نسل دوم عینک واقعیت مجازی هواوی به‌زودی عرضه می‌شود - تکفارس 
نسل دوم عینک واقعیت مجازی هواوی به‌زودی عرضه می‌شود - تکفارس 

نسل دوم عینک واقعیت مجازی هواوی به‌زودی عرضه می‌شود

افشین نوری
۳ آبان ۱۴۰۰ - 10:26
نسل دوم عینک واقعیت مجازی هواوی به‌زودی عرضه می‌شود - تکفارس 

هواوی در سال ۲۰۱۹ اولین عینک واقعیت مجازی خود را به نام هواوی VR Glass معرفی کرد و سپس در سال ۲۰۲۰ مدل بعدی آن به نام هواوی VR Glass 6DOF Game Set را با قابلیت‌های بهبودیافته و کنترلر ۳۶۰ درجه رونمایی کرد. البته این مدل هنوز عرضه نشده است.

هواوی سال گذشته هنگام معرفی این عینک واقعیت مجازی گفت که  این دستگاه از ماه دسامبر ۲۰۲۰ در دسترس توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت و از ماه آوریل ۲۰۲۱ نیز به‌طور عمومی عرضه خواهد شد. متاسفانه این اتفاق هنوز نیفتاده است، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که ما به‌زودی شاهد عرضه این محصول خواهیم بود. این خبر را یک افشاگر چینی به نام RODENT950@ در توییتر خود فاش کرده است.

مطالب مرتبط:

هواوی احتمالاً تا قبل از پایان امسال، چندین محصول جدید معرفی و عرضه خواهد کرد که یکی از آن‌ها یک گوشی تاشو جدید خواهد بود و احتمال عرضه نسل دوم هدست واقعیت مجازی این شرکت نیز در بین آن‌ها وجود دارد. هواوی سال گذشته در رویداد جهانی صنعت واقعیت افزوده، فقط طراحی و برخی قابلیت‌های این هدست را به نماش گذاشت و صحبتی از قیمت آن نکرد.  نسل اول این دستگاه به قیمت ۴۷۰ دلار عرضه شد و احتمال می‌رود نسل دوم آن به‌خاطر داشتن ارتقاهایی در چندین بخش به قیمت بالاتری عرضه شود.

عینک واقعیت مجازی هواوی

عینک هواوی VR Glass 6DOF Game Set دارای طراحی مشابه مدل قبلی خود خواهد بود، اما برای ردیابی سوژه‌ها مجهز به دو دوربین جدید خواهد شد و همچنین از یک کنترلز جدید بهره خواهد برد که به‌جای دو دکمه، سه دکمه دارد و شباهت زیادی به کنترلر Oculus Quest خواهد داشت.

نسل اول عینک واقعیت مجازی هواوی شبیه به یک عینک اسکی بود و از یک نمایشگر ۲.۱ اینچی ال‌سی‌دی با رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۶۰۰ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد. وزن آن نیز به‌لطف استفاده از یک باتری داخلی، بسیار سبک بود و فقط ۱۶۶ گرم وزن داشت.

کاربران نسل اول عینک واقعیت مجازی هواوی در حال حاضر می‌توانند این دستگاه را هم با گوشی‌های این شرکت و هم با کامپیوترهای ویندوزی استفاده کنند و باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا نسل دوم این عینک نیز چنین قابلیتی خواهد داشت. البته افشاگر چینی گفته است که مدل بعدی عینک واقعیت مجازی هواوی احتمالاً وابسته به یک دستگاه خارجی مثل گوشی یا کامپیوتر خواهد بود و به‌همراه یک کنترلر در جعبه عرضه خواهد شد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید