پایتون به محبوب‌ترین زبان برنامه نویسی جهان تبدیل شد -
پایتون به محبوب‌ترین زبان برنامه نویسی جهان تبدیل شد -

پایتون به محبوب‌ترین زبان برنامه نویسی جهان تبدیل شد

مهدی حلوائی
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - 11:25
زبان برنامه‌نویسی پایتون

پایتون برای اولین بار در ۲۰ سال اخیر با پیشی‌گرفتن از جاوا، جاوا اسکریپت و C عنوان محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی جهان را به خود اختصاص داد. جدیدترین رده‌بندی محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در مهرماه (اکتبر) توسط شرکت Tiobe این عنوان را به پایتون اختصاص داده است.

شرکت Tiobe، که در زمینه‌ی ارزیابی و بررسی کیفیت نرم‌افزارها فعالیت دارد، میزان محبوبیت زبان‌های برنامه‌نویسی در دو دهه‌ی اخیر را بررسی کرده است. این شرکت با ارائه‌ی پرسش‌نامه‌‌هایی در موتورهای جستجو و وب‌سایت‌های محبوبی مانند گوگل، بینگ، یاهو، ویکی‌پدیا و یوتیوب به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا می‌کند. در آخرین ارزیابی این شرکت مجموع ۲۵ موتور جستجو و وب‌سایت مورد بررسی قرار گرفت.

زبان برنامه‌نویسی پایتون

این رتبه‌بندی براساس بهترین زبان برنامه‌نویسی و یا زبانی که بیشترین کد در آن نوشته شده نبوده و معیار آن، تعداد دفعاتی است که کاربران نام یک زبان برنامه‌نویسی را در اینترنت جستجو کرده‌اند. براساس آمار منتشرشده توسط Tiobe، پایتون بیشترین ارتقای رتبه در یک سال را به خود اختصاص داده و از سال ۲۰۰۷ در بین محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی بوده است.

میزان جستجو برای زبان C در مهرماه نسبت به سال گذشته با ۵.۷۹ درصد کاهش برابر با ۱۱.۱۶ درصد بوده و این عدد برای زبان جاوا با کاهش ۲.۱۱ درصدی به ۱۰.۴۶ رسیده است. همچنین سهم زبان پایتون از میزان جستجوها نیز ۱۱.۲۷ درصد بوده است. پاسخ ۱۷.۰۰۰ کاربر به پرسشنامه‌ی سال ۲۰۲۰ این شرکت نشان داد که زبان جاوا اسکریپت کماکان بیشترین استفاده را در بین کاربران داشته است.

نظر شما در مورد زبان پایتون چیست؟ به‌نظر شما بهترین زبان برنامه‌نویسی کدام است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید