بررسی اپل واچ سری ۷؛ بهتر و بهتر - تکفارس 
بررسی اپل واچ سری ۷؛ بهتر و بهتر - تکفارس 

بررسی اپل واچ سری ۷؛ بهتر و بهتر

مهدی ملکی
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - 09:00
بررسی اپل واچ سری ۷

اکنون شاید مهم‌ترین سوال درباره اپل واچ سری ۷، مربوط به خود این محصول نباشد؛ در حال حاضر این سوال مطرح است که آیا دلیلی وجود دارد که شما اپل واچ نسل پیش خود را به این مدل به‌روز کنید؟

از ابعاد زیادی حتی بدون پرداختن به ادامه نقد و بررسی می‌توانیم جواب را ارائه دهیم: خیر! به نظر نمی‌رسد که اپل واچ سری ۷ بتواند انتظارات بزرگ و گاهاً عجیب و غریب برخی از کاربران را پاسخ دهد. حتی به نظر نمی‌رسد انتظارات عادی کاربرانی که همین حالا هم صاحب یک اپل واچ هستند، برآورده شده باشند.

مطالب مرتبط:

با این حال اپل واچ سری ۷ یک محصول فوق‌العاده است. نمایشگر بزرگ‌تر و شارژ سریع‌تر دو عدد از اصلی‌ترین پیشرفت‌هایی هستند که اپل نسبت به نسل قبل این محصول پوشیدنی خود در نظر گرفته است. به این ترتیب هیچ چیزی برای کاربران آیفون تا این اندازه مناسب به نظر نمی‌رسد و بعید به نظر می‌رسد که کاربران اندروید به سادگی بتوانند یک ساعت هوشمند با این کیفیت را تهیه کنند.

طراحی و نمایشگر

برخلاف چیزی که شایعه‌ها در گوش کاربران فرو می‌کردند، اپل واچ سری ۷ تغییرات اساسی و بنیادینی را در زمینه طراحی تجربه نکرد. در حقیقت این مدل از طراحی یکسانی با مدل‌های پیشین بهره می‌برد تا از لوازم جانبی آن‌ها مانند بندها پشتیبانی کند. البته نمی‌توان تغییرات جزئی و بعضی تغییرات قابل توجه دیگر در حاشیه‌ها و لبه‌ها را انکار کرد.

بررسی اپل واچ سری ۷

چندین رنگ جدید هم هم‌زمان با رونمایی این نسخه معرفی شدند که تنوع بیشتری به ساعت‌های هوشمند اپل می‌بخشند. همان‌طور که مشخص است، برای این بررسی رنگ سبز در نظر گرفته شده است.

اما اجازه دهید به سراغ اصل مطلب برویم؛ بزرگ‌ترین تغییر؟ نمایشگر اپل واچ ۷ حدود ۲۰ درصد نسبت به نسل پیش بزرگ‌تر است. زمانی که این غول آمریکایی نگرش مشابهی را برای طراحی اپل واچ ۴ در نظر گرفت، حس خوبی احساس می‌شد که اکنون دوباره به خاطرها بازگشته است. به این ترتیب فارغ از تمام موارد، اپل واچ ۷ اکنون نمایش بسیار جذاب و کارآمدی دارد.

اپل همچنین ویژگی Always-on یا همیشه روشن را هم با افزایش نرخ روشنایی نمایشگر در حالت کم‌نور در محصول پوشیدنی خود حفظ کرده است. در نتیجه اگرچه مجموع حداکثر روشنایی تغییری را تجربه نکرده است اما نمایشگر یک تجربه بهتر، بزرگ‌تر و البته کارآمدتر را ارائه می‌دهد.

یکی دیگر از تغییرات مثبت این دستگاه، افزایش دوامش است. اپل تصمیم گرفته در تولید شیشه رویی این ساعت‌ها، دقت و هنر بیشتری به خرج دهد. به همین ترتیب اکنون سری ۷ مجهز به شیشه ضخیم‌تر و همچنین مقاوم‌تری است که در برابر خط و خش، بهتر از قبل عمل می‌کند.

بررسی اپل واچ سری ۷

با اضافه شدن استاندارد IP6X، اکنون ساعت‌های هوشمند اپل برای اولین بار تا عمق ۵۰ متری در برابر نفوذ آب مقاومت می‌کنند.

در زمینه حسگرها شاهد اضافه شدن مورد جدیدی نیستیم. افزون بر رهگیری ضربان قلب، این ساعت هنوز هم حسگر رهگیری اکسیژن خون و EKG مناسبی دارد. البته هنوز هم تاکید می‌شود که هرگز نباید از این حسگرها برای امور تخصصی استفاده کرد زیر اپل واچ ۷ یک محصول پزشکی نیست.

شارژ و باتری

اپل واچ ۷ مانند مدل پیشین ۱۸ ساعت شارژدهی را ارائه می‌کند که تقریباً برای یک روز کامل مناسب است. از طرفی اگر ویژگی Always-on و نرمش را غیرفعال کنید، این مقدار حتی می‌تواند تا دو روز هم افزایش یابد. حتی اگر قید ادعای اپل را بزنیم، بررسی‌های دنیای واقعی هم چنین آماری را تایید می‌کنند.

بررسی اپل واچ سری ۷

انتظار می‌رفت با توجه به برخی از تغییرات قابل توجه در زمینه طراحی، اپل این بار توجه ویژه‌ای به عمر باتری سری ۷ نشان دهد. شخصاً ترجیح می‌دادم اپل در عوض نمایشگر بزرگ‌تر، عمر باتری بهتری را ارائه دهد. با این وجود باید توجه کنید که مشکل خاصی درباره عمر باتری اپل واچ وجود ندارد اما براساس پیشرفتی که سری آیفون ۱۳ تجربه کرد، این انتظار زیادی نیست.

ظاهراً اپل سعی کرده است که این کمبود (یا حداقل چیزی که ما اسمش را می‌گذاریم کمبود!) را با شارژ سریع‌تر جبران کند؛ موضوعی که به لطف استفاده از درگاه USB-C ممکن شده است. البته نباید زیاد خوش‌حال شوید، هنوز هم خبری از

شارژر نیست و اگر شارژر سازگار ندارید، با آن را تهیه کنید.

اپل ادعا می‌کند که این سری نسبت به مدل پیشین، ۳۳ درصد سریع‌تر شارژ می‌شود. در تجربه‌های واقعی مشخص شد که تنها طی ۱۰ دقیقه، ۲۰ درصد از شارژ ساعت پر می‌شود. با توجه به تناسب عمر باتری با نرخ شارژ سریع‌تر، استفاده از ویژگی رهگیری خواب آن راحت‌تر از قبل است.

حتی با تمام این توصیف‌ها احتمالاً هنوز هم تعداد زیادی از کاربران شارژ Qi را ترجیح می‌دهند. خرید شارژرهای Qi اکنون راحت‌تر از هر زمان دیگری است اما تهیه آن برای اپل هنوز هم میسر نیست. شایان ذکر است که می‌توانید از شارژ اپل واچ‌های قدیمی خود برای شارژ این مدل استفاده کنید اما انتظار سرعت شارژ بهینه را نداشته باشید.

واچ او اس ۸

به لطف نمایشگر بزرگ‌تر این مدل، برخی از ویژگی‌های به‌روزرسانی واچ او اس ۸ منحصراً در اختیار این ساعت قرار گرفته‌اند. برای مثال اکنون متن بیشتری روی صفحه جا می‌گیرد.

بررسی اپل واچ سری ۷

دو واچ‌فیس Contour و Modular هم به این نسخه از سیستم عامل اضافه شده‌اند. ارائه نظر درباره ظاهر آن به سلیقه شما باز می‌گردد؛ برای مثال مورد نخست تمام اعداد ساعت را به گوشه‌های صفحه می‌فشارد و آن‌ها را تا جای ممکن در حاشیه‌ها فشرده می‌کند.

ویژگی‌های نمایشگر بزرگ هنوز هم تمام نشده‌اند. این نمایشگر به اپل اجازه داده است تا اپل از یک صفحه کلید مینیاتوری جدید استفاده کند. شما می‌توانید هم به صورت عادی و هم به صورت سوایپ به استفاده از آن بپردازید.

عملکرد این صفحه کلید تفاوت چندانی با صفحه کلیدهای موجود در ساعت‌های هوشمند دیگر بازار ندارد و گاهاً اگر فرصت داشته باشید که از سیری استفاده کنید، احتمالاً سیری را انتخاب خواهید کرد. اگر این امکان فراهم بود که از فلیک‌تایپ برای مقایسه کمک بگیریم، این بررسی هدفمندتر هم پیش می‌رفت اما از آن‌جایی که اپل این اپلیکیشن را از اپ استور حذف کرد، ما هم اصراری نمی‌کنیم.

بررسی اپل واچ سری ۷

این موارد تقریباً تمام ویژگی‌های اختصاصی واچ او اس ۸ برای اپل واچ سری ۷ هستند اما هنوز به انتهای این بخش نرسیده‌ایم. نسخه جدید سیستم عامل پوشیدنی اپل اکنون به صورت خودکار می‌تواند دوچرخه‌سواری را تشخیص دهد.

اپل همچنین ادعا می‌کند که حین دوچرخه‌سواری، ساعت به صورت خودکار آمار مقدار کالری شما را مجدداً تنظیم و مدیریت می‌کند. البته به سادگی نمی‌توان صحت این موضوع را تایید کرد؛ هیچ خبری از نشانگر و یا مورد دیگری نیست.

این به‌روزرسانی از سیستم عامل اپل افزون بر تمام این موارد، یک اپلیکیشن تصاویر بازنگری شده را هم در اختیار شما قرار می‌دهد. قابلیت جدید این اپلیکیشن اجازه می‌دهد که تصاویر خود را از طریق ساعت ارسال کنید.

به واسطه به‌روزرسانی جدید اپلیکیشن Mindfulness و به‌خصوص ویژگی Reflect آن، انجام مراقبه حداقل روی کاغذ برای کاربران ساعت‌های هوشمند اپل راحت‌تر به نظر می‌رسد اما توقع نداشته باشید که شما هم از آن خوش‌تان بیاید. این به‌روزرسانی نیز یکی دیگر از آن موارد سلیقه‌ای است که تنها خودتان قادر به بررسی ابعاد آن هستید.

بررسی اپل واچ سری ۷

سرانجام به یکی از ویژگی‌های قدر ندیده واچ او اس ۸ می‌رسیم. اکنون شما می‌توانید چندین تایمر را از طریق اپلیکیشن مربوطه تنظیم کنید. سیری هم می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. با ورود به اپلیکیشن، تمام تایمرهای شما به ترتیب زمان نمایش داده می‌شوند. بسیار عجیب است که باید تا سال ۲۰۲۱ انتظار این ویژگی را می‌کشیدیم؛ شاید باورتان نشود اما کاربران آیفون باید باز هم منتظر بمانند!

شاید نیازی به ذکر دوباره نباشد اما گفتن دوباره‌اش ضرری ندارد: اپل واچ ۷ در حال حاضر بهترین ساعت هوشمند برای کاربران آیفون است.

مچ‌بندهای هوشمند و حتی ساعت‌های هوشمند دیگری هم وجود دارند که برخی از ضعف‌های این محصول را جبران می‌کنند. برای نمونه آن‌ها در زمینه ورزش اندکی بهتر ظاهر می‌شوند و برای افرادی که به دنبال محصولات ساده‌تر هستند، مناسب‌تر خواهند بود. اما اپل واچ ۷ ویژگی‌های پیشرفته‌تر و اکوسیستمی را در اختیارتان قرار می‌دهد که یافتن آن در میان رقبا کار آسانی نیست.

پس چه باید کرد؟ اگر یکی از ساعت‌های هوشمند قبلی اپل را در اختیار دارید، حقیقتاً‌ نمی‌توان تصور کرد که شما دلیلی برای تهیه یک اپل واچ سری ۷ داشته باشید.

جمع بندی

با وجود ویژگی‌های جدید این ساعت که اتفاقاً بعضاً کارآمد هم هستند اما اپل واچ قدیمی شما نیازی به آن‌ها ندارد!‌ هیچ یک از آن‌ها ضروری نیستند و قائده را تغییر نخواهند داد. شاید تهیه یک اپل واچ SE در حال حاضر برای کاربران جدیدی که قصد ورود به این سری را دارند، بهتر پیشنهاد باشد.

این یک ساعت هوشمند جذاب، باکیفیت و کارآمد است که آن را تبدیل به یکی از بهترین ساعت‌های موجود و شاید بهترین آن باشد.


نکات مثبت:

  • نمایشگر بزرگ‌تر
  • مقاومت در برابر ضربه و آب
  • ویژگی‌های کارآمد و مناسب سیستم عامل

نکات منفی:

  • عمر باتری می‌توانست بهتر باشد.
  • عدم پشتیبانی از واچ‌فیس‌های شخص ثالث
  • عدم پشتیبانی از شارژ Qi

۹/۱۰


مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید