افشای جزئیات تازه درباره هدست واقعیت ترکیبی اپل - تکفارس 
افشای جزئیات تازه درباره هدست واقعیت ترکیبی اپل - تکفارس 

افشای جزئیات تازه درباره هدست واقعیت ترکیبی اپل

افشین نوری
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - 10:20
هدست واقعیت ترکیبی اپل

تاکنون شایعات زیادی درباره هدست واقعیت ترکیبی اپل وجود داشته است. حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که این دستگاه یک هدست رده‌بالا خواهد بود و احتمالا در سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد. این خبر را مارگ گورمان (Mark Gurman) تحلیلگر وب‌سایت Power On داده است و ما می‌دانیم که گورمان سابقه خوبی در پیش‌بینی برنامه‌های اپل دارد.

مطالب مرتبط:

به گفته گورمان هدست ترکیبی واقعیت افزوده واقعیت مجازی اپل یک محصول رده‌بالا و پیشرفته خواهد بود که از پردازنده‌ها، نمایشگرها و حسگرهای بسیار پیشرفته‌ بهره خواهد برد و برای معرفی در اوایل سال آینده میلادی آماده خواهد شد. به نظر گورمان، این هدست چیزی در حد دستگاهی خواهد بود که فیس قصد معرفی آن را در سال آینده دارد.

فیس بوک در برابر اپل

فیس بوک که حالا به متا تغییر نام پیدا کرده است قصد دارد در سال ۲۰۲۲ مدل بعدی هدست اوکیولوس گست ۲ را که گران‌تر و قدرتمندتر از این مدل خواهد بود معرفی کند. به گفته گورمان تکنولوژی هدست‌های ترکیبی واقعیت افزوده و مجازی روزبه‌روز در حال توسعه است و ما سال آینده شاهد دستگاهای بسیار خوبی در این زمینه خواهیم بود و اپل و فیس بوک رقابت جدی در این بخش خواهند داشت. ضمن اینکه به نظر می‌رسد فیس بوک قصد دارد برای رقابت جدی با اپل، یک ساعت هوشمند نیز سال آینده معرفی کند که مجهز به یک دوربین جلو خواهد بود.

هدست واقعیت ترکیبی اپل

آنچه که گورمان درباره هدست ترکیبی واقعیت افزوده واقعیت مجازی اپل  گفته است هنوز قطعی نیست، اما ما میدانیم که تیم کوک علاقه شدیدی به واقعیت افزوده دارد و قصد دارد که این فناوری را در دستگاه‌های آیفون و آیپد ارائه کند.

براساس شایعات، اپل در حال کار روی دو هدست و یک عینک واقعیت مجازی است که با واقعیت افزوده نیز کار خواهند کرد. محتملترین سناریو این است که اپل یک دستگاه مشابه اوکیولوس گست ۲ برای واقعیت مجازی و یک دستگاه دیگر مشابه گوگل گلس برای واقعیت افزوده معرفی کند.

منبع: Techradar

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.