مک بوک پرو جدید با تراشه M1 پرو و M1 مکس معرفی شد - تکفارس 
مک بوک پرو جدید با تراشه M1 پرو و M1 مکس معرفی شد - تکفارس 

مک بوک پرو جدید با تراشه M1 پرو و M1 مکس معرفی شد

مهدی حلوائی
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - 21:58
مک بوک پرو جدید 16 اینچی

اپل دقایقی پیش لپ تاپ مک بوک پرو ۱۶ اینچی جدید خود را با دو تراشه‌ی M1 پرو و M1 مکس معرفی کرد. این پردازنده‌‌های ۱۰ هسته‌ای از ۸ هسته‌ی قدرتمند و ۲ پردازنده‌ی کم‌مصرف بهره می‌برند. مک بوک پروی چدید در رنگ‌های نقره‌ای و سیاه در دسترس قرار گرفته و قیمت آن نیز از ۲.۴۹۹ دلار آغاز می‌شود.

این دستگاه ۴.۷ پوند وزن داشته و ضخامت آن نیز ۱۶.۸ میلی‌متر است. مک بوک پروی جدید همچنین از صفحه نمایش ۱۶.۲ اینچی استفاده کرده و درگاه‌های آن نیز شامل یک درگاه HDMI، شیار کارت میکرو اس‌دی، سه درگاه تاندربولت ۴ و یک جک هدفون می‌شود. این بیشترین تعداد درگاهی بوده که تا به حال در لپ تاپ‌های سری مک بوک مورد استفاده قرار گرفته است. مک بوک پروی جدید همچنین از دوربین ۱۰۸۰ پیکسلی و شش بلندگو با پشتیبانی از صدای فراگیر بهره برده و عملکرد دوربین آن در محیط‌های کم‌نور نسبت به گذشته بهبود یافته است.

نسخه‌ی اول مک بوک پرو ۱۶، که در سال ۲۰۱۹ رونمایی شده بود، از طراحی مشابه با مک بوک پروهای ۱۵ اینچی قبلی بهره می‌برد و به تراشه‌ی نسل ۹ اینتل مجهز شده بود. در آن زمان منتقدین کیفیت بالای صدا و صفحه کلید این لپ تاپ را تحسین کرده و از قدرت بالای آن رضایت داشتند اما از اتصالات محدود آن ناراضی بودند. این لپ تاپ تنها از دو درگاه تاندربولت استفاده می‌کرد.

نظر شما در مورد مک بوک پروی جدید چیست؟ آیا پردازنده‌های M1 پرو و M1 مکس این لپ تاپ عملکردی مشابه با پردازنده‌ی M1 قبلی را ارائه خواهند داد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.