اپلیکیشن‌ها و روش‌های به اشتراک گذاشتن صفحه موبایل، کامپیوتر و لپ تاپ
اپلیکیشن‌ها و روش‌های به اشتراک گذاشتن صفحه موبایل، کامپیوتر و لپ تاپ

اپلیکیشن‌ها و روش‌های به اشتراک گذاشتن صفحه موبایل، کامپیوتر و لپ تاپ

سجاد باقریان
۳۰ مهر ۱۴۰۰ - 18:00
روش های به اشتراک گذاشتن صفحه موبایل کامپیوتر و لپ تاپ

شاید اسکرین میرورینگ یا همان به اشتراک گذاشتن صفحه موبایل، کامپیوتر و لپ تاپ روی دستگاه‌های دیگر چندان کار ضروری‌ و مهمی به‌نظر نرسد، اما به هرحال استفاده از این ویژگی می‌تواند در بعضی از کار‌ها مانند ارائه پروژه‌ و کنفرانس‌های مختلف به شما کمک کند و شما هم می‌توانید این کار را به روش‌های مختلفی انجام دهید که در ادامه قصد داریم به معرفی هرکدام از این روش‌ها بپردازیم.

هرکدام از این راه‌ها مزایا و محدودیت‌های خاص خودشان را دارند و باید طبق نیاز خودتان به سراغ هرکدام که به‌نظرتان مناسب شما است بروید. لازم به ذکر است، شما می‌توانید از طریق لینک‌های موجود در مقاله، نسبت به دانلود اپلیکیشن‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم اقدام فرمایید.

Chrome Remote Desktop

اسکرین میرورینگ

در Chrome Remote Desktop قرار نیست از طریق کامپیوتر شخصی‌تان، صفحه گوشی خودتان را تماشا کنید، بلکه این اپلیکیشن کاملا برعکس این کار را انجام می‌دهد و صفحه ویندوز شما را بر روی گوشی‌های اندرویدی به نمایش در می‌آورد.

استفاده از Chrome Remote Desktop در تبلت‌ها خروجی بهتری به شما می‌دهد و می‌توانید خیلی بهتر از این برنامه بهره ببرید، با این‌حال اپلیکیشن فوق با گوشی‌های هوشمند هم به خوبی اجرا می‌شود و مشکل خاصی در استفاده از آن نخواهید داشت. Chrome Remote Desktop کاملا رایگان بوده و با هر سیستمی که بتواند Google Chrome را پشتیبانی کند اجرا خواهد شد.

دانلود از گوگل پلی استور

Google Home

اسکرین میرورینگ

اپلیکیشن Google Home به صورت اختصاصی برای دستگاه‌های Google Home، Chromecast و دیگر دستگاه‌های گوگل ساخته شده و با آن می‌توانید خیلی راحت به دستگاه‌های نام‌برده متصل شوید و محتویات گوشی خودتان را بر روی تلوزیون به نمایش بگذارید. این اپلیکیشن خروجی بسیار خوبی دارد و شاهد کاهش کیفیت بسیار اندکی خواهید بود.

اگر می‌خواهید از تمامی ویژگی‌های این اپلیکیشن بهره‌مند شوید، حتما باید از دستگاه Chromecast استفاده کنید. خوشبختانه اپلیکیشن Google Home کاملا رایگان بوده و می‌توانید آن را از طریق لینک زیر دانلود فرمایید.

دانلود از گوگل پلی استور

Microsoft Remote Desktop

اسکرین میرورینگ - اپلیکیشن‌ها و روش‌های به اشتراک گذاشتن صفحه موبایل، کامپیوتر و لپ تاپ

Microsoft Remote Desktop دقیقا کار اپلیکیشن Chrome Remote Desktop را انجام می‌دهد و هردوی آن‌ها برای نمایش محیط ویندوز بر روی گوشی مناسب هستند.

این اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهد تا محیط ویندوز را با کیفیت بسیار خوبی استریم کنید و شاهد افت کیفیت خاصی نباشید، هم‌چنین کیفیت صدا از طریق اپلیکیشن فوق با کیفیت بسیار خوبی استریم خواهد شد.

شما قادر هستید از طریق Microsoft Remote Desktop حتی فایل‌های مختلف را هم بین دو دستگاهی که استفاده می‌کنید جابه‌جا و منتقل کنید. در مجموع Microsoft Remote Desktop یک اپلیکیشن باکیفیت و کاربردی است که به صورت رایگان در دسترس شما قرار دارد.

دانلود از گوگل پلی استور

مطالب مرتبط:

TeamViewer

اسکرین میرورینگ - اپلیکیشن‌ها و روش‌های به اشتراک گذاشتن صفحه موبایل، کامپیوتر و لپ تاپ

TeamViewer یکی از شناخته‌شده‌ترین اپلیکیشن‌های حوزه استریم و کنترل محیط ویندوز می‌باشد که به احتمال قوی اسم آن را شنیده‌اید.

با این اپلیکیشن قدرتمند می‌توانید محیط ویندوز را در بالاترین کیفیت استریم کنید و به کنترل سیستم خود بپردازید، فایل‌های مختلف را جابه‌جا کرده یا ویدیو‌های مختلف را پخش کنید، به هرحال می‌توانید هرکاری که در ذهن دارید را با TeamViewer انجام دهید و محدودیت خاصی روبه‌روی شما نیست. TeamViewer از سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس پشتیبانی می‌کند و می‌توانید نسخه اندروید آن را از طریق لینک زیر دانلود فرمایید.

دانلود از گوگل پلی استور

Your Phone

اسکرین میرورینگ

Your Phone یکی از اپلیکیشن‌های مایکروسافت می‌باشد که می‌توانید از آن برای استریم صفحه‌نمایش گوشی بر روی ویندوز استفاده کنید. در هنگام اتصال به ویندوز، می‌توانید تصاویر مختلف را تماشا کرده و به پخش ویدیو‌های مختلف بپردازید. هم‌چنین قادر هستید پیام‌های خودتان را جواب بدهید یا با استفاده از بلوتوث به تماس‌های خود پاسخ دهید.

متاسفانه این اپلیکیشن هم‌چنان دارای باگ‌ها و مشکلات کوچکی می‌باشد که ممکن است اندکی بر تجربه شما تاثیر منفی بگذارد. به هرحال Your Phone  را می‌توان یک جایگزین مناسب برای دیگر اپلیکیشن‌های این حوزه دانست تا در صورت نیاز به سراغ آن بروید و از Your Phone استفاده کنید.

دانلود از گوگل پلی استور

استفاده از ویژگی‌های گوشی‌های امروزی و تلویزیون‌های هوشمند

اسکرین میرورینگ - اپلیکیشن‌ها و روش‌های به اشتراک گذاشتن صفحه موبایل، کامپیوتر و لپ تاپ

امروزه برای نمایش صفحه‌نمایش گوشی بر روی تلویزیون‌های هوشمند، می‌توان از ویژگی‌ و امکانات خود تلویزیون و گوشی نیز استفاده کرد، تقریبا همه گوشی‌ها دارای قابلیت اسکرین میرورینگ هستند و اگر دارای تلویزیون هوشمند باشید، به راحتی می‌توانید صفحه نمایش گوشی یا تبلت خودتان را بر روی صفحه تلویزیون به نمایش در آورید.

البته بنا بر ویژگی‌های گوشی و تلویزیون شما، کیفیت تصویر و صدای خروجی می‌تواند متغیر باشد و چندان رضایت‌بخش ظاهر نشود. اگر حال و حوصله استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف را ندارید، استفاده از امکانات اصلی گوشی شما می‌تواند راه خوبی برایتان باشد.

گجت‌هایی مانند Chromecast یا Amazon’s Fire TV

اسکرین میرورینگ

امروزه گجت‌های زیادی روانه بازار شده‌اند که به شما این امکان را می‌دهند تا صفحه‌نمایش گوشی خودتان را بر روی صفحه تلویزیون به نمایش در بیاورید که معروف‌ترین آن‌ها Chromecast و Amazon’s Fire TV می‌باشند که هرکدام ویژگی‌های نسبتا مشابهی دارند و می‌توانید بنا به نیاز خودتان از هرکدام که می‌خواهید استفاده کنید.

استفاده از Chromecast پیچیدگی‌های نسبتا کمتری دارد و تنها کافی است از طریق گوشی برنامه مخصوص این گچت را باز کرده، وارد منوی اصلی شوید و با انتخاب یک گزینه به اسکرین میرورینگ بپردازید. استریم صفحه‌نمایش با Amazon’s Fire TV نیز تقریبا به همین منوال صورت می‌پذیرد اما با چندین تفاوت کوچک و در مجموع استفاده از آن نیز چندان سخت نیست.

مطالب مرتبط:

کابل HDMI

اسکرین میرورینگ - اپلیکیشن‌ها و روش‌های به اشتراک گذاشتن صفحه موبایل، کامپیوتر و لپ تاپ

کابل HDMI یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای انتقال تصویر از طریق یک دستگاه به تلویزیون یا صفحه‌نمایش‌های مختلف دیگر است که امروزه استفاده از آن سخت‌تر از گذشته شده و بسیاری از دستگاه‌ها در حال حذف قابلیت خروجی HDMI هستند، به هرحال اگر دستگاه مبدا و مقصد شما از کابل HDMI پشتیبانی می‌کند، استفاده از این روش هیچ مشکلی در پیش نخواهد داشت و می‌توانید خیلی راحت تصاویر را با بهترین کیفیت منتقل کنید.

یکی از بزرگ‌ترین نکات مثبت استفاده از کابل HDMI، درصد خطای بسیار پایین آن است، شما در این روش دیگر نیازی نیست که نگران قطعی اینترنت و مسائل دیگر باشد، تنها مشکل احتمالی مربوط به کابل HDMI  یا درگاه‌های خروجی می‌شود که به ندرت با چنین مواردی روبه‌رو خواهید شد.

افزونه Vysor برای Google Chrome

اسکرین میرورینگ

افزونه‌های مختلفی برای گوگل کروم وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند تا به اسکرین میرورینگ بپردازید، یکی از شناخته‌شده‌ترین این افزونه‌ها Vysor نام دارد که به راحتی می‌توانید آن را نصب کنید و با استفاده از اپلیکیشن مخصوص آن بر روی گوشی خود، صفحه‌نمایش گوشی را بر روی مانیتور سیستم استریم کنید.

بیشتر این افزونه‌ها به درستی کار می‌کنند و امکان هم ندارد با مدل گوشی شما سازگار نباشد و نتوانید از این روش بهره ببرید. به هرحال استفاده از افزونه‌های گوگل‌کروم نیز می‌تواند برای شما مناسب باشد و امتحان آن ضرری ندارد.

کارت‌های کپچر

اسکرین میرورینگ - اپلیکیشن‌ها و روش‌های به اشتراک گذاشتن صفحه موبایل، کامپیوتر و لپ تاپ

آخرین راه شما برای انتقال تصاویر از گوشی به کامپیوتر یا دیگر دستگاه‌ها، استفاده از کارت‌های کپچر است که شاید خرید آن‌ها هزینه بالایی داشته باشد، اما به هرحال یک روش مطمئن است که می‌توانید با استفاده از آن به راحتی و با بالاترین کیفیت به استریم تصاویر بپردازید.

برای استفاده از کارت‌های کپچر باید گوشی‌تان از خروجی HDMI پشتیبانی کند، در غیر این صورت باید کارت‌های کپچر را برای استریم کردن فراموش کنید. کارت‌های کپچر، تصاویر صفحه‌نمایش گوشی شما را پردازش کرده و سپس آن را بر روی صفحه‌نمایش سیستم کامپیوتر شما به نمایش درخواهد آورد.


سوالات متداول:

استفاده از گجت‌های مختلف برای اشتراک نمایشگر در چه شرایط مناسب‌تر است؟

  • اگر قصد هزینه کردن را دارید و به دنبال یک روش مطمئن و کم‌دردسر هستید، بهتر است به سراغ گجت‌های مناسب این کار بروید، البته استفاده از کارت‌های کپچر یا کابل‌های HDMI به پشتیبانی گوشی شما از خروجی HDMI نیز بستگی دارد.

با استفاده از کدام اپلیکیشن‌ها می‌توان با گوشی محیط ویندوز را کنترل کرد؟

  • اپلیکیشن‌های Chrome Remote Desktop، Microsoft Remote Desktop و TeamViewer به شما این امکان را می‌دهند تا محیط ویندوز را از طریق ویندوز گوشی خود کنترل کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید