ربات تلگرام چگونه کار می کند؟ ربات ها خطرناک هستند؟ - تکفارس 
ربات تلگرام چگونه کار می کند؟ ربات ها خطرناک هستند؟ - تکفارس 

ربات تلگرام چگونه کار می کند؟ ربات ها خطرناک هستند؟

کسری نراقی
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - 11:49
ربات تلگرام چگونه کار می کند؟ ربات ها خطرناک هستند؟ - تکفارس 

ربات تلگرام مانند کاربری است که ۲۴ ساعته پاسخگویی شما است. شما در تلگرام می توانید مانند هر مخاطب دیگری با ربات های تلگرام چت کنید و ربات ها مطالب با امکاناتی که دارند به شما پاسخ میدهند. در این مقاله قرار است درباره این صحبت کنیم که ربات تلگرام چگونه کار می کند؟ و اینکه ربات ها خطرناک هستند یا امن؟

ربات های تلگرام می توانند کاربرد های مختلفی داشته باشند از ربات دریافت نرخ ارز و اطلاعات هواشناسی تا اخبار روز و ربات دریافت خلافی خودر، پس می توان گفت امکانات و کاربرد های ربات کاملا گسترده بوده و با توجه به امکاناتی که برای آن تعریف شده باشد می تواند پاسخگوی نیاز کاربران خود باشد.

اگر قصد استفاده از ربات تلگرامی را دارید لازم است بدانید تا زمانی که شما وارد آن ربات نشوید و دکمه استارت را نزنید ربات هیچ گونه پیامی برای شما نمی تواند ارسال کنید. اما بعد از ارسال اولین دستور استارت در ربات، آن ربات مجاز است تا زمانی که توسط شما بلاک نشده باشد برای شما پیام ارسال کند.

آیا ربات تلگرام خطرناک است؟

فراموش نکنید آنچه که برای ربات ها ارسال میکنید (از پیام های متنی تا عکس و فیلم) ممکن است در ربات ذخیره شوند و امکان حذف توسط شما وجود نداشته باشد. پس هرگز نباید اطلاعات شخصی و محرمانه خود را برای ربات ها ارسال کنید. دانستن این نکته بسیار مهم است که هر پیامی که برای یک ربات تلگرامی ارسال می کنید می تواند برای همیشه در سرور های ادمین ربات تلگرام ذخیره شود.

آیا ربات تلگرام می تواند به شماره موبایل من دسترسی داشته باشد؟

بله. درصورتی که ربات تلگرام بخواهد به شماره موبایل تلگرام شما دسترسی داشته باشد تلگرام ابتدا از شما می پرسد که “آیا مایل هستید شماره موبایل شما برای ربات ارسال شود؟” و در صورت تایید شما ارسال میگردد.

آیا ربات تلگرام می تواند به لوکیشن من دسترسی داشته باشد؟

بله. درصورتی که ربات تلگرام بخواهد به لوکیشن شما شما دسترسی داشته باشد تلگرام ابتدا از شما می پرسد که “آیا مایل هستید لوکیشن شما با ربات با اشتراک گذاشته شود ؟” و در صورت تایید لوکیشن شما ارسال میگردد. البته باید امکان دسترسی به لوکیشن را به اپلیکیشن تلگرام داده باشید و در آن زمان سرویس لوکیش گوشی شما فعال باشد.

ربات تلگرام چگونه کار می کند؟ ربات ها خطرناک هستند؟ - تکفارس 

آیا ساخت ربات تلگرام آسان است؟

ساخت ربات تلگرام بر خلاف ساخت یک گروه یا کانال در تلگرام کار ساده ای نیست. شما با استفاده از ربات بات فادر تنها قادر خواهید بود ربات شناسه (Username) تلگرام خود را بسازید. برای داشتن یک ربات تلگرام پیشرفته نیاز به دانش برنامه نویسی و مسلط بودن به مستندات رسمی وب سرویس بات تلگرام می باشد.

همچنین می توانید با سفارش طراحی به شرکت ها و یا عضویت در وب سایت های آنلاین ساخت ربات تلگرام این فرآیند را برای داشتن ربات تلگرام ساده تر کنید. برای اینکه بدانید چطور یک ربات تلگرام بسازید، یک آموزش از ساخت ربات تلگرام را می توانید بخوانید.

آیا پرداخت آنلاین با استفاده از ربات تلگرام امکان پذیر است؟

بله. اکثر ربات های تلگرام که به کاربران خود سرویس ارائه میدهند مجهز به درگاه پرداخت باشند. ربات های تلگرام قادر هستند به درگاه های پرداخت مستقیم بانکی و یا درگاه های واسط متصل شوند و فرآیند پرداخت را به صورت کامل اجرا کنند، از آن گذشته امکان استفاده از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، تتر، اتریوم و غیره برای فرآیند پرداخت در ربات های تلگرام هم امکان پذیر است.

چگونه ربات تلگرام بسازیم؟

ساخت ربات تلگرام به چند شیوه قابل انجام است.

  1. خودتان برنامه نویس باشید و یک ربات تلگرام طراحی کنید.
  2. به شرکت ها و تیم های که سفارش ساخت ربات تلگرام قبول می کنند سفارش دهید.
  3. از سرویس های آنلاین ساخت ربات تلگرام استفاده کنید.

سرویس های ساخت ربات تلگرام چگونه کار می کنند؟

سرویس های آنلاین ساخت ربات تلگرام به شما این امکان را می دهند تا بدونی نیاز به دانش برنامه نویسی به صورت آنلاین ربات تلگرام مورد نیاز خود را بسازید. یکی از معروف ترین سرویس های ساخت ربات تلگرام در ایران سون بات می باشد. با استفاده از پنل رباتساز آنلاینی که در اختیاز شما قرار میگیرد قادر خواهید بود تا دستورات، کیبورد ها، دکمه های شیشه ای، عضویت اجباری در کانال و بسیاری از امکانات دیگری را برای ربات تلگرام خود اضافه کنید و همان لحظه امکانات ساخته شده را در ربات تلگرام خود مشاهده نمایید.

تفاوت ربات تلگرام و کاربران عادی

وقتی درحال چت کردن با یک ربات تلگرام باشید قطعا تفاوت هایی با یک کاربر عادی را مشاهده کرده اید، برخی از این تفاوت ها عبارتند از:

  • امکان مشاهده آخرین زمان آنلاین بودن ربات وجود ندارد. ربات ها همیشه آماده دریافت و پردازش پیام ها هستند.
  • زمانی که ربات تلگرام به گروه اضافه شود امکان مشاهده تمام پیام ها از لحظه اضافه شدن به گروه برای ربات وجود دارد.
  • تا زمانی که ربات تلگرام ادمین گروه نباشد امکان ارسال هیچ پیامی را ندارد.
  • اگر شما ادمین یک کانال نباشید هرگز نمی توانید ربات تلگرام را به آن کانال اضافه نمایید.
  • ربات تلگرام برای اضافه شدن به کانال و مدیریت یا ارسال پیام در کانال حتما باید ادمین کانال باشد.
  • اگر میخواهید عضویت خود در ربات تلگرام را لغو کنید تا ربات نتواند به شما پیام دهد، باید ربات را بلاک کنید.
ربات تلگرام چگونه کار می کند؟ ربات ها خطرناک هستند؟ - تکفارس 

آیا ربات های تلگرام می توانند گروه را مدیریت کنند؟

بله البته. بات های تلگرام بهترین گزینه برای مدیریت گروه های تلگرام هستند. ربات ها می توانند ۲۴ ساعته گروه شما را مدیریت کنند. به محض اضافه شدن ربات به گروه توانایی خواند پیام های گروه را خواهد داشت اما فراموش نکنید برای اسال پیام درگروه، حذف یا ویرایش پیام ها و اخراج کاربران از گروه حتما باید به ربات دسترسی ادمین در گروه را بدهید. این که ربات چگونه گروه تلگرام شما را مدیریت کند کاملا به متد ها و الگوریتم ها طراحی شده برای ربات بستگی دارد.

آیا می توانم با ربات تلگرام به شماره های دلخواه پیام ارسال کرد؟

قطعا خیر. ربات های تلگرام برای ارسال پیام های تبلیغات ساخته نشده اند. تا زمانی که کاربری خودش عضو ربات نشود، ربات به هیچ وجه نمی تواند به آن کاربر پیام ارسال کند.

آیا ربات های تلگرام امن هستند؟

باید این نکته را بدانید که هر پیامی که برای ربات تلگرام ارسال شود از پیام های متنی و مولتی مدیا امکان ذخیره شدن توسط مالک ربات را دارد. ربات های تلگرام هیچ گاه نمی توانند به اطلاعات گوشی شما دسترسی داشته باشند مگر آنکه خود شما برای ربات ارسال کنید. پس با رعایت این نکته که هر پیامی که برای ربات ارسال شود قابل ذخیره و دستیابی برای سازنده ربات را دارد، همیشه از ربات های تلگرام صحیح استفاده نمایید.

ربات تلگرام چگونه کار می کند؟ ربات ها خطرناک هستند؟ - تکفارس 

سخن پایانی

ربات های تلگرامی با توجه به امکاناتی که برای آنها برنامه نویسی شده باشند، به کاربران خود سرویس می دهند و کار می کنند. با توجه به افزایش روز افزون کاربران شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها مخصوصا تلگرام، افراد دارای پیج یا کانال از اهمیت داشتن یک ربات تلگرام آگاه هستند. ربات ها خطرناک نیستند؛ مگر آنکه مالک ربات قصد سواستفاده از اطلاعات کاربران را داشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید