بتای آی او اس ۱۵.۲ با قابلیت‌های جدید عرضه شد - تکفارس 
بتای آی او اس ۱۵.۲ با قابلیت‌های جدید عرضه شد - تکفارس 

بتای آی او اس ۱۵.۲ با قابلیت‌های جدید عرضه شد

مهدی حلوائی
۶ آبان ۱۴۰۰ - 16:39
بتای آی او اس 15.2

اپل پس از عرضه‌ی سیستم‌‌عامل آی او اس ۱۵.۱ و آیپد او اس ۱۵.۱ برای دستگاه پشتیبانی‌شده حالا بتای آی او اس ۱۵.۲ را در دسترس آزمایش‌کنندگان قرار داده است. این نسخه از سیستم‌عامل گوشی‌های آیفون شامل برخی ویژگی‌های جدید می‌شود.

یکی از این ویژگی‌ها، اپ پرایوسی ریپورت (App Privacy Report) نام داشته که به شما امکان بررسی تعداد دفعاتی که اپلیکیشن‌ها به اطلاعات شخصی شما مانند موقعیت، عکس‌ها، میکروفون، مخاطبین و دوربین در هفت روز گذشته دسترسی داشته‌اند را می‌دهد. این ویژگی همچنین دفعاتی که اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه‌ی گوشی با دامنه‌های دیگر ارتباط برقرار کرده‌اند را نیز نشان می‌دهد.

بتای آی او اس 15.2

قابلیت تماس اضطراری یا تماس خودکار (Auto Call) نیز به‌روز شده و حالا تماس‌های اضطراری از طریق نگه‌داشتن کلیدها پاور و تنظیم صدا به‌مدت ۸ ثانیه صورت می‌گیرد. شما همچنین می‌توانید این کار را با چند بار فشاردادن کلید پاور انجام دهید. علاوه بر این مورد، بخش خلاصه‌ی اعلان‌ها نیز نسبت به گذشته مرتب‌تر شده است.

بتای آی او اس 15.2

کد منبع این سیستم‌عامل نشان می‌دهد که اپل از قابلیت جدیدی با نام امنیت ارتباطات در آن بهره برده که پیام‌های کودکان روی آیفون، آیپد و مک را ردیابی کرده و به والدین نسبت به پیام‌های دریافتی و ارسالی کودکان که حاوی تصاویر غیراخلاقی هستند، هشدار می‌دهد. این ویژگی با استفاده از سیستم یادگیری ماشینی انجام شده و تیم اپل در آن دخالتی ندارد.

بتای آی او اس 15.2

نظر شما در مورد بتای ۱۵.۲ آی او اس چیست؟ به‌نظر شما اپل باید چه ویژگی‌های دیگری را به این سیستم‌عامل اضافه کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید