بیلد جدید ویندوز ۱۱ مشکلات تراشه‌های ای ام دی را حل می‌کند -
بیلد جدید ویندوز ۱۱ مشکلات تراشه‌های ای ام دی را حل می‌کند -

بیلد جدید ویندوز ۱۱ مشکلات تراشه‌های ای ام دی را حل می‌کند

مهدی حلوائی
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - 08:47
ویندوز 11

در حال حاضر سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ موجب افت عملکرد و تاخیر کش L3 تراشه‌های رایزن ای ام دی شده و جدیدترین به‌روزرسانی آن نیز نه تنها این مشکلات را حل نکرده بلکه بر آن‌ها افزوده است. خوشبختانه بیلد جدید این سیستم‌عامل که در دسترس کاربران ویندوز اینسایدر قرار گرفته، این مشکلات را به‌طور کلی رفع کرده است.

مایکروسافت روز جمعه بیلد ۲۲۰۰۰.۲۸۲ ویندوز ۱۱ را در اختیار کاربران اینسایدر قرار داد و براساس گزراش‌ها، این بیلد مشکل تاخیر کش L3 پردازنده‌های رایزن را رفع کرده و عملکرد آن‌ها در اجرای بازی‌ها را ۱۵ درصد افزایش داده و به حالت عادی برگردانده است. کش L3 یکی از سه کش اختصاصی حافظه است که عملکرد پردازشی سیستم را بهبود بخشیده و از دسترسی به‌موقع و مناسب پردازنده‌‌های چندهسته‌ای به اطلاعات مورد نیاز اطمینان حاصل می‌کند.

ای ام دی رایزن

مایکروسافت و ای ام دی پس از عرضه‌ی اولین بیلد ویندوز ۱۱، مشکل ایجادشده برای کش L3 را تایید کردند. این مشکل باعث می‌شود تا تاخیر کش L3 افزایش پیدا کرده و نرخ فریم ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش پیدا کند. از آن‌جایی که بیلد جدید ویندوز ۱۱ در دست بررسی بوده، به احتمال زیاد بیشتر کاربران تا هفته‌ی آینده به آن دسترسی خواهند داشت. توجه داشته باشید که این به‌روزرسانی تنها مشکل کش L3 و افت عملکرد پردازنده‌های ای م دی در اجرای بازی‌ها را رفع کرده و مشکلات وظایف تک‌هسته‌ای و چندهسته‌‌ای این پردازنده‌ها با عرضه‌ی درایور بعدی ای ام دی حل خواهند شد.

نظر شما در مورد سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ چیست؟ آیا این سیستم‌عامل به محبوبیت ویندوز ۱۰ دست خواهد یافت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.