تصاویر کارت گرافیکی پرچمدار اینتل فاش شد - تکفارس 
تصاویر کارت گرافیکی پرچمدار اینتل فاش شد - تکفارس 

تصاویر کارت گرافیکی پرچمدار اینتل فاش شد

افشین نوری
۹ آبان ۱۴۰۰ - 16:12
کارت گرافیکی اینتل آرک

تاکنون شایعات زیادی درباره سری جدید کارت گرافیکی اینتل به نام آرک (Arc) وجود داشته است و حالا تصاویر این سری پرچمدار فاش شده است که دید بهتری از آن در اختیار ما قرار می‌دهد. این تصاویر را یک یوتیوبر معروف به نام Moore’s Law is Dead منتشر کرده و گفته است که آن‌ها مربوط به نسخه پیش‌تولید سری آرک هستند.

مطالب مرتبط:

کارت گرافیکی نشان داده شده در این تصاویر، مربوط به مدل پایه DG2-512EU است که از یک لایه‌بندی جدید PCB بهره می‌برد. این کارت گرافیکی ظاهرا داری یک PCB مشکی با پوشش نقره‌ای است که با نمونه‌ قبلا فاش‌شده توسط وب‌سایت Videocardz که PCB سبز رنگ و پوشش مشکی داشتند فرق دارد. با این‌حال، توان حرارتی این کارت گرافیکی هم مثل نمونه مذکور ۲۲۵ وات خواهد بود.

کارت گرافیکی اینتل آرک

کارت گرفیکی ۵۱۲EU با داشتن ۴۰۹۶ واحد شیدینگ FP32 در کنار یک حافظه ۱۶ گیگابایتی GDDR6 رقیب جدی برای کارت‌های گرفیکی ای‌ام‌دی رادئون RX6700 و انویدیا RTX 3070 خواهد بود.

کارت گرافیکی اینتل آرک

ظاهراً اینتل یک نسخه تنزل‌یافته DG2-512EU را معرفی خواهد کرد که DG2-128EU نام خواهد داست و مجهز به ۱۰۲۴ واحد شیدینگ FP32 و تا ۸ گییگابایت حافظه GDDR6 خواهد بود. این نسخه عملکرد پایین‌تری نسبته به مدل پرچمدار DG2-512EU خواهد داشت و توان حرارتی آن کمتر از ۷۵ وات خواهد بود.

کارت گرافیکی اینتل آرک

براساس شایعات، کارت‌های گرافیکی دسکتاپی سری آرک اینتل در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ و کارت‌های گرافیکی موبایلی این شرکت در سه ماهه اول همان سال معرفی خواهند شد.

منبع: Neowin

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید