جعبه گشایی مایکروسافت سرفیس لپ تاپ استودیو - تکفارس 
جعبه گشایی مایکروسافت سرفیس لپ تاپ استودیو - تکفارس 

جعبه گشایی مایکروسافت سرفیس لپ تاپ استودیو

مهدی ملکی
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - 11:45
مایکروسافت سرفیس لپ تاپ استودیو

سرفیس لپ تاپ استودیوی جدید مایکروسافت محصولی آشنا و در عین حال خاص است. در نگاه اول، سرفیس لپ تاپ استودیو شبیه به دیگر لپ تاپ‌های استاندارد است اما لبه‌های منحنی و طراحی صفحه کلید، تاچ‌پد و حتی درگاه‌های این لپ تاپ شباهت زیادی با مک بوک پروی اپل دارد.

با وجود این‌که امکان استفاده از این دستگاه به‌صورت عادی و مانند دیگر لپ تاپ‌های موجود در بازار وجود دارد اما در صورت نیاز می‌توانید صفحه نمایش لمسی آن را به جلو کشیده و مانند یک تبلت از آن استفاده کنید. سرفیس لپ تاپ استودیو اولین دستگاهی نیست که از این طراحی بهره می‌برد اما بدون شک این لپ تاپ بهترین استفاده از آن را داشته است.

مطالب مرتبط:

سرفیس استودیو به هیچ عنوان ارزان نبوده و نسخه‌ی پایه‌ی آن ۱.۵۹۹ دلار قیمت دارد. این در حالی است که اضافه‌کردن پردازنده‌ی قدرتمندتر، رم و حافظه‌ی داخلی بیشتر و تراشه‌ی گرافیکی بهتر به این لپ تاپ قیمت آن را چند هزار دلار بیشتر خواهد کرد.

با این وجود، بهترین نسخه‌ِ‌ی این لپ تاپ نیز از نظر توان گرافیکی و پردازنده در رقابت با محصولات هم‌رده‌ی شرکت‌های دیگر شکست می‌خورد. در واقع می‌توان گفت که تنها مزیت این لپ تاپ نسبت به لپ‌ تاپ‌های قدرتمندتر و ارزان‌تر، صفحه نمایش انعطاف‌پذیر آن است.

مایکروسافت در این لپ تاپ از صفحه نمایش لمسی ۱۴.۴ اینچی با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز استفاده کرده است.

این صفحه نمایش از دقت رنگ و میزان روشنایی بالایی برخوردار بوده و سایز بزرگ آن، مانند دیگر لپ تاپ‌های سری سرفیس، برای تقسیم صفحه و اجرای چند اپلیکیشن مناسب است. همچنین نسبت ابعاد ۳:۲ این صفحه نمایش خواندن مطالب و جستجو در اینترنت را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر از گذشته کرده است.

برای جلوکشیدن صفحه نمایش سرفیس استودیو لپ تاپ ابتدا باید نیمه‌ی بالایی آن را به سمت عقب خم کرده تا آهن‌ربای نیمه‌ی پایینی آزاد شود. سپس می‌توانید آن را به‌طور کامل و یا تا وسط بخش پایینی لپ تاپ به جلو کشیده و از صفحه نمایش لمسی آن استفاده کنید. همچنین امکان استفاده از قلم هوشمند در این صفحه نمایش نیز وجود دارد اما وزن زیاد لپ تاپ امکان در دست گرفتن آن را دشوار کرده است.

در طراحی بدنه‌ی سرفیس لپ تاپ استودیو از منیزیوم و آلومینیوم استفاده شده و همین موضوع موجب افزایش مقاومت آن شده است. شما می‌توانید جعبه گشایی این دستگاه را در زیر مشاهده و یا دانلود کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید