جعبه گشایی سرفیس پرو ۸ مایکروسافت - تکفارس 
جعبه گشایی سرفیس پرو ۸ مایکروسافت - تکفارس 

جعبه گشایی سرفیس پرو ۸ مایکروسافت

مهدی ملکی
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - 23:50
مایکروسافت سرفیس ۸ پرو

مایکروسافت از سال ۲۰۱۵ تبلت‌های سری سرفیس پرو و اکنون سرفیس پرو ۸ را با طراحی تقریباً مشابه با یکدیگر به بازار عرضه می‌کرد اما این شرکت در سال ۲۰۱۹ با عرضه‌ی دو پرچمدار سعی کرد تا مشکلات تبلت‌های قبلی خود را رفع کند.

سرفیس پرو ۷ محصولی قدرتمند بود که از طراحی نسبتاً قدیمی بهره می‌برد و سرفیس پرو ایکس نیز با وجود طراحی مدرن خود، از تراشه‌‌ی کم‌سرعت ARM استفاده می‌کرد که امکان اجرای بسیاری از اپلیکیشن‌های محبوب را نداشت.

متاسفانه هیچ‌ یک از این دو دستگاه کامل و بی‌نقص نبودند و بسیاری از کاربران در فضای مجازی از مایکروسافت خواسته بودند تا پردازنده‌ی سرفیس پرو ۷ را به سرفیس پرو ایکس اضافه کرده و در طراحی این دستگاه از سرفیس پرو ایکس الگوبرداری کند. حالا پس از دو سال مایکروسافت دقیقاً همین کار را انجام داده است. تبلت سرفیس پرو ۸ ترکیبی از بهترین ویژگی‌های سرفیس پرو ۷ و ایکس بوده است.

مطالب مرتبط:

اولین نکته‌ای که در سرفیس پرو ۸ قابل مشاهده است، صفحه نمایش ۱۳ اینچی آن است. این نمایشگر از رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل پشتیبانی کرده و تقریباً یک اینچ بزرگ‌تر از سرفیس پرو ۷ می‌باشد. حاشیه‌های کناری این تبلت نسبت به گذشته باریک‌تر شده و هرچند که لبه‌ی بالایی صفحه نمایش کمی بزرگ‌ به‌نظر می‌رسد اما بخش پایینی آن با اتصال کیبورد به‌طور کامل پوشش داده می‌شود.

ویژگی جدید دیگر این صفحه نمایش، پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است. این ویژگی که معمولاً در تبلت‌های گیمینگ مشاهده می‌شود، موجب شده تا جستجو در محیط تبلت سریع‌تر از گذشته انجام شود و میزان تاخیر هنگام استفاده از قلم استایلوس به کمترین حد خود برسد.

با این وجود، انتظار می‌رفت که سرفیس پرو ۸ از قابلیت نرخ تازه‌سازی پویا نیز بهره ببرد چرا که ویندوز ۱۱ از این ویژگی پشتیبانی می‌کند. این ویژگی برای ذخیره‌ی شارژ باتری، نرخ تازه‌سازی تصویر را با توجه به اپلیکیشن اجراشده از ۱۲۰ هرتز به ۶۰ هرتز و بالعکس تغییر می‌دهد.

با این وجود، نمای رنگ تصویر با توجه به محیط اطراف و به‌صورت خودکار تغییر می‌کند. این ویژگی Adaptive Color نام داشته و شما می‌توانید آن را از بخش تنظیمات روشنایی فعال و یا غیرفعال کنید. استفاده از این ویژگی در شب و در محیط‌های تاریک باعث می‌شود تا نور صفحه نمایش کاهش پیدا کرده و فشار کمتری به چشم‌ها وارد شود.

مایکروسافت در قسمت پشتی سرفیس پرو ۸ از دوربین ۱۰ مگاپیکسلی استفاده کرده است. این دوربین امکان فیلم‌برداری به‌صورت ۴کی و فول اچ‌ دی را دارد اما دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی تبلت ویدیوها را تنها با رزولوشن ۱۰۸۰ ضبط می‌کند.

همچنین کیفیت تصاویر وب‌کم سرفیس پرو ۸ نیز بسیار خوب بوده و عملکرد آن حتی در محیط‌های کم‌نور نیز مناسب است. شما می‌توانید از قسمت زیر به دانلود جعبه گشایی این دستگاه قابل توجه مایکروسافت بپردازید. پخش آنلاین هم در دسترس است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید