قابلیت جدید اپل ۱۰ میلیارد دلار به فیس بوک و توییتر ضرر زده است - تکفارس 
قابلیت جدید اپل ۱۰ میلیارد دلار به فیس بوک و توییتر ضرر زده است - تکفارس 

قابلیت جدید اپل ۱۰ میلیارد دلار به فیس بوک و توییتر ضرر زده است

افشین نوری
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - 11:49
فیس بوک

فایننشال تایمز گزارش داده است که فیس بوک، توییتر، اسنپ چت و یوتیوب حدود ۹.۸۵ میلیارد دلار از درآمدهای خود را به‌خاطر قابلیت شفافیت رهگیری اپلیکیشن (ATT) که اپل سال گذشته معرفی کرد از دست داده‌اند. این قابلیت، اپلیکیشن‌ها را ملزم می‌کند تا قبل از رهگیری اطلاعات کاربران، از آن‌ها اجازه بگیرند.

مطالب مرتبط:

فیس بوک قبلا این قابلیت اپل را مورد انتقاد داده بود و حالا ما به‌لطف گزارش فایننشال تایمز می‌توانیم دلیل عصابنیت فیس بوک را درک کنیم. طبق این گزارش، فیس بوک به‌خاطر قابلیت جدید اپل بیشتر از شبکه اجتماعی دیگری درآمد از دست داده است.
اسنپ چت هم بابت این قابلیت اپل پول زیادی از دست داده است و از آنجائیکه عمده‌ی تبلیغات این پلتفرم در گوشی‌های هوشمند انجام می‌گیرد، این موضوع کاملا قابل‌درک است.

اریک سوفرت، مشاور تبلیغات فناوری، به فایننشال تایمز گفته است: «برخی از پلتفرم‌ها بیشتر از بقیه تحت‌تاثیر قابلیت شفافیت اپلیکیشن اپل قرار گرفته‌اند که فیس بوک یکی از آن‌هاست. من معتقدم که این شرکت حداقل یک سال نیاز خواهد داشت تا زیرساخت خود را برای هماهنگی با این شرایط تغییر دهد. این تغییرات نیاز به توسعه ابزارها فریم‌ورک‌های جدید خواهد داشت و همه این ابزارها باید قبل از راه‌اندازی عمومی مورد تست واقع شوند.

سیاست جدید اپل این است که شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌ها، برای جذب مخاطب، از روش‌های نوآورانه در تبلیغات خود استفاده کنند. این در حالی است که طبق برخی گزارش‌ها کسب‌وکار تبلیغات خود اپل از این سیاست منتفع شده است در حالیکه سایر شرکت‌ها باید به‌دنبال روش‌های دیگری برای کسب درآمد از راه تبلیغات آنلاین باشند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید