سریع ترین رم دنیا برای رایانه‌ها با فناوری سامسونگ معرفی شد - تکفارس 
سریع ترین رم دنیا برای رایانه‌ها با فناوری سامسونگ معرفی شد - تکفارس 

سریع ترین رم دنیا برای رایانه‌ها با فناوری سامسونگ معرفی شد

افشین نوری
۱ آبان ۱۴۰۰ - 10:09
رم DRAM

نسل بعدی DRAM به‌زودی آماده عرضه به بازار کامپیوترهای شخصی می‌شود. پردازنده‌های نسل بعدی رایزن شرکت  ای ام دی و همچنین پردازنده‌های نسل بعدی آلدر لیک اینتل قرار است سرانجام از رم DDR5 استفاده کنند. این پردازنده‌ها هرچند هنوز آماده نیستند، اما شرکت‌های سازنده رم از همین حالا شروع به تولید ماژول رم DDR5 کرده‌اند و یکی از آن‌ها شرکت G.Skill است.

مطالب مرتبط:

شرکت G.Skill به‌تازگی اولین کیت رم DDR5 خود را برای کامپیوترهای شخصی معرفی کرده و ادعا کرده است که این رم سریع‌ترین رم دنیاست. رم Trident Z5 این شرکت در دو نسخه RGB و غیر RGB ارائه شده و هر دوی آن‌ها از چیپ حافظه DDR5 بهره می‌برند. ماژول‌های جدید شرکت G.Skill در ورژن‌های ۵۶۰۰ مگاهرتز، ۶۰۰۰ مگاهرتز و ۶۴۰۰ مگاهرتزی قابل‌دسترس خواهند بود و همه آن‌ها ۳۲ گیگابایت حافظه خواهند داشت. این ماژول‌ها طراحی کاملاً جدیدی نسبت به مدل‌های قبلی خود دارند.

سامسونگ برای اولین بار چیپ حافظه DDR5 را در سال گذشته معرفی کرد. این شرکت، سه ماه پیش، برای نخستین بار یک استیک رم DDR5 با حافظه ۷۶۸ گیگابایت معرفی کرد که در تاریخ چیپ‌های رم بی‌سابقه بود. . سامسونگ اوایل این ماه نیز شروع به تولید چیپ حافظه DDR5 با استفاده از فناوری ۱۴ نانومتری EUV کرد. بد نیست بدانید که قیمت چیپ‌های DDR5 نسبت به DDR4 حدود ۳۰ درصد بیشتر است.

منبع: Sammobile

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید