ناسا مشکل احتمالی فضاپیمای لوسی را بررسی می‌کند - تکفارس 
ناسا مشکل احتمالی فضاپیمای لوسی را بررسی می‌کند - تکفارس 

ناسا مشکل احتمالی فضاپیمای لوسی را بررسی می‌کند

مهدی حلوائی
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - 13:20
آرایه خورشیدی فضاپیمای لوسی

فضاپیمای لوسی روز شنبه ۲۴ مهر (۱۶ اکتبر) از پایگاه کیپ کاناورال (Cape Canaveral) در فلوریدا به فضا پرتاب شد اما به‌نظر می‌رسد تنها چند ساعت پس از این پرتاب، مشکلی برای این فضاپیما پیش آمده است. ناسا اعلام کرده که مهندسان این سازمان در حال بررسی مشکل احتمالی عدم اتصال مناسب یکی از آرایه‌های خورشیدی این فضاپیما می‌باشند.

مطالب مرتبط:

فضاپیمای لوسی به سمت سیاره مشتری در حرکت بوده و هدف آن، بررسی سیارک‌های تروجان اطراف مشتری برای درک بهتر چگونگی به‌وجودآمدن منظومه‌ی شمسی در چندین میلیارد سال پیش است. این فضاپیما ۹۰ دقیقه پس از پرتاب و ۳۰ دقیقه پس از جداشدن از راکت پرتاب‌گر، دو آرایه‌ی خورشیدی خود را باز کرد اما به‌گفته‌ی ناسا احتمالاً یکی از این آرایه‌ها به‌طور کامل در جایگاه خود قرار نگرفته است.

فضاپیمای لوسی

ناسا روز گذشته در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد که فضاپیمای لوسی در حال حاضر در وضع پایدار بوده و در ارتفاع فعلی، خطری آن را تهدید نمی‌کند. همچنین به‌نظر می‌رسد که هر دو آرایه‌ خورشیدی از نظر عملکرد مشکل خاصی نداشته و برق مورد نیاز را تولید می‌کنند. با این حال، تیم مهندسین ناسا در حال بررسی اطلاعات فضاپیما بوده و سعی دارند تا این مشکل را حل کنند.

فضاپیمای لوسی در حال حاضر با سرعت ۶۷.۰۰۰ مایل بر ساعت در حال حرکت بوده و قرار است که پس از دورزدن خورشید در مهرماه سال آینده به سمت زمین بازگشته تا با استفاده از نیروی گرانشی زمین به سمت مقصد خود هدایت شود. ماموریت فضاپیمای لوسی در سال ۲۰۱۴ آغاز شد و در صورتی که در ادامه با مشکلی مواجه نشود، اولین ماموریت ناسا خواهد بود که در آن یک فضاپیما تعداد هشت سیارک را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گفته‌ی هل لویسون، محقق اصلی این ماموریت از سازمان تحقیقاتی Southwest، رسیدن به اولین سیارک حدود ۷ سال به‌طول خواهد انجامید اما این اجرام آسمانی به علت ارزش علمی فوق‌العاده‌ بالای خود، شایستگی چنین انتظاری را دارند.

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید