پتنت جدید شیائومی به طراحی گوشی هوشمند آینده این شرکت اشاره دارد - تکفارس 
پتنت جدید شیائومی به طراحی گوشی هوشمند آینده این شرکت اشاره دارد - تکفارس 

پتنت جدید شیائومی به طراحی گوشی هوشمند آینده این شرکت اشاره دارد

افشین نوری
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - 15:35
شیائومی

شیائومی جزو شرکت‌هایی است که پتنت‌های زیادی درباره گوشی‌های هوشمند به ثبت می‌رساند. هرچند برخی از این پتنت‌ها رنگ واقعیت به خود می‌بینند، اما برخی از آن‌ها هرگز به مرحله تولید نمی‌رسند. حالا یک پتنت دیگر از شیائومی منتشر شده که به طراحی گوشی هوشمند آینده این شرکت اشاره دارد.

این پتنت که در ماه سپتامبر سال گذشته به ثبت رسیده است یک گوشی هوشمند با گوشه‌های خمیده و گرد را نشان می‌دهد. لبه‌ها و حاشیه‌های نمایشگر این گوشی هم انحنادار هستند و ظاهر خاصی به آن بخشیده‌اند. ضمن اینکه دوربین سلفی گوشی هم در گوشه بالا سمت چپ قرار گرفته است.

مطالب مرتبط:

نکته جالب‌توجه دیگر، سایز بزرگ دوربین اصلی این  گوشی است که حکایت از یک سنسور بزرگ برای آن دارد. در پایین این دوربین، دو دوربین دیگر به چشم می‌خورد (یک دوربین مربعی‌شکل فوق عریض و یک دوربین مسطیلی‌شکل پریسکوپ) و پایین‌تر از آن‌ها هم یک فلاش LED وجود دارد. مجموعه این دوربین‌ها نشان می‌دهد که ما احتمالاً با یک گوشی پرچمدار سروکار خواهیم داشت.

شیائومی

شیائومی این پتنت را در تاریخ ۲۵ سپتامبر سال گذشته در اداره جهانی مالیکت فکری (WIPO) به ثبت رسانده و همانطور که در تصویر ملاحظه می‌کنید این گوشی حاشیه‌های بسیار باریک در کناره‌های خود دارد و یک حاشیه کوچک نیز در بالا و پایین خود دارد. برای دوربین سلفی این گوشی از یک سوراخ هول پانچ استفاده شده و سیستم دوربین سه‌گانه آن نیز در وسط قاب پشتی قرار دارد که دوربین اصلی آن ممکن است یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی باشد.

اینکه شیائومی چرا می‌خواهد از این ماژول دوربین بزرگ در وسط قاب پشت گوشی استفاده کند سوال مهمی است؛ چراکه این سیستم دوربین نیاز به فضای زیادی دارد و چنین دوربین‌هایی اغلب در سمت چپ قاب پشت قرار داده می‌شوند. با این‌حال، شیائومی تاکنون گوشی‌های زیادی با ماژول دوربین مرکزی معرفی کرده و این گوشی هم می‌تواند یکی از آن‌ها باشد.

نظر شما درباره طراحی این گوشی شیائومی چیست؟ آیا طراحی دوربین و نمایشگر آن را می‌پسندید؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید