محموله چند هزار دلاری کارت‌های سری RTX 3000 به سرقت رفت -
محموله چند هزار دلاری کارت‌های سری RTX 3000 به سرقت رفت -

محموله چند هزار دلاری کارت‌های سری RTX 3000 به سرقت رفت

مهدی حلوائی
۱۳ آبان ۱۴۰۰ - 16:53
کارت گرافیک سری RTX 3000

از آن‌جایی که ارزش کارت‌های گرافیک سری آمپر هر روز به ارزش طلا نزدیک‌تر می‌شود، این کارت‌ها به یکی از اهداف مورد علاقه‌ی سارقان تبدیل شده‌اند! از این رو جای تعجبی نیست که چند روز پیش محموله‌ای از کارت‌های سری RTX 3000 در راه انتقال به مرکز پخش در ایالت کالیفرنیا توسط سارقان به سرقت رفته است.

آقای جیکوب فریمن، مدیر محصولات شرکت EVGA امروز در یکی از فروم‌های این شرکت اعلام کرد که این سرقت در تاریخ ۷ آبان (۲۹ اکتبر) صورت گرفته است. در حال حاضر هنوز تعداد دقیق کارت‌های ربوده‌شده اعلام نشده اما به گفته‌ی آقای فریمن، سارقان موفق شده‌اند تا بیشتر محموله‌ی این کارت‌ها را به سرقت ببرند. ارزش این کارت‌ها از ۳۲۹ دلار (RTX 3060) تا ۱.۹۵۹ دلار (RTX 3090) متغیر بوده است. البته این قیمت رسمی کارت‌ها بوده و مشخص نیست که قیمت فروش آن‌ها توسط خرده‌فروشی‌ها چه مقدار بوده است.

کارت گرافیک سری RTX 3000

آقای فریمن به افرادی که قصد خرید این کارت‌های ربوده‌شده را دارند، هشدار داده که این کار بر خلاف قوانین ایالت کالیفرنیا بوده و افراد در صورت خرید، فروش، مخفی‌کردن و یا همکاری در این امور مورد بازخواست قرار خواهند گرفت. کاربران می‌توانند با بررسی شماره سریال کارت خریداری‌شده و مطابقت آن با صفحه گارانتی محصولات در وب‌سایت شرکت EVGA از قانونی‌بودن خرید خود اطمینان حاصل کنند.

این اولین باری نیست که کارت‌های سری RTX 3000 به سرقت می‌روند چرا که در دسامبر سال گذشته نیز تعداد ۴۰ کانتینر حاوی کارت‌های گرافیک RTX 3090 به ارزش ۳۳۰ هزار دلار از کارخانه‌ی شرکت MSI در کشور چین به سرقت رفته بود. در حال حاضر کارت‌های گرافیک جدید هر دو شرکت انویدیا و ای ام دی بسیار کمیاب بوده و همین موضوع باعث شده تا قیمت آن‌ها در بازار سیاه به شدت افزایش پیدا کند.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید