مایکروسافت قابلیت تست اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز ۱۱ را ارائه کرد - تکفارس 
مایکروسافت قابلیت تست اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز ۱۱ را ارائه کرد - تکفارس 

مایکروسافت قابلیت تست اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز ۱۱ را ارائه کرد

افشین نوری
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - 12:54
ویندوز ۱۱

مایکروسافت از امروز به تست‌کنندگان ویندوز ۱۱ اجازه داده است تا اپلیکیشن‌های اندرویدی را روی این سیستم عامل امتحان کنند. نسخه پیش نمایش زیرسیستم ویندوز برای اندروید، از امروز عرضه شده و امکان دسترسی به اپلیکیشن‌ها از طریق اپ استور آمازون فراهم شده است.

مطالب مرتبط:

به گفته مایکروسافت، اپلیکیشن‌ها ابتدا از طریق مایکروسافت استور نمایش داده خواهند شد و سپس برای نصب به اپ استور آمازون دایورت خواهند گردید. به این ترتیب، اپلیکیشن‌های اندرویدی در کنار اپلیکیشن‌های ویندوزی اجرا خواهند شد و همچنین با دکمه‌های Alt + Tab و تاسک ویوو یکپارچه خواهند بود. شما همچنین امکان پین کردن آن‌ها در منوی استارت را نیز خواهید داشت.

تیم اندروید ویندوز ۱۱ در توضیح این قابلیت گفته‌ است:

شما قادر به دیدن نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن‌های اندرویدی در اکشن سنتر و همچنین قادر به‌اشتراک‌گذاری کلیپ‌بورد خودتان بین یک اپلیکیشن ویندوزی و یک اپلیکیشن اندرویدی خواهید بود. ما تجربه‌ای را ایجاد کرده‌ایم که امکان اعمال تنظیمات ویندوز روی اپلیکیشن‌های اندرویدی را فراهم خواهد کرد. ما در حال همکاری با آمازون هستیم تا بهبودهای بیشتری در این زمینه ارائه کنیم.

مایکروسافت با همکاری آمازون ۵۰ اپلیکیشن مختلف را برای اینسایدرهای ویندوز ۱۱ آماده کرده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به بازی‌های موبایلی Coin Master ،Lords Mobile و June’s Journey اشاره کرد. اپلیکیشن‌هایی مانند کیندل، Lego Duplo World و Khan Academy Kids هم در بین این اپلیکیشن‌ها به چشم می‌خورند.

ویندوز ۱۱

البته ۵۰ اپلیکیشن در مقایسه با ۳ میلیون اپلیکیشن موجود در گوگل پلی استور و حتی از ۶۰۰ هزار اپلیکیشن موجود در اپ استور آمازون بسیار ناچیز است و هنوز مشخص نیست که چه تعداد اپلیکیشن اندرویدی در زمان عرضه عمومی این قابلیت برای ویندوز ۱۱ قابل‌دسترس خواهند بود.

زیرسیستم ویندوز ۱۱ برای پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی، شامل لینوکس کرنال و پروژه اوپن سورس اندروید (AOSP) می‌شود. این زیرسیستم در یک ماشین مجازی Hyper-V اجرا می‌شود که قادر به مپ کردن APIs اپلیکیشن‌های محیط AOSP، به لایه گرافیکی ویندوز است. این زیرسیستم از پردازنده‌های اینتل، کوالکام و ای ام دی پشتیبانی خواهد کرد.

البته مایکروسافت امروز اپلیکیشن‌های اندرویدی را فقط در کانال بتای ویندوز ۱۱ فعال کرده است، اما قول داده است که به‌زودی پیش‌نمایش آن را برای کاربران کانال Dev نیز ارائه خواهد کرد. البته شما برای تست قابلیت مذکور در کانال بتای ویندوز ۱۱ نیاز به یک اکانت آمریکایی آمازون برای دسترسی به اپ استور این شرکت خواهید داشت.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.