بررسی پیکسل ۶ پرو گوگل - تکفارس 
بررسی پیکسل ۶ پرو گوگل - تکفارس 

بررسی پیکسل ۶ پرو گوگل

مهدی ملکی
۷ آبان ۱۴۰۰ - 19:10
بررسی پیکسل ۶ پرو گوگل

گوگل با عرضه پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو نشان داد که رویه‌ای جدید را برای سری گوشی‌های هوشمند خود در پیش گرفته است. این گوشی‌ها و به‌خصوص پیکسل ۶ پرو، تازه، باکیفیت و پرقدرت به نظر می‌رسند. در حقیقت به نظر می‌رسد که این بار تمام درخواست‌های طرفداران را شنیده و انتظارات طولانی‌مدت آن‌ها را برآورده کرده است.

با این حال، انتظارات مذکور و خواسته‌های طرفداران تنها مواردی نیستند که گوگل با آن‌ها کلنجار رفته است. این شرکت با طراحی پردازنده شخصی خود یعنی تنسور، یک قدم بزرگ در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برداشته است. نتیجه این قدم و تمام تلاش‌های گوگل، دو گوشی است که تجربه کاری با آن‌ها در دستگاه‌های زیادی یافت نمی‌شود.

آیا ظاهر و ویژگی‌های بالارده پیکسل ۶ پرو کاربران را قانع می‌کند که محصولات سامسونگ و سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند را کنار زده و به سمت این دست‌پخت جدید گوگل حرکت کنند؟ در این مقاله ما پاسخ این سوال را حاضر و آماده پیش روی شما قرار می‌دهیم.

مقایسه گوگل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو

پیش از آن که ادامه دهیم، باید تفاوت‌های دو پرچم‌دار جدید گوگل را مشخص کنیم. مدل پروی این سری با ابعاد و نمایشگری بزرگ‌تر، از مشخصات سخت‌افزاری بهتری بهره‌مند است. این دو گوشی در ویژگی‌های اصلی سهیم هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به پردازنده تنسور، رابط کاربری اندروید ۱۲ اورجینال گوگل و … اشاره کرد.

با این حال رم بیشتر در پیکسل ۶ پرو، دوربین اضافه تله‌فتو و یک رادیوی اضافه، مواردی هستند که پیکسل ۶ پرو را شایسته پسوند «پرو» می‌کنند.

مانند همیشه و همان‌طور که انتظار می‌رود، پیکسل ۶ پرو محصول قوی‌تر این سری و همچنین قوی‌ترین گوشی هوشمندی است که گوگل تا به حال آن را ساخته است.

به طور آشکار گوگل در ساخت و عرضه این سری گوشی‌های بالارده اپل و سامسونگ را مد نظر قرار داده است. گوگل نه تنها در زمینه طراحی، بلکه در زمینه کارایی و مخصوصاً دوربین نیز به رویه‌ای مشابه با شرکت‌های یاده شده روی آورده است.

بررسی پیکسل ۶ پرو گوگل

پیکسل ۶ پرو در ۳ رنگ اصلی مشکی، سفید و آفتابی در دسترس قرار گرفته است. شما می‌توانید به تهیه یکی از پیکربندیهای ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت بپردازید که البته در آن‌ها خبری از پشتیبانی میکر اس‌دی کارت (microSD) نیست.

فراتر از تمام چیزهایی که تاکنون گفتیم، حتی قیمت‌گذاری این سری نیز دقیقاً با توجه به آیفون ۱۳ پرو اپل و گلکسی S21 سامسونگ انجام شده است. پیکسل ۶ پرو اما همچنین قصد ندارد به این قضیه در این قسمت خاتمه دهد؛ درون جعبه یک کابل USB-C به USB-C و یک آداپتور USB-A به USB-C قرار دارد ولی خبری از آداپتور شارژ نیست؛ یک موقعیت آشنا،‌ این‌طور نیست؟

طراحی؛ سرانجام یک پیکسل بالارده

در مقایسه با گوشی‌های قبلی سری، پیکسل ۶ پرو مشخصاً از طراحی جدیدی بهره‌مند شده است که گوگل را طی سال‌های گذشته در زمینه گوشی‌های هوشمند برای اولین به تیتر اخبار رساند.

در این ورودی جدید این غول تکنولوژی از یک فریم اصلی آلیاژ فلز استفاده شده است که با اضافه شدن یک شیشه منحنی به قسمت پشت،‌ ترکیب قابل توجه از فلز و شیشه روی دست کاربران خودنمایی می‌کند. به گفته گوگل جنس این شیشه، گوریلا گلس ویکتوس (Gorilla Glass Victus) است که اکنون به عنوان یک استاندارد همه‌گیر پذیرفته شده است.

پیکسل ۶ پرو یک گوشی واقعاً بزرگ است که ابعاد آن شما را متحیر خواهد کرد. تصور خود از تصاویر این محصول را دور بریزید. پیکسل ۶ پرو از آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی S21 اولترا بزرگ‌تر و حتی سنگین‌تر است. اگر پیکسل ۵ به دلیل ابعاد فشرده خود بیشتر مد نظرتان بود، اکنون پیکسل ۶ پرو شاید به سختی بتواند رضایتتان را جلب کند. از طرفی پیکسل ۶ پایه هم چندان کوچک‌تر از پیکسل ۶ پرو نیست و باید همین قضیه را درباره آن نیز تکرار کنیم.

درگاه سیم‌کارت در قسمت چپ دستگاه قرار گرفته است که ب هصورت هم‌زمان از یک سیم‌کارتی فیزیکی و یک سیم‌کارت الکترونیکی هم پشتیبانی می‌کند. در قسمت زیرین دستگاه می‌توانید درگاه USB-C را مشاهده کنید که در میان دو روزنه جای گرفته است.

افزون بر گوریلا گلس ویکتوس که برای محافظت در برابر ضربه در قسمت پشتی دستگاه قرار گرفته، این محصول در برابر نفوذ آب هم مقاوم است. پیکسل ۶ پرو به این ترتیب با پشتیبانی از استاندارد IP68 به جمع گوشی‌هایی وارد می‌شود که در مقابل ورود گرد و غبار و آب تا عمق ۱.۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه مقاوم است.

بررسی پیکسل ۶ پرو گوگل

پیکسل ۶ پرو به بلندگوهای استریو مجهز است. گوگل در مشخصات رسمی این محصول حرفی از فناور‌های ویژه صدا از جمله دالبی اتموس (Dolby Atmos) نزده است اما صدای خوبی از این بلندگوها تولید می‌شود. در واقع نه تنها بلندگوها صدای خوبی تولید می‌کنند، بلکه کیفیت صدا هم در تمامی محدوده‌ها بالا و قابل توجه است.

روش‌های بایومتریک بازگشایی قفل دستگاه به حسگر اثر انگشت زیرنمایشگر دستگاه محدود می‌شوند. متاسفانه هیچ سیستمی برای بازگشایی قفل دستگاه با تشخیص چهره در این گوشی به کار نرفته است.

فرایند فعال کردن حسگر تشخیص اثر انگشت هم خسته کننده و زمان‌بر است. اصلاً بعید نیست که در این بین مجبور شوید که مراحل فعال کردن حسگر را دوباره تکرار کنید. شاید بتوان بخشی از این را به محدوده اسکن محدود دستگاه نسبت داد. همچنین در مقایسه با حسگرهای مدرن سایر گوشی‌ها، به نظر می‌رسد که پیکسل ۶ پرو سریع‌ترین عملکرد ممکن را ارائه نمی‌دهد. می‌توان ادعا کرد که حسگر تشخیص اثر انگشت پشت پیکسل ۵ باثبات‌تر و سریع‌تر از نمونه کنونی عمل می‌کرد.

بررسی پیکسل ۶ پرو گوگل

نهایتاً به هپتیک‌ها (موتورهای لرزشی) می‌رسیم. پیکسل ۶ پرو به هپتیک‌های دقیقی مجهز است که لرزش‌های دقیقی را ایجاد می‌کند. این لرزش‌ها حس خوبی را در دست شما ایجاد می‌کنند.

به این ترتیب به جرئت می‌توان گفت که طراحی این گوشی برای همه کاربران مناسب نیست. این دستگاه ظاهر منحصربه‌فردی دارد که برخی از افراد به هر دلیلی از آن لذت نمی‌برند. از آن‌جایی که این ماجرا درباره هر محصولی صدق می‌کند، نمی‌توانیم بر پیکسل ۶ پرو سخت بگیریم.

نمایشگر؛ رقابت با گلکسی‌ها

پیکسل ۶ پرو بدون شک بزرگ‌ترین و بهترین نمایشگری است که تاکنون گوگل در یک گوشی هوشمند مورد استفاده قرار داده است.

احتمالاً نمایشگر ۶ اینچی پیکسل ۵ کاربران زیادی را ناامید کرده است و اگر از جمله علاقه‌مندان نمایشگرهای بزرگ باشید، این محصول دقیقاً برای شما ساخته شده است. اپل، سامسونگ، وان پلاس، شیائومی و تمام تولید کنندگان فعال در این حوزه هر سال نمایشگرهای بزرگ‌تری را معرفی می‌کنند، بنابراین چرا گوگل باید از این ترند عقب بماند؟

گویا گوگل هم متوجه این قضیه شده و رویه خود را در این زمینه تغییر داده است. البته نمایشگر پیکسل ۶ پرو بزرگ‌ترین نمایشگر حال حاضر بازار گوشی‌های هوشمند نیست اما با ابعاد ۶.۷ اینچی یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. استفاده از رزولوشن QHD+ و نرخ فریم ۱۲۰ هرتز پیشرفت‌های زیادی را نسبت به پیکسل ۵ آشکار می‌کنند.

بررسی پیکسل ۶ پرو گوگل

اگر دوست ندارید که گوشی شما تقریباً اندازه یک تبلت به نظر برسد، می‌توانید به سراغ نسخه پایه این سری بروید اما با توجه به فروش بالای گوشی‌هایی با نمایشگر ۶.۵ اینچ و بالاتر، تعداد زیادی از مردم همانند شما فکر نمی‌کنند. انجام دادن تمام کارها از خواندن ایمیل و پیمایش شبکه‌ّای اجتماعی تا تماشای ویدیو روی این نمایشگر فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

روشنایی هم آمار فوق‌العاده‌ای را برای این نمایشگر و همچنین تناسب آن با عمر باتری ثبت کرده است. می‌توانید کنتراست ۱۰۰۰۰۰۰:۱ را هم به ماجرا اضافه کنید تا در کنار پشتیبانی از HDR، متوجه کیفیت این نمایشگر بشوید.

نرخ تازه‌سازی پویای ۱۲۰ هرتز دستگاه آن قدری که انتظار می‌رفت، قابل توجه نیست. پیکسل ۶ پرو از دو نرخ تازه‌سازی ۶۰ و ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. گزینه دوم به صورت خودکار نرخ تازه‌سازی را با تجه به محتوای صفحه بین ۱۰ هرتز الی ۱۲۰ هرتز تغییر می‌دهد تا به تراز شدن عمر باتری و کارایی کمک کند. بنابراین اکثر اوقاتی که از نرخ ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کنید، در حقیقت در حال تماشای محتوا با نرخ ۶۰ هرتز هستید که حین پیمایش، به ۱۲۰ هرتز تغییر می‌کند.

کارایی؛ روی مرز

ما می‌توانیم مقالات زیادی درباره تصمیم گوگل برای ساخت یک تراشه شخصی‌سازی شده بنویسیم اما در این مطلب هدف ما این نیست. تراشه پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو که با نام تنسور شناخته می‌شود، از هسته‌های آشنای ۵ نانومتری بهره می‌برد. دو هسته آرم کورتکس A76 با فرکانس ۲.۲۵ گیگاهرتز، چهار هسته آرم کورتکس A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز و دو هسته آرم کورتکس X1 با فرکانس ۲.۸  گیگاهرتز قبل تپنده این تراشه را تشکیل می‌دهند.

در کنار این هسته‌ها از یک کارت گرافیک Mali-G78 استفاده شده است. استفاده از کانتکست‌هاب، هسته تایتان ۲ و سرانجام ۱۲ گیگابایت رم، چشم هر مخاطبی را به خود جلب خواهند کرد.

گوگل ادعاهای زیادی درباره عملکرد تراشه اختصاصی این دستگاه مطرح کرده است ولی آیا آن‌ها حقیقی هستند و در عمل نتیجه خوبی را ارائه می‌کنند؟

در اعمال عادی مانند دانلود، پیمایش و … نتیجه کاملاً قابل احترام و همان چیزی است که از یک گوشی پرچم‌دار انتظار می‌رود. به همین ترتیب تجربه مناسب بازی‌ها یکی دیگر از مزایای استفاده از این گوشی است. تجربه بازی‌های مطرح گوشی‌های اندرویدی از جمله Call of Duty Mobile روی این دستگاه ثابت می‌کند که تراشه این شرکت یک اثر هنری است!

بنچمارک

نتایج بنچمارک این دستگاه نشان می‌دهد که گوگل پیکسل ۶ در مقایسه با گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ که به زودی با دیگر پرچم‌دار جدید کوالکام جایگزین خواهد شد، ضعیف‌تر عمل می‌کند. در سوی دیگر در زمینه گرافیک پیکسل ۶ پرو عملکردی استثنائی دارد و همچنین با سرعت ۳۳ ثانیه‌ای در نتایج به دست آمده، بهترین نیست ولی با بسیاری از بهترین‌ها رقابت می‌کند.

عملکرد بی‌سیم یکی دیگر از مواردی است که روی کارایی کلی دستگاه تاثیر می‌گذارد. پیکسل ۶ پرو از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند و همانند تمام گوشی‌هایی که در ایالات متحده و سایر نقاط دنیای عرضه می‌شوند، شامل یک مودم sub-60GHz 5G است.

گوگل تصمیم گرفته است که در این گوشی از مودم ۵۱۲۳ شرکت سامسونگ استفاده کند که این غول کره‌ای پیش از این در گلکسی S20 ویرایش پردازنده اگزینوس خود استفاده کرده بود. این مودم تا پیش از این درون ایالات متحده مورد استفاده قرار نگرفته بود و گوگل برای اولین بار این کار را انجام می‌دهد.

اگرچه عملکرد سرعت ۵G این گوشی در ایران مطرح نیست ولی در کشورهایی که از این فناوری پشتیبانی ‌می‌کنند، نمونه‌های بهتری هم وجود دارد که به سختی می‌توان میان آن‌ها تفاوتی قائل شد.

گوگل در پیکسل ۶ پرو دست به استفاده از آخرین فناوری‌های بلوتوث و وای فای زده است که به معنی پشتیبانی از نسخه ۶E وای فای و بلوتوث ۵.۲ است. عملکرد، برد و سرعت اتصال و دریافت داده در هر دو مورد مذکور به بهترین شکل ممکن پیاده شده‌اند. پیکسل ۶ پرو به تراشه UWB هم مجهز است که هنوز مشخص نیست چطور و چگونه کار می‌کند اما می‌دانیم که با لوازم جانبی سازگار کار خواهد کرد.

باتری؛‌ بزرگ‌تر همیشه بهتر است

گوگل سال گذشته از باتری ۴۰۸۰ میلی‌آمپرساعتی درون پیکسل ۵ استفاده کرده بود اما امسال شاهد حضور یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی درون پیکسل ۶ پرو هستیم.

شرکت یاد شده ادعا می‌کند این گوشی شارژدهی فراتر از ۲۴ ساعت دارد. بررسی‌های دنیای واقعی نشان داده‌اند که در حقیقت این گوشی ۳۴ ساعت شارژدهی استاندارد دارد. در حالت روشن ماندن کامل نمایشگر به صورت پیوسته، باتری ۶.۵ ساعت عمر می‌کند.

فناوری باتری پوی منعطف گوگل در اندروید ۱۲ برای مدیریت چنین مواردی طراحی شده است تا استفاده شما را رصد کرده و بهترین برنامه را برای آن ارائه دهد. با فعال کردن ویژگی اکستریم باتری سیور (Extreme Battery Saver) حتی می‌توانید تا ۴۸ ساعت از دستگاه خود استفاده کنید.

شارژر ۳۰ وات PD PPS این شرکت با قیمت ۲۵ دلار بالاترین نرخ شارژ را برای این دستگاه ارائه می‌کند. توجه داشته باشید که این شارژر درون جعبه نیست و باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید.

بررسی پیکسل ۶ پرو گوگل

در این صورت می‌توانید پیکسل ۶ پرو را در ۳۰ دقیقه، ۵۰ درصد شارژ کنید. از آن‌جایی که شارژر مذکور هنوز توسط گوگل عرضه نشده است، طی بررسی‌ها با شارژرهای ۳۰ وات شخص ثالث گوشی در ۳۰ دقیقه، ۴۵ درصد شارژ شد.

پیکسل ۶ پرو از شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با استفاده از «پیکسل استند ۲» گوگل، این دستگاه را با نرخ ۲۳ وات شارژ کنید که ۷۹ دلار خرج روی دست شما می‌گذارد. شارژ Qi این دستگاه نهایتاً از نرخ ۱۲ وات پشتبیانی می‌کند. این به معنای ۲ ساعت زمان برای شارژ بسیاری از لوازم جانبی است که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند. شارژ معکوس هم در این گوشی پشتیبانی می‌شود که گوگل هنوز جزئیات آن را منتشر نکرده است.

دوربین؛ توانمند ولی نه هدفمند

گوگل سرانجام تصمیم گرفته است که در این مدل از یک دوربین سه‌گانه قابل توجه، همانند پرچم‌داران شرکت‌های بزرگ مانند سامسونگ و اپل استفاده کند. اگرچه مدل پایه پیکسل ۶ از لنز تله‌فتو بی‌بهره است اما عملکرد دوربین آن نسخه هم دست کمی از صفت خوب ندارد.

این گوشی به یک لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و یک لنز تله‌فتوی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز است.

پیش از آن که تخصصی به این بحث بپردازیم، پیکسل ۶ پرو تصاویر بسیار خوبی با لنز اصلی خود ثبت می‌کند. در تمام تصاویری که اقدام به ثبت آن کرده‌ایم، می‌توان دقت صحیح رنگ را به خوبی متوجه شد. بعضی از شرکت‌ها مانند سامسونگ همیشه با مشکل اشباع رنگ بیش از اندازه بالا مواجه هستند که خوشبختانه پیکسل ۶ این‌گونه نیست.

شاید این‌طور به نظر برسد که رنگ‌ها در تصویر نهایی تخت و مصنوعی هستند ولی باید توجه کنید که همیشه می‌توانید با چنین دقت رنگ صحیحی، آن‌ها را به وسیله نرم‌افزارهای جانبی ویرایش کنید.

از طرفی عملکرد HDR در تصویربرداری درخشان نیست و همیشه مشکل کنتراست یا فقدان عمق مورد نیاز در عکس‌ها مشاهده می‌شود.

دوربین فوق عریض زاویه دید گسترده و فوکوس نسبتاً مناسبی را مهیا می‌کند. گاهی اوقات برخی از تصاویر ثبت شده با این لنز با نویز همراه می‌شوند که باید به آن اشاره می‌کردیم.

بررسی پیکسل ۶ پرو گوگل

لنز مخصوص بزرگنمایی عملکرد خارق‌العاده‌ای دارد. چند حالت بزرگنمایی شامل ۰.۷، ۱، ۲ و ۴ برابر از طریق این لنز قابل انجام هستند. این لنز به به صورت اپتیکال می‌تواند تا ۴ برابر بزرگنمایی را پوشش دهد اما شما می‌توانید از بزرگنمایی حداکثر ۲۰ برابر دیجیتال هم استفاده کنید. دقت رنگ این لنز نیز همانند دو لنز مذکور، بالاست.

معمولاً هیچ انتظاری وجود ندارد که بزرگنمایی ۲۰ برابری بتواند تصویر تمیزی را ارائه کند اما این دقیقاً کاری است که پیکسل ۶ پرو انجام می‌دهد.

بعد از همه این موارد به دوربین ۱۱.۱ مگاپکیسلی سلفی می‌رسیم که یک بار دیگر ثابت می‌کند گوگل از الگوریتم دقیقی برای تشخیص رنگ‌ها بهره گرفته است. در حالت پرتره می‌توان دقت بالای تشخیص لبه‌ها را هم به لطف پردازنده جدید گوگل را مشاهده کرد و آن را کنار دقت رنگ بالا قرار داد.

لنزهای اصلی دستگاه در جذب نور کافی حین ثبت تصاویر در حالت شب خوب عمل کرده و در واقع نور مورد نیاز را تا حدودی که نیاز است، جذب می‌کنند. نویزها در این تصاویر هم حضور دارند و نمی‌توان آن‌ها را از تصاویری که در شرایط نوری اندکی ثبت شده‌اند، حذف کرد.

پیکسل ۶ پرو ویژگی‌های ضبط ویدیوی زیادی دارید. برای مثال این دستگاه می‌تواند در حالت ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه که حالتی استاندارد برای پرچم‌داران است، به ضبط ویدیوها مشغول شود. اگر بیشتر ادامه دهیم شاید شما به رزولوشن ۸K برخی شرکت‌ها مانند سامسونگ اشاره کنید که در حال حاضر فراتر از استاندارد و غیرضروری هستند.

هارمونی شکل گرفته میان نرم‌افزار و سخت‌افزار این دستگاه به گوگل اجازه داده است که ویژگی‌های قابل توجهی را به دوربین و در مجموع، دستگاه اضافه کند.

بررسی پیکسل ۶ پرو گوگل

پس تا از این بخش خارج نشده‌ایم می‌توانیم به برخی از ویژگی‌های جانبی این دوربین از جمله مجیک ایریزر (Magic Eraser) هم اشاره کنیم. این ویژگی کمک می‌کند تا شما اشیا و افراد ناخواسته را از تصویر نهایی حذف کنید.

گوگل پیش‌تر در رویداد I/O سال ۲۰۱۷ میلادی یک قابلیت مشابه را ۶ ماه پیش از عرضه پیکسل ۲ به کاربران نشان داد. ویژگی مذکور هرگز عرضه نشد اما اکنون این ویژگی جدید با عملکردی مشابه، یادآور آن است. اگرچه این قابلیت نمی‌تواند همیشه خوب عمل کرده و اشیایی که مورد نظرتان است را از تصویر بدون ایجاد هیچ‌گونه ردی حذف کند ولی یک پیشرفت بزرگ در رابطه با اپلیکیشن پیش‌فرض دستگاه تلقی می‌شود.

قابلیت Face Unblur این سری جدید هم این‌جاست تا با ثبت هم‌زمان چند تصویر، مطمئن شود که چهره کاربران دچار محو شدگی نخواهد شد.

موشن مود (Motion Mode) نیز یکی دیگر از قابلیت‌های این دستگاه است تا نورپردازی بهتری را روی تصاویر در حال حرکت انجام دهد.

نرم‌افزار؛ دستیار شخصی شما

پیکسل ۶ و ۶ پرو اولین دستگاه‌هایی هستند که همراه با اندروید ۱۲ به صورت پیش‌فرض عرضه شدند که با توجه به این که اندروید یکی دیگر از محصولات گوگل است، این موضوع عجیب نیست.

بازنگری اساسی در طراحی رابط کاربری اندروید ۱۲ برای ارائه انعطاف بیشتر به شما انجام شده است تا شما احساس کنید که گوشی زیر دست‌تان بیش از پیش متعلق به شماست.

در این بین اولویت با بازگرداندن و نگاهی دوباره به ویجت‌ها بوده است که برای مدت‌ها خبری از توجه به آن‌ها نبود و این‌طور احساس می‌شد که کاملاً فراموش شده‌اند. در حقیقت اگر شما اکنون بعد از یک دوره ۵ ساله از یک خواب فرضی بیدار شوید، شاهد ویجت‌های جذابی خواهید بود که حتی سیستم عامل اپل یعنی iOS هم از آن‌ها استفاده می‌کند.

ویژگی جدید اپلیکیشن تماس تجربه نامناسب تماس‌های خدمات مشتریان را به شکل جالب توجهی بهبود می‌بخشد. طبق ادعای گوگل اپلیکیشن تماس اندروید اکنون می‌تواند مقدار زمان انتظار ۱۸۰۰ شماره را حتی پیش از تماس گرفتن با آن‌ها به شما بگوید. بازه زمانی تغییر این زمان در طول هفته هم به شما نمایش داده خواهد شد که در نوع خود بی‌سابقه است.

مطالب مرتبط:

این پیش‌بینی‌ها همه از نمونه‌های واقعی تماس‌ها استخراج می‌شوند که البته هویت تماس گیرنده در آن‌ها مد نظر قرار نمی‌گیرد و فاش نمی‌شود. گوگل در رویداد خود جزئیات بیشتری در این‌باره منتشر نکرد اما این ویژگی شبیه به پیش‌بینی ترافیک هر مسیر در گوگل مپس به نظر می‌رسد.

اما ویژگی‌های جدید اپلیکیشن تماس گوگل به این نقطه خاتمه نمی‌یابد. ویژگی دایرکت مای کال (Direct My Call) برای افرادی در نظر گرفته شده است که فهرست شماره‌های صداهای از پیش ضبط شده را فراموش می‌کنند.

بررسی پیکسل ۶ پرو گوگل

ویژگی یاد شده تمام موارد را همراه با شماره‌های آن‌ها تبدیل به متن کرده و روی نمایشگر نشان می‌دهد؛ در نتیجه نیازی نیست که شما به دلیل صداهای مزاحم و یا …، دوباره به کل آن صدا گوش دهید یا حتی دوباره تماس بگیرید.

این ویژگی به زودی برای کاربران استرالیا، کانادا و ژاپن در دسترس قرار خواهد گرفت. گوگل همچنین اجازه می‌دهد که کاربران اطلاعات خود درباره کسب و کارهایی که جزئیات آن‌ها در دیتابیس این شرکت نیست را ثبت کنند. به این ترتیب حتی کاربرانی که تماس‌هایی را از سمت این کسب و کارها دریافت می‌کنند، می‌توانند اطلاعات مربوط به آن‌ها را مشاهده کنند.

مسلماً ویژگی‌های بسیار بیشتری در اندروید ۱۲ حضور دارند که می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم اما از حوصله این مطلب خارج است. بنابراین دعوت می‌کنیم از مقاله نقد و بررسی اندروید ۱۲ که بالاتر لینک آن موجود است، استفاده کنید.

جمع بندی

گوگل تا پیش از عرضه پیکسل ۶ پرو هرگز نتوانسته بود یک گوشی هوشمند همه فن حریف تولید کند و شاید حتی عرضه این محصول بود که توانست به روشنی این موضوعی را به ما گوش‌زد کند.

از زوایای بسیاری، گوشی جدید این شرکت عالی به نظر می‌رسد و گوگل در طراحی آن تمام مواردی را که انتظار می‌رفت، رعایت کرده است. این گوشی به یک نمایشگر بزرگ مجهز است که نور خوبی تولید می‌کند و در تمام طول روز و در هر مکانی محتوا را به زیبایی نمایش می‌دهد.

باتری آن هم ظرفیت بالایی دارد که همانند پرچم‌داران دیگر، خالی کردن آن کار آسانی نیست ولی خوشبختانه در مدت کمی، به کمک شارژر مناسب شارژ می‌شود. در نهایت پس از سال‌ها این ورودی سری پیکسل از یک دوربین سه‌گانه با کیفیت بهره‌مند شده است. در کنار این ترکیب جذاب، ویژگی‌های اندروید ۱۲ را هم قرار دهید تا انتظارات شما به سطح جدیدی وارد شوند.

وجود این همه مزیت هیچ کدام به معنی کمال نیستند ولی اگر مقداری ارفاق کنید، شاید بتوانند این چنین باشند. حسگر اثر انگشت دستگاه عملکرد دقیقی ندارد و تراشه اختصاصی تنسور نیز همین حالا پایین‌تر از راندمان اسنپدراگون ۸۸۸ کار می‌کند.


نکات مثبت:

  • طراحی مناسب و کیفیت ساخت بالا
  • نمایشگر کارآمد
  • عمر باتری قابل توجه
  • دوربین‌های باثبات
  • ویژگی‌های نرم‌افزاری گسترده و پشتیبانی طولانی مدت

نکات منفی:

  • عملکرد ضعیف حسگر تشخیص اثر انگشت
  • قدرت پردازنده قابل قیاس با رقبا نیست

۹/۱۰


مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.