قابلیت شفافیت رهگیری اپلیکیشن اپل باعث رشد چشمگیر کسب و کار تبلیغات این شرکت شده است - تکفارس 
قابلیت شفافیت رهگیری اپلیکیشن اپل باعث رشد چشمگیر کسب و کار تبلیغات این شرکت شده است - تکفارس 

قابلیت شفافیت رهگیری اپلیکیشن اپل باعث رشد چشمگیر کسب و کار تبلیغات این شرکت شده است

افشین نوری
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - 09:12
قابلیت شفافیت رهگیری اپلیکیشن اپل باعث رشد چشمگیر کسب و کار تبلیغات این شرکت شده است - تکفارس 

اپل در ماه آوریل امسال قابلیت شفافیت رهگیری اپلیکیشن (App Tracking Transparency) را ارائه کرد که مانع از جمع‌آوری و به اشتراک گذاری اطلاعات کاربران توسط توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها بدون اجازه کاربران می‌شد.

نتیجه این کار آن شد که شرکت‌های تبلیغاتی با مشکلات زیادی برای هدف قرار دادن کاربران با تبلیغات خود مواجه شدند. حالا نتیجه یک بررسی نشان می‌دهد هرچند قابلیت شفافیت رهگیری به ضرر تبلیغ‌کنندگان تمام شده، اما کسب و کار تبلیغات خود اپل از این ویژگی نفع زیادی برده است.

مطالب مرتبط:

وب‌سایت FT گزارش داده است  که کسب و کار تبلیغات اپل از زمان معرفی قابلیت شفافیت رهگیری اپلیکیشن در ماه آوریل امسال سه برابر رشد کرده است؛ بطوریکه میزان دانلودهای اپلیکیشن‌های آیفون که با کلیک کردن روی یک تبلیغ انجام شده، از ۱۷ درصد به ۵۸ درصد افزایش یافته است.

شفافیت رهگیری اپلیکیشن

الکس بوئر (Alex Bauer)، مسئول بخش مارکتینگ شرکت برنچ (Branch) می‌گوید: «این اتفاق مثل آن است که کسب و کار تبلیغات لپل در کمتر از شش ماه از یک لیگ محلی به لیگ جهانی راه یافته باشد.»

همچنین یکی از مدیران بخش تبلیغات موبایل گفته است: «اپل با این کار راه خودش را هموار کرد و خود این شرکت برخلاف سایر شرکت‌های تبلیغاتی شامل سیاست‌های قابلیت رهگیری اپلیکیشن نمی‌شود.»

کریس استیونر (Chris Stevens) مدیر مارکتینگ اپلیکیشن  SpotHero هم می‌گوید: «اپل در حالی قابلیت شفافیت رهگیری را معرفی کرد که قادر به تائید این موضوع نبود که خودش از آن نفع نخواهد برد.»

با وجود اینکه قابلیت شفافیت رهگیری به رشد چشمگیر کسب و کار تبلیغات اپل منتج شده است، اما اپل می گوید که این قابلیت برای محافظت از کاربران طراحی شده و این قابلیت بخشی از یک سیستم جامع است که برای کمک به توسعه‌دهندگان طراحی شده است و نه برای نفع رساندن به خود اپل.

منبع: Ms Power User

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.