اپل از تعمیر یک آیفون سر باز زد - تکفارس 
اپل از تعمیر یک آیفون سر باز زد - تکفارس 

اپل از تعمیر یک آیفون سر باز زد

افشین نوری
۳ آبان ۱۴۰۰ - 11:42
iphone 12 apple

وب‌سایت بیزنس اینسایدر گزارش داده است که دارنده یک گوشی آیفون به نام تئودور کیم (Theodore A. Kim) از اپل به خاطر ۱۳۸۳.۱۳ دلار شکایت کرده است. ظاهراً اپل از تعمیر آیفون ۱۲ این شخص که تحت گارانتی اپل هم بوده است سر باز زده و همین موضوع باعث شکایت او از اپل شده است. کیم این گوشی را در ماه اکتبر سال گذشته از ویتنام خریده بود و گارانتی آن تا اکتبر ۲۰۲۲ اعتبار داشت.

اپل از تعمیر یک آیفون سر باز زد

کیم بعد از خرید گوشی به‌خاطر شیوع ویروس کرونا به آمریکا باز می‌گردد و متوجه می‌شود که آیفون‌اش نمی‌تواند سیم کارت آمریکایی را بخواند. او با اپل تماس می‌گیرد و آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که گوشی‌اش را به یک فروشگاه اپل ببرد و او هم همین کار می‌کند.

کیم می‌گوید:

من آیفونم را به فروشگاه اپل بردم و آن‌ها گوشی‌ام را به بخش تعمیرات فرستادند. سپس آن‌ها برگشتند و به من گفتند که ما نمی‌توانیم گوشی تو را تعمیر کنیم چون که این گوشی قبلاً باز شده است. من گوشی‌ام را پس گرفتم و برگشتم. اما متوجه شدم که شیارت سیم کارت گوشی‌ام هم که قبلاً سالم بود شکسته است.

همین موضوع باعث شد تا کیم در اداره BBB آمریکا علیه اپل شکایت کند و ادعا کند که شیار سیم کارت گوشی‌اش زمانی که در دست اپل بوده آسیب دیده است. اما اپل در واکنش به این شکایت گفته است که شیار سیم کارت آیفون کیم از ابتدا مشکل داشته و تیم تعمیراتی آن‌ها این مشکل را برطرف کرده و گوشی را سالم تحویل او داده‌اند.

اپل

البته تیم تعمیراتی اپل به او پیشنهاد داده بودند که پول تعمیر گوشی‌اش را بپردازد تا آن‌‌ها آن را تعمیر کنند، اما کیم این موضوع را قبول نکرده و تصمیم می‌گیرد که به تیم کوک مدیرعامل اپل ایمیل بزند، اما متاسفانه جوابی از او دریافت نمی‌کند. کیم سپس با جستجو در گوگل به فردی می‌رسد که در سال ۲۰۱۲ از اپل شکایت کرده بود و به نتیجه هم رسیده بود. او سپس به این نتیجه می‌رسد که او هم از اپل شکایت کند.

مطالب مرتبط:

در هرحال، نتیجه این شکایت بستگی به آن خواهد داشت که او بتواند دادگاه را متقاعد کند که گوشی‌اش در زمانی که در دست اپل بوده خراب شده است. او در شکایت BBB خود گفته است: «شیار سیم کارت آیفون من در زمانی که در دست تیم تعمیراتی اپل بوده است آسیب دیده است و این فروشگاه یکی از فروشگاه‌های موردتایید اپل در سان فرانسیسکو است.»

اپل به خاطر استفاده از پتنت سایر شرکت‌ها نیز تحت پیگرد است

وب‌سایت اپل اینسایدر گزارش داده است که اپل در دو مورد نیز به‌خاطر نقض ثبت اختراع تحت پیگرد است و در هر دو مورد مهم تهم است که از فناوری‌های سایر شرکت‌ها بدون اجازه آن‌ها استفاده کرده است. اولین شکایت مربوط به نقض ثبت اختراع شرکت ImmerVision در سال ۲۰۰۵ می‌شود و شکایت دوم مربوط به نقض پتنت شرکت Aire Technology Limited می‌شود که در آن ادعا شده اپل از پتنت‌های این شرکت در آیفون و اپل واچ خود بدون مجوز استفاده کرده است.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که این شکایت‌ها درنهایت به کجا ختم می‌شوند و آیا کیم موفق به دریافت خسارت از اپل می‌شود یا نه.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید