جعبه گشایی رسمی ایسوس راگ فون ۵s پرو - تکفارس 
جعبه گشایی رسمی ایسوس راگ فون ۵s پرو - تکفارس 

جعبه گشایی رسمی ایسوس راگ فون ۵s پرو

مهدی ملکی
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - 23:10
ایسوس راگ فون 5s پرو

گوشی ایسوس راگ فون ۵ با ارائه‌ی سخت‌افزاری قدرتمند و ویژگی‌های مختلف یکی از بهترین تجربه‌های گیمینگ را برای کاربران به ارمغان آورد. ایسوس راگ فون ۵s پرو نیز جدیدترین محصول از خانواده‌ی گوشی‌های گیمینگ ایسوس بوده اما آیا این گوشی نیز عملکرد مناسبی داشته است؟ این سوال را باید در مقاله نقد و بررسی این محصول دنبال کنید اما چه کسی از یک جعبه گشایی خوب بدش می‌آید؟!

ایسوس راگ فون ۵s پرو از پردازنده‌ی اسنپدراگون +۸۸۸ استفاده کرده‌ است. پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ به مصرف انرژی بالا و ایجاد گرمای زیاد شهرت دارد اما اسنپدراگون +۸۸۸ با افزایش حداکثر فرکانس هسته‌ی اصلی کریو ۶۸۰ از ۲.۸۴ گیگاهرتز به ۳.۰ گیگاهرتز باعث شده تا این مشکلات حتی بیشتر از قبل خودنمایی کنند.

این گوشی در دو نسخه با ترکیب رم و حافظه‌ی داخلی ۲۵۶/۱۶ گیگابایتی و ۵۱۲/۱۸ گیگابایتی و به همراه خنک‌کننده‌ی ایرو اکتیو کولر ۵ عرضه شده است.

صفحه نمایش راگ فون ۵s پرو برخلاف نسخه‌ی پایه‌ی ۵ از نرخ بهره‌برداری لمسی ۳۶۰ هرتز پشتیبانی کرده و حداکثر میزان روشنایی آن ۸۴۰ نیت است. این صفحه نمایش همچنین از نرخ تازه‌سازی متغیر ۶۰ هرتز تا ۱۴۴ هرتز و فناوری +HDR10 پشتیبانی کرده و موفق به دریافت گواهی Widevine L1 نیز شده است.

با توجه به عملکرد بهتر صفحه نمایش راگ فون ۵s پرو در مقایسه با نسخه‌ی پایه‌ی راگ فون ۵، احتمال می‌رود که ایسوس در این گوشی از پنل جدیدی استفاده کرده باشد.

مطالب مرتبط:

پوشش ۱۱۱ درصدی فضای DCI-P3 و ۱۵۰ درصدی فضای sRGB از ویژگی‌های اصلی صفحه نمایش راگ فون ۵ بود اما راگ فون ۵s پرو در این بخش نیز عملکرد بهتری را ارائه داده و از دقت رنگ بالاتری برخوردار است. همین موضوع می‌تواند به استفاده‌ی این گوشی از پنل متفاوت نسبت به راگ فون ۵ اشاره داشته باشد.

صفحه نمایش راگ فون ۵s پرو علاوه بر حالت استاندارد از سه حالت سینما، پیش‌فرض و طبیعی نیز پشتیبانی کرده است. حالت سینما رنگ‌های تیره‌تری را به نمایش می‌گذارد و حالت پیش‌فرض نیز رنگ‌ها را بدون ایجاد تغییر خاصی در آن‌ها نشان می‌دهد.

حالت طبیعی نیز رنگ‌های قرمز و آبی را بیش از حد پررنگ نمایش داده و ظاهری متفاوت را ایجاد می‌کند. با این وجود، شما می‌توانید شدت رنگ‌های قرمز، سبز و آبی صفحه نمایش را شخصی‌سازی کنید.

راگ فون ۵s پرو همانند نسخه‌ی پایه از باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره برده است. ایسوس این باتری را به دو پک ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تقسیم کرده و آن‌ها را در دو طرف PCB اصلی گوشی قرار داده است. هر کدام از این پک‌ها از فناوری MMT پشتیبانی کرده و این موضوع باعث شده تا سرعت شارژ آن‌ها به ۶۵ وات برسد.

به‌طور کلی عملکرد باتری این گوشی در بخش‌هایی مانند تماس صوتی، جستجو در اینترنت و پخش ویدیو بسیار خوب بوده و تفاوت چندانی با باتری نسخه‌ی پایه‌ی راگ فون ۵ ندارد. اما در رابطه با ظاهر چطور؟ آیا تمایز خاصی بین این دستگاه و مدل پیشین وجود دارد؟ بدون اتلاف وقت پیشنهاد می‌کنیم که جعبه گشایی رسمی این دستگاه را تماشا یا دانلود کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.