نسخه پایدار مک‌ او‌ اس مانتری منتشر شد - تکفارس 
نسخه پایدار مک‌ او‌ اس مانتری منتشر شد - تکفارس 

نسخه پایدار مک‌ او‌ اس مانتری منتشر شد

مهدی حلوائی
۴ آبان ۱۴۰۰ - 16:07
آیمک مک او اس مانتری

با اعلام اپل، جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل مک‌ او اس مانتری پس از پشت سر گذاشتن چندین مرحله‌ی آزمایشی سرانجام در دسترس کاربران قرار گرفت. اپل در مراسم WWDC این سیستم‌عامل را معرفی کرد و برخی از ویژگی‌های آن مانند Airplay و میان‌برها را به نمایش گذاشت. این نسخه از سیستم‌عامل مک او اس همچنین پیشرفت‌هایی در حالت فیس‌تایم (FaceTime) و کوییک نوت (Quick Note) ایجاد کرده است.

متاسفانه به‌نظر می‌رسد که برخی از ویژگی‌های اصلی مانتری مانند یونیورسال کنترل (Universal Control) و شیرپلی (SharePlay) در زمان عرضه در دسترس نبوده و اواخر پاییز سال جاری به آن اضافه خواهد شد. قابلیت یونیورسال کنترل به کاربران اجازه می‌دهد تا فایل‌های خود را با عمل کشیدن و رهاکردن از دستگاه خود به دستگا‌های دیگر منتقل کرده و همچنین امکان کنترل چندین دستگاه اپل مانند مک، مک بوک و آیپد توسط یک موس و صفحه کلید را فراهم کرده است.

شیرپلی نیز امکان تجربه‌ی موسیقی، سریال، فیلم و موارد بیشتر را به‌صورت گروهی و با استفاده از فیس‌تایم در دسترس کاربران قرار می‌دهد. به‌گفته‌ی اپل، این ویژگی پس از عرضه از طریق سرویس‌هایی مانند اپل موزیک، اپل تی‌وی و سرویس‌های محبوب شخص ثالث قابل استفاده خواهد بود.

مک او اس مانتری

خوشبختانه اپل در مرورگر سافاری این نسخه از سیستم‌عامل مک او اس از رابط کاربری بحث‌برانگیز قبلی استفاده نکرده و به جای آن، از طراحی سنتی و ساده‌تری بهره برده است. کاربران قبلاً اعلام کرده بودند که رابط کاربری جدید این مرورگر، کارکردن با آن را دشوار کرده و ظاهراً اپل به این بازخورد کاربران توجه کرده است.

برای نصب این نسخه از سیستم‌عامل مک او اس، ابتدا وارد بخش System Preferences و سپس Software Update شده و در صورت مشاهده‌ی مانتری روی آن کلیک کنید تا فرآیند نصب آغاز شود. توجه داشته باشید که مانتری هنوز برای تمام کاربران مک او اس عرضه نشده و عرضه‌ی کامل آن ممکن است تا چند روز طول بکشد. لیست دستگاه‌های پشتیبانی‌شده به شرح زیر است:

  • مک‌ بوک ایر (اوایل ۲۰۱۵ به بعد)
  • مک بوک پرو (اوایل ۲۰۱۵ به بعد)
  • مک بوک‌ (اوایل ۲۰۱۶ به بعد)
  • آی‌مک‌ (اواخر ۲۰۱۵ به بعد)
  • مک مینی‌ (اواخر ۲۰۱۴ به بعد)
  • آی‌مک‌ پرو (۲۰۱۷ به بعد)
  • مک پرو (اواخر ۲۰۱۳ به بعد)

نظر شما در مورد سیستم‌عامل مک او اس مانتری چیست؟ اپل باید چه ویژگی‌هایی را به این سیستم‌عامل اضافه کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.