شایعه: پیکسل ۶ حدود ۸۰ درصد سریع‌تر از پیکسل ۵ خواهد بود - تکفارس 
شایعه: پیکسل ۶ حدود ۸۰ درصد سریع‌تر از پیکسل ۵ خواهد بود - تکفارس 

شایعه: پیکسل ۶ حدود ۸۰ درصد سریع‌تر از پیکسل ۵ خواهد بود

افشین نوری
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - 10:33
پیکسل ۶

ایوان بلاس از افشاگران مطرح حوزه تکنولوژی، اطلاعات تازه‌ای درباره سری پیکسل ۶ فاش کرده و ادعا کرده است که این اطلاعات را از یک خرده‌فروشی انگلیسی به نام Carphone Warehouse Limited به دست آورده است.

تراشه تنسور باعث افزایش ۸۰ درصدی عملکرد پیکسل ۶ خواهد شد

همانطور که احتمالاُ می‌دانید سری پیکسل ۶ گوگل مجهز به تراشه جدید تنسور به‌عنوان اولین تراشه گوگل خواهد شد. تمرکز اصلی این تراشه روی هوش مصنوعی و فناوری یادگیری ماشین خواهد بود و براساس تصاویری که فاش شده است این تراشه به شما اجازه خواهد داد تا بدون اتصال به اینترنت، ویدیوها و پیام‌های خود را ترجمه کنید.

مطالب مرتبط:

ایوان بلاس گفته است، طبق تست‌هایی که خود گوگل انجام داده است، تراشه تنسور ۸۰ درصد سریع‌تر از تراشه اسنپدراگون ۷۶۵G  پیکسل ۵ عمل خواهد کرد. البته این را نکته را باید ذکر کنیم که تراشه تنسور در اصل توسط سامسونگ ساخته شده و این مقایسه در واقع مقایسه پردازنده‌های سامسونگ و کوالکام است.

گوگل اخیراً تصویری از این تراشه منتشر کرده بود که به نظر می‌رسد استفاده‌ی آن در داخل سری پیکسل ۶ این سری را تبدیل به یکی از بهترین گوشی‌های امسال خواهد کرد.

پیکسل ۶

در بخش دوربین نیز این سری قابلیت‌های خوبی خواهد داشت. پیکسل ۶ مجهز به یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی خواهد بود که ۱۵۰ درصد نور بیشتری نسبت به دوربین پیکسل ۵ دریافت خواهد کرد. این دوربین احتمالاً یکی از سنسورهای تصویر سامسونگ با سایز پیکسلی ۱.۴ میکرون و اندازه ۱/۱.۱۲ اینچ خواهد بود. این در حالی است که دوربین ۱۲.۲ مگاپیکسلی پیکسل ۵ یک سنسور ۱/۲.۵۵ اینچی است.

پیکسل ۶ در کنار این دوربین از یک دوربین فرق عریض ۱۲ مگاپیکسلی نیز بهره خواهد برد. در مقابل، پیکسل ۶ پرو علاوه بر دو دوربین فوق از یک دوربین تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال ۴ برابر و بزرگنمایی سوپر رزولوشن ۲۰ برابر نیز استفاده خواهد کرد. این گوشی همچنین از یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی بهره خواهد برد که یک لنز اولتراواید با میدان دید ۹۴ درجه خواهد بود.

این دوربین‌ها از قابلیت‌های خوب نرم‌افزاری مانندقابلیت Magic Eraser و حالت پرتره برای تار کردن پس‌زمینه نیز پشتیبانی خواهند کرد.

پیکسل ۶ مجهز به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی LTPO خواهد بود

ما می‌دانیم که پیکسل ۶ مجهز به نمایشگر ۶.۴ اینچی ۹۰ هرتزی و پیکسل ۶ پرو مجهز به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی LTPO خواهد بود. نرخ نوسازی دینامیک این گوشی‌ها باعث خواهد شد تا میران مصرف باتری‌ها بهینه شود و محتواها روان‌تر اجرا شوند.

ضمن اینکه هر دو مدل مذکور از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار پشتیبانی خواهند کرد و نمایشگر آن‌ها با پوشش گوریلا گلس شرکت کورنینگ محافظت خواهد شد.

پیکسل ۶

گوگل ادعا کرده است که باتری پیکسل ۶ به مدت یک روز دوام خواهد آورد و با استفاده از قابلیت Extreme Battery Saver حتی تا دو روز هم دوام خواهد آورد. این گوشی مجهز به یک باتری ۴۶۲۰ میلی‌آمپرساعتی خواهد بود و از شارژ ۳۰ وات پشتیبانی خواهد کرد که البته شارژ آن را باید به‌طور مجزا خریداری کنید. پیکسل ۶ پرو هم انرژی خود را از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دریافت خواهد کرد که به‌گفته گوگل بیش از یک روز دوام خواهد آورد و شارژ کامل آن فقط نیم ساعت طول خواهد کشید.

گوگل همچنین یک استند شارژ بی‌سیم جدید برای سری پیکسل ۶ ارائه خواهد کرد که قادر به شارژ بی‌سیم این سری با سرعت۲۱ وات تا ۲۳ وات خواهد بود. همچنین این سری برخلاف پیکسل ۵ از قابلیت فیس آنلاک نیز پشتیبانی خواهد کرد.

اما در بخش نرم‌افزار، ما شاهد اجرای اندروید ۱۲ روی این سری خواهیم بود. اندروید ۱۲ دارای رابط کاربری جدیدی است که نظر کاربران را به خود جلب خواهد کرد و گوگل قول داده است که حداقل ۵ سال آپدیت نرم‌افزاری برای این سری ارائه کند.

سری پیکسل ۶ در تاریخ ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) معرفی خواهد شد و عرضه آن احتمالاً از اواخر همین ماه شروع خواهد شد. قیمت این سری ظاهراً از ۷۴۹ دلار شروع خواهد شد.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید