آموزش انتقال بازی و اطلاعات از پلی استیشن ۴ به پلی استیشن ۵ - تکفارس 
آموزش انتقال بازی و اطلاعات از پلی استیشن ۴ به پلی استیشن ۵ - تکفارس 

آموزش انتقال بازی و اطلاعات از پلی استیشن ۴ به پلی استیشن ۵

مهدی ملکی
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - 09:00
آموزش انتقال بازی ها پلی استیشن ۴ به پلی استیشن ۵

هنوز کاربران چندان زیادی نتوانسته‌اند به تهیه پلی استیشن ۵ (PS5) بپردازند و با کنسول‌های نسل قبلی خود مشغول هستند. با این حال، کسانی که این شانس را داشته‌اند، احتمالاً اکنون به این فکر می‌کنند که چطور باید اطلاعات خود را از پلی استیشن ۴ (PS4) به پلی استیشن ۵ منتقل کنند.

در حقیقت از آن‌جایی که هنوز تعداد زیادی از آثار به صورت بین نسلی برای هر دو کنسول پلی استیشن ۴ و ۵ منتشر می‌شوند، نمی‌توان احتمال انتقال اطلاعات را در نظر نگرفت. ما در ادامه این مقاله آموزش می‌دهیم که چطور می‌توانید اطلاعات خود را از پلی استیشن ۴ به پلی استیشن ۵ منتقل کنید.

مطالب مرتبط:

چگونه اطلاعات خود را از پلی استیشن ۴ به پلی استیشن ۵ منتقل کنیم؟

اول از همه باید هر دو کنسول خود را به آخرین نسخه نرم‌افزاری موجود به‌روز کنید. این فرایند روی هر دو دستگاه خودکار و مشابه است اما شما می‌توانید به صورت دستی با مراجعه به تنظیمات یعنی Settings > System Software Update، این کار را هم روی پلی استیشن ۵ و هم روی پلی استیشن ۴ انجام دهید.

بعد از این که مطمئن شدید هر دو کنسول به‌روز هستند و آخرین نسخه سیستم عامل را دریافت کرده‌اند، برای انتقال اطلاعات از پلی استیشن ۴ به پلی استیشن ۵ از راهنمای زیر استفاده کنید:

  • روی پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ خود به یک حساب PSN یکسان وارد شوید.
  • هر دو کنسول را از طریق یک کابل اترنت به یکدیگر متصل کنید یا از یک شبکه وای فای یکسان برای اتصال بهره بگیرید. استفاده از کابل اترنت جریان انتقال داده را سرعت می‌بخشد اما ضروری نیست. همه چیز و همه مواردی که در ادامه ذکر می‌کنیم از طریق اتصال وای فای هم امکان‌پذیر هستند.
آموزش انتقال بازی ها پلی استیشن ۴ به پلی استیشن ۵

اگر دستگاه پلی استیشن ۵ خود را برای اولین بار روشن می‌کنید، دستگاه اجازه می‌دهد که داده‌های خود را در همان لحظه انتقال دهید.

با این حال اگر این مرحله را پشت سر بگذارید نیز می‌توانید بعداً این کار را انجام دهید. با توجه به حجم فایل‌هایی که انتقال می‌دهید، شاید این فرایند چند ساعت به طول بینجامد. پیشنهاد می‌کنیم که پیش از رفتن به رختخواب یا سر کار این فرایند را آغاز کنید.

برای شروع این پروسه به صورت دستی، روی پلی استیشن ۵ به قسمت Settings > System Software > Date Transfer مراجعه کنید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گزینه Continue را انتخاب کنید. این گزینه در قسمت Data Transfer قابل مشاهده است.
  • سپس انتخاب کنید که علاقه دارید داده‌ها را از کدام پلی استیشن ۴ منتقل کنید. اگر تنها یک پلی استیشن ۴ دارید، مشخصاً می‌دانید باید چه کنید. اگر چند پلی استیشن ۴ در اختیار دارید که به یک شبکه وای فای متصل هستند، با توجه به آی‌دی پلی استیشن ۴ خود می‌توانید دستگاه مورد نظر را تشخیص دهید.
  • برای فهمیدن آی‌دی پلی استیشن ۴ خود به قسمت Settings > System > System Informantion مراجعه کنید. در این قسمت می‌توانید آی‌دی پلی استیشن ۴ خود را مشاهده کنید. به صورت پیش‌فرض باید این نام به صورت PS4 و چند عدد نمایش داده شود. اگر بخواهید می‌توانید نام پلی استیشن ۴ خود را برای یافتن آسان‌تر پیدا کنید.
  • زمانی که گزینه Prepare for Data Transfer روی پلی استیشن ۵ نمایش داده می‌شود، می‌توانید با فشردن و نگه داشتن دکمه پلی استیشن ۴ روی این دستگاه، صدای یک بوق را بشنوید.
  • سرانجام می‌توانید فرایند انتقال داده را تماشا کنید.

پلی استیشن ۵ شما بعد از انجام این فرایند دوباره راه‌اندازی می‌شود اما حین انجام آن، می‌توانید به تجربه بازی‌ها مشغول شوید. همان‌طور که گفتیم، این فرایند شاید چند ساعت به طول بینجامد، در نتیجه انتظار نداشته باشید که بازی مورد علاقه موجود روی پلی استیشن ۴ خود را بلافاصله بعد از شروع این فرایند روی پلی استیشن ۵ تجربه کنید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید