سوم موندم چه برسه نسل پنجم