بخش موبایل سونی نسبت به سال گذشته بهتر عمل کرده است؛ افزایش ۱۰۰ میلیون دلاری در فروش - تکفارس 
بخش موبایل سونی نسبت به سال گذشته بهتر عمل کرده است؛ افزایش ۱۰۰ میلیون دلاری در فروش - تکفارس 

بخش موبایل سونی نسبت به سال گذشته بهتر عمل کرده است؛ افزایش ۱۰۰ میلیون دلاری در فروش

مهدی ملکی
۷ آبان ۱۴۰۰ - 09:30
بخش موبایل سونی

جدیدترین گزارش‌های مالی سونی نشان می‌دهد که بخش موبایل این شرکت پیوسته در حال احیا است. این غول ژاپنی مدت‌هاست که روی عرضه محصولات پرچم‌دار تمرکز کرده است و با توجه به گزارش‌های منتشر شده، این سیاست موجب افزایش درآمد این بخش در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی شده است.

بر این اساس بخش موبایل سونی در سه‌ماهه مالی دوم ۲۰۲۱ موفق به ثبت آمار ۸۷۱.۶ میلیون دلاری شده است که در مقایسه با آمار ۶۹۵.۷ میلیون دلاری در بازه زمانی مشابه سال گذشته، یک پیشرفت محسوس را نشان می‌دهد. سونی رسماً تایید کرده است که این پیشرفت مستقیماً به دلیل افزایش واحدهای به فروش رفته از گوشی‌هایش است.

مطالب مرتبط:

باید توجه کنیم در حالی سونی موفق به ثبت این آمار شده است که تمام سازندگان محصولات الکترونیکی با کمبود نیمه‌هادی‌ها مواجه هستند.

بخش موبایل سونی اولین سود خود را پس از پنج سال در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ میلادی کسب کرد. این مهم با کاهش هزینه‌های ساخت و افزایش میانگین قیمت گوشی‌های این شرکت از سال گذشته میلادی ممکن شده است. مورد دوم کاملاً واضح و آشکار است چرا که اکسپریا ۱ III، پرچم‌دار این شرکت با قیمت باورنکردنی ۱۳۰۰ دلار یعنی فراتر از سری آیفون ۱۲ اپل به فروش می‌رسد. البته باید توجه کنیم که این موفقیت چندان بزرگی برای سونی نیست.

سونی اکسپریا پرو آی

این غول ژاپنی در حال حاضر کمترین مقدار فروش گوشی‌های هوشمند خود طی دهه گذشته را تجربه می‌کند. مقایسه آمار فروش ۲.۹ میلیون واحد گوشی با ۳۹.۱ میلیون واحد در سال ۲۰۱۴ ذهنیت خوبی ایجاد خواهد کرد. با این حال بقا در این بازار رقابتی و زنده نگه داشتن این بخش فارغ از همه مسائل دیگر در حال حاضر مهم‌ترین موضوع است و سونی نیز اکنون این روند را به خوبی دنبال می‌کند.

با وجود این که هنوز برای نتیجه‌گیری بسیار زود است اما به نظر می‌رسد که بخش موبایل سونی باری دیگر راه خود را پیدا کرده است. اما این راه تا چه اندازه به سونی کمک خواهد کرد تا جایگاه پیشین خود در بازار گوشی‌های هوشمند را پس بگیرد؟

برند موبایل سونی اگرچه مدت‌هاست که سهم بسیار ناچیزی از بازار را به خود اختصاص می‌دهد اما هنوز پس از نزدیک به دو دهه، از صنعت تولید و عرضه گوشی خارج نشده است. در حقیقت بخش موبایل این شرکت پس از مدت‌ها در مسیر صعود قرار گرفته و دقیقاً زمانی که سایر رقبای قدیمی در حال بستن فروشگاه‌های خود و خروج از این میدان هستند، سونی باری دیگر در مسیر بازگشت است.

آیا این شرکت تنها با عرضه گوشی‌های پرچم‌دار می‌تواند تبدیل به یکی از بازیکنان اصلی صنعت موبایل شود؟ تا زمانی که نتیجه یا حداقل شواهد بیشتری را مشاهده نکنیم، نمی‌توانیم در این‌باره نظر دهیم؛ شما چه نظری دارید؟

منبع: Android Authority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید