گوگل اندروید ۱۲L را برای نمایشگرهای بزرگ معرفی کرد - تکفارس 
گوگل اندروید ۱۲L را برای نمایشگرهای بزرگ معرفی کرد - تکفارس 

گوگل اندروید ۱۲L را برای نمایشگرهای بزرگ معرفی کرد

افشین نوری
۶ آبان ۱۴۰۰ - 11:00
اندروید 12L

گوگل هفته گذشته اندروید ۱۲ را با قابلیت‌های جدید عرضه کرد و حالا نسخه جدید این سیستم عامل به نام اندروید ۱۲L را برای تبلت‌ها، گوشی‌‌های تاشو و دستگاه‌های کروم او‌اس معرفی کرده است. حرف L در انتهای نام این سیستم عامل، اشاره به نمایشگرهای Large دارد که شامل همه دستگاه‌های فوق می‌شود.

مطالب مرتبط:

گوگل گفته است که اندروید ۱۲L از اوایل سال آینده میلادی قابل‌دسترس خواهد بود، اما نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان آن هم‌اکنون در دسترس است و نسخه بتا عمومی آن ابتدا برای تبلت لنوو تب P12 پرو و سپس  دستگاه‌های پیکسل ارائه خواهد شد. به گفته گوگل، این نرم‌افزار برای گوشی‌های اندرویدی هم عرضه خواهد شد اما برخی قابلیت‌های آن در نمایشگرهای کوچکتر قابل‌استفاده نخواهند بود.

اندروید 12L

طبق آمار گوگل، در حال حاضر بیش از ۲۵۰ میلیون تبلت، گوشی تاشو و دستگاه کروم او‌اس از سیستم عامل اندوروید استفاده می‌کنند و سال گذشته چیزی حدود ۱۰۰ میلیون تبلت اندرویدی برای اولین بار فعال شده‌اند که نشان‌دهنده رشد سالانه‌ی ۲۰ درصدی است. این موضوع در مورد گوشی‌های تاشو دستگاه‌های کروم او‌اس هم صادق بوده است.

اندروید ۱۲L برای استفاده در نمایشگرهای بزرگ طراحی شده و شامل قابلیت‌هایی مانند نوتیفیکیشن‌ها، صفحه لاک، هوم اسکرین، تنظیمات سریع، پنل اپلیکیشن‌های اخیر و موارد دیگر می‌شود. همه این قابلیت‌ها از یک لایه‌بندی جدید دو ستونه استفاده می‌کنند و اپلیکیشن‌های سیستمی نیز برای اندروید ۱۲L بهینه‌سازی شده‌اند.

اندروید 12L

گوگل همچنین برای بهبود قابلیت مالتی‌تاسکینگ اندروید ۱۲L ، یک نوار ابزار جدید معرفی کرده است که امکان سوئیچ کردن سریع بین اپلیکیشن‌های مختلف را فراهم خواهد کرد. ضمن اینکه با این ویژگی امکان دراپ و دراگ کردن اپلیکیشن‌ها بین دو صفحه‌نمایش مجزا نیز فراهم خواهد شد.

گوگل توسعه‌دهندگان را تشویق کرده است تا اپلیکیشن‌های خود را برای استفاده در نمایشگرهای چندگانه به‌روزرسانی کنند. این نمایشگرها شامل چهار سایز کامپکت برای گوشی‌ها، مدیوم برای تاشوها، بزرگ برای تبلت‌ها و گسترش‌یافته برای کامپیوترها می‌شوند. همچنین یک API جدید ارائه شده است که امکان شناسایی لولا و تاشدگی را برای اپلیکیشن‌ها را فراهم خواهد کرد.

اندروید 12L

گوگل گفته است که در فروشگاه پلی استور، اپلیکیشن‌هایی را که برای نمایشگرهای بزرگ بهینه‌سازی نشده‌اند مشخص خواهد کرد و یک ویژگی جدید نیز برای رتبه‌بندی اپلیکیشن‌های مختص نمایشگرهای بزرگ ارایه خواهد کرد. به گفته این غول تکنولوژی، همه این تغییرات از اوایل سال آینده میلادی در اختیار همه کاربران قرار خواهند گرفت.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.