۱۱ کاری که فقط در ویندوز ۱۱ می توانید انجام دهید - تکفارس 
۱۱ کاری که فقط در ویندوز ۱۱ می توانید انجام دهید - تکفارس 

۱۱ کاری که فقط در ویندوز ۱۱ می توانید انجام دهید

خشایار جهانی
۷ آبان ۱۴۰۰ - 08:04
ویندوز 11

ویندوز ۱۱ در حال انتشار است و لپ‌ تاپ‌ها با پردازنده‌های جدید در اول صف دریافت این سیستم‌عامل قرار دارند و اگر شما لپ تاپ قدیمی دارید باید بیشتر منتظر بمانید تا ویندوز ۱۱ برای سیستم شما منتشر شود. به‌هرحال، بعد از ارتقای سیستم به ویندوز ۱۱، شاهد تغییرات زیادی خواهید بود که در این‌جا به ۱۱ موردی اشاره می‌کنیم که بیشترین اهمیت را برای کاربران خواهد داشت.

۱. استفاده از Snap Layout

در ویندوز ۱۰ کاربر با بردن هر پنجره به گوشه صفحه نمایش، می‌تواند دو پنجره را در کنار هم قرار دهد، اما در ویندوز ۱۱ موضوع اندکی متفاوت است. می‌توان در ویندوز ۱۱ با بردن مکان نما روی دگمه حداکثر/حداقل و یا فشار دادن دگمه‌های Win+Z از طرح‌بندی‌های ازپیش‌تعریف‌شده برای چیدمان هر پنجره استفاده کند.

۲. مدیریت سریع‌تر دسکتاپ

Windows 11

در حال حاضر ویندوز ۱۰ از حالت «دسکتاپ مجازی» پشتیبانی می‌کند، اما این قابلیت در ویندوز ۱۱ به‌مراتب راحت‌تر قابل دسترسی است. در ویندوز ۱۱ به‌طور پیش‌فرض پس از نصب سیستم‌عامل، دگمه دسکتاپ در نوار وظیفه ویندوز قابل مشاهده است. حالت دسکتاپ باعث می‌شود برای برنامه‌ها فضای بیشتری داشته باشید.

مطالب مرتبط:

۳. باز کردن مستقیم فایل از منوی استارت

در ویندوز ۱۱ شاهد تغییرات منوی استارت هستیم. در منوی جدید شاهد گزینه مرکز فایل‌ها، تاریخچه مرورگر و لیستی از میان‌برها خواهیم بود. لازم به ذکر است که دیدن فایل از منوی استارت، بستگی به استفاده شما از آفیس ۳۶۵ و همگام‌سازی با این برنامه دارد.

۴. تغییرات نرم‌افزار ساعت

Windows 11

نرم‌افزار «ساعت» در ویندوز ۱۱ فقط برای نشان دادن زمان نیست، بلکه امکانات بیشتری داشته و می‌توان برای مطالعه و کار برنامه‌ریزی کرد. در قسمت چپ بخش جلسات می‌توان وظایف را زمان‌بندی کرد. این برنامه با نرم‌افزار To do نیز سازگاری داشته و حتی می‌توان هر موسیقی از اسپاتیفای را همگام‌سازی کرد.

۵. اتصال سریع به مایکروسافت تیمز

خبری خوش برای رقیب Slack! مایکروسافت تیمز در ویندوز ۱۱ همگام‌سازی شده و یکپارچه است و پس از به‌روزرسانی سیستم‌عامل، شاهد خواهید بود که این برنامه در نوار وظیفه قرار گرفته است و راه اصلی ارتباط با دوستان، خانواده و همکاران را برعهده دارد. اگر قبلاً از این برنامه استفاده نکرده‌اید، می‌توانید بعد از نصب ویندوز ۱۱ از طریق تیمز با دیگران تماس ویدئویی، صوتی، نوشتاری و … ایجاد کنید.

۶. از ظاهر مدرن ویندوز لذت ببرید

از نظر ظاهری، ویندوز ۱۱ به‌روزرسانی بزرگی را تجربه می‌کند و همه‌چیز بسیار مدرن‌تر به نظر می‌رسد. برای مثال file explorer یا حتی بخش تنظیمات در مقایسه با ویندوز ۱۰ تغییرات زیادی داشته است.

۷. اطلاعات بیشتر از مصرف انرژی

به تنظیمات ویندوز بروید، بعد به بخشی سیستم و قسمت پاور و باتری بروید. این‌جا در بخش «مصرف باتری» متوجه می‌شوید که کدام برنامه باتری سیستم شما را تا چه اندازه استفاده می‌کند. این بخشی از تلاش مایکروسافت برای بهتر کردن استفاده از ویندوز مخصوصاً بر روی صفحه نمایش لمسی است.

۸. از اپ استور مایکروسافت لذت ببرید!

Windows 11

در ویندوز ۱۱ شاهد تغییرات زیادی در بخش مایکروسافت استور هستیم. تغییراتی در مدیریت بهتر، یکپارچگی بیشتر با محتواهای دیجیتالی و … را خواهیم دید. نتیجه این تغییرات باعث می‌شود که شاهد رابط کاربری بهتری در این بخش باشیم و بتوان راحت‌تر برنامه‌ها و بازی‌ها را پیدا کرد.

۹. استفاده راحت‌تر از نمایشگر ثانویه

Windows 11

یکی از برتری‌های ویندوز ۱۱ نسبت به نسخه قبلی خود این است که به محض وصل شدن نمایشگر دوم، ویندوز آن را شناسایی کرده و به‌خاطر می‌سپارد که تنظیمات نمایشگر متصل‌شده چگونه است تا در دفعات بعدی همین تنظیمات اجرا شود. با این‌که این یک تغییر کوچک است اما برای افرادی که از نمایشگر دوم استفاده می‌کنند بسیار کاربردی است.

۱۰. مدیریت ابزارک‌های نوار وظیفه

بحث ابزارک‌ها (ویجت) در ویندوز ۱۱ با ویندوز ۱۰ متفاوت است. در ویندوز ۱۰ ابزارک‌ها محدود بودند، اما در ویندوز ۱۱ تعداد این ابزارک‌ها بیشتر است و می‌توان از میان ابزارک‌های اخبار، آب‌و‌هوا، تقویم و … انتخاب کرد. بعد از انتخاب گزینه «اضافه کردن ابزارک» می‌توان ابزارک را اضافه کرد. البته این قابلیت به‌هنگام عرضه ویندوز ۱۱ دردسترس نیست و در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

۱۱. اجرای اندروید ۱۱

این قابلیت هم به‌هنگام انتشار ویندوز ۱۱ دردسترس نبوده و به‌زودی منتشر می‌شود. در حال حاضر مشخص نیست که نحوه کار برنامه‌های اندرویدی چگونه است ولی به‌نظر می‌رسد که همانند برنامه‌های ویندوز اجرا شوند و حالت استانداردی داشته باشند.

منبع: www.gizmodo.com

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید