اپل رهبر کارزار AppleToo را اخراج کرد - تکفارس 
اپل رهبر کارزار AppleToo را اخراج کرد - تکفارس 

اپل رهبر کارزار AppleToo را اخراج کرد

افشین نوری
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - 10:40
اپل

جانکه پاریش (Janneke Parrish) رهبر کارزار AppleToo از شرکت اپل اخراج شد. پاریش یکی از مدیران پروژه اپل مپس بود که ظاهراً به‌خاطر پاک کردن برخی فایل‌ها از دستگاه‌های اداری خود در جریان بازرسی‌های اپل اخراج شده است. این فایل‌ها ظاهراً درباره اپلیکیش‌هایی مانند Robinhood، گوگل درایو و  Pokémon GO بوده است.

مطالب مرتبط:

البته همه این‌ها ادعاهایی که اپل درباره پاریش کرده است و عده‌ای معتقدند که اپل او را به‌خاطر راه‌اندازی کارزار AppleToo از کار اخراج کرده است. این برای دومین بار است که در چند ماه اخیر یکی از کارکنان اپل از این شرکت اخراج می‌شود. در ماه سپتامبر نیز اشلی گژویک (Ashley Gjøvik) به‌خاطر افشای اطلاعات داخلی اپل اخراج شده بود. گژویک اطلاعاتی درباره نحوه رفتار اپل با او و سایر کارکنان این شرکت فاش کرده بود. به گفته گژویک، صحبت‌های اخیر تیم کوک، مدیر عامل اپل، درباره افشای اطلاعات داخلی این شرکت، ضد قوانین کار آمریکاست. کوک در ماه سپتامبر امسال به کارکنان اپل گفته بود:

کسانی که اطلاعات داخلی اپل را به بیرون درز می‌دهند به این شرکت تعلق ندارند و ما از تمام قدرت خود برای مشخص کردن هویت این افراد استفاده خواهیم کرد.

به نظر می‌رسد اخراج‌های اخیر اپل، ارتباط بسیار نزدیکی با کارزار AppleToo دارند. این کارزار توسط برخی از کارکنان اپل در ماه آگوست امسال برای بیان روایت‌های آزار و اذیت و تبعیض در این شرکت راه‌اندازی شد.

پاریش هنوز اظهارنظری درباره اخراج خود از اپل نکرده است، اما وکیل او به وب‌سایت ورج گفته است :

من تائید می‌کنم که پاریش دیگر با اپل همکاری نخواهد کرد و من بیشتر از این نمی‌توانم درباره شرایط به‌وجود آمده توضیح دهم.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید