انتشار نتایج بنچمارک تراشه تنسور گوگل ؛ ضعیف‌تر از اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ - تکفارس 
انتشار نتایج بنچمارک تراشه تنسور گوگل ؛ ضعیف‌تر از اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ - تکفارس 

انتشار نتایج بنچمارک تراشه تنسور گوگل ؛ ضعیف‌تر از اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰

افشین نوری
۴ آبان ۱۴۰۰ - 10:51
تنسور گوگل

گوگل به‌تازگی از گوشی‌های سری پیکسل ۶ با تراشه جدید تنسور رونمایی کرد. این تراشه با استفاده از فناوری ۵ نانومتری سامسونگ ساخته شده و دارای یک پیکره‌بندی غیرعادی شامل دو هسته پردازشی Cortex-X1، دو هسته Cortex-A76 و چهار هسته Cortex-A55 است.

مطالب مرتبط:

ما قبلاً شاهد به کارگیری هسته قدرتمند Cortex-X1 در تراشه‌هایی مانند اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ بودیم و با عماکرد خوب آن آشنایی داریم. بنابراین نتایج تست‌های تک‌هسته‌ای تنسور تا حدودی برای ما قابل پیش‌بینی بود. اما عملکرد چندهسته‌ای این تراشه در مقایسه با دو تراشه ذکر شده در بالا بسیار پایین‌تر است که دلیل اصلی آن می‌تواند استفاده از هسته‌ قدیمی Cortex-A76 به‌جای هسته جدیدتر Cortex-A78 باشد. ضمن اینکه هسته Cortex-X1 مصرف انرژی بالایی دارد و شاید به همین‌خاطر گوگل مجبور شده در کنار آن از هسته‌های با مصرف انرژی کمتر استفاده کند.

تنسور گوگل

البته تراشه تنسور دارای پردازنده گرافیکی خوبی است و با داشتن پردازنده Mali-G78 MP20 توانسته بالاتر از اکثر گوشی‌های اندرویدی قرار بگیرد. ضمن اینکه، تنسور دارای سخت‌افزار سفارشی برای انجام کارهای یادگیری ماشین است که به بهبود عملکرد سری پیکسل ۶ به‌ویژه در بخش عکاسی و فیلمبرداری کمک خواهد کرد.

تنسور گوگل

ما می‌دانیم که مدل‌های بعدی تراشه‌های اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ با هسته‌های پردازشی قدرتمندتر Cortex-X2 و A710 در راه هستند و باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا گوگل برای رقابت با این تراشه‌ها چاره‌ای خواهد اندیشید یا نه.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.