اینستاگرام به‌زودی قابلیت Take a Break را برای نوجوانان معرفی می‌کند - تکفارس 
اینستاگرام به‌زودی قابلیت Take a Break را برای نوجوانان معرفی می‌کند - تکفارس 

اینستاگرام به‌زودی قابلیت Take a Break را برای نوجوانان معرفی می‌کند

افشین نوری
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - 13:40
اینستاگرام

نیک کلگ (Nick Clegg)، نایب رئیس امور بین‌الملل فیس بوک، دیروز گفت که اینستاگرام قابیلت جدیدی برای دور نگه داشتن نوجوانان از محتواهای مضر در اینستاگرام معرفی خواهد کرد که باعث خواهد شد تا آن‌ها وقت خود را کمتر در این شبکه اجتماعی صرف کنند. کلگ در حالی این اظهارات را بیان می‌کند که فرانسیز هوگن از مدیران سابق فیس بوک به‌تازگی در کنگره آمریکا حاضر شده تا به سوالات نمایندگان درباره یک تحقیق داخلی فیس بوک که نشان می‌دهد اینستاگرام اثرات منفی روی نوجوانان داشته است پاسخ دهد.

کلگ گفته است:

ما می‌خواهیم قابلیتی برای اینستاگرام معرفی کنیم که فکر می‌کنیم تفاوت زیادی در تعامل نوجوانان با این شبکه اجتماعی ایجاد خواهد کرد. در حال حاضر، نوجوانان به همان محتوایی دسترسی دارند که افراد بزرگسال و این موضوع ممکن است برای سلامت روان آن‌ها مناسب نباشد.  بنابراین سعی ما این خواهد بود که آن‌ها محتواهای دیگری را ببینند.

کلگ با اشاره به متوقف شدن پروژه نسخه اینستاگرام کودکان گفته است که فیس بوک به جای این نسخه قصد دارد یک قابلیت جدید به نام ‘take a break’ معرفی کند که نوجوانان را مجبور کند برای مدتی کوتاهی از استفاده اینستاگرام دست بکشند.

مطالب مرتبط:

فیس بوک زمان دقیقی برای عرضه این قابلیت اعلام نکرده، اما سخنگوی اینستاگرام در پاسخ به سوال وب‌سایت ورج گفته است که این قابلیت هنوز برای تست آماده نشده، اما تست آن به‌زودی شروع خواهد شد. سخنگوی اینستاگرام همچنین به پست وبلاگی تاریخ ۲۷ سپتامبر آدام موسری مدیرعامل این شرکت اشاره کرده است که در آنجا موسری گفته است اینستاگرام در حال بررسی ایده‌های مختلف است. موسری در این پست وبلاگی گفته است:

ما در حال بررسی دو ایده جدید هستیم: یکی از آن‌ها، تشویق نوجوانان به تماشای موضوعات دیگر است و ایده دیگر معرفی یک قابلیت جدید به نام “Take a Break” است که باعث خواهد شد تا افراد برای مدتی از اینستاگرام فاصله بگیرند و وقت خود را صرف کارهای دیگری بکنند.

کلگ همچنین در پاسخ به این سوال که آیا الگوریتم فیس بوک باعث تشدید نفرت‌پراکنی در این شبکه اجتماعی شده یا نه؟ گفت که او نمی‌تواند به این سوال پاسخ بله یا خیر بدهد. او گفت که کارشناسان می‌توانند الگوریتم‌های فیس بوک را مورد بررسی قرا دهند تا ثابت شود ایا این ادعا درست است یا نه.

چند هفته پیش، وال استریت ژورنال گزارشی درباره فیس بوک منتشر کرد که باعث انتقادات زیادی علیه این شرکت شد. اطلاعت این گزارش را هوگن در اختیار وال استریت ژورنال قرار داده بود و حالا او در کنگره آمریکا حاضر شده تا به سوالات نمایندگان پاسخ بدهد. وال استریت ژورنال براساس یک تحقیق داخلی فیس بوک ادعا کرده بود که اینستاگرام اثرت منفی روی نوجوان دارد و فیس بوک با وجود دانستن این موضوع، اقدامی در این زمینه انجام نداده است. هوگن همچنین به‌تازگی ادعا کرده است که فیس بوک برای کسب سود بیشتر، از نفرت‌پراکنی در شبکه اجتماعی خود استقبال می‌کند. البته زاکربرگ این ادعا را رد کرده و آن را نادرست خواهند است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید