ایلان ماسک: اینترنت ماهواره‌ای استارلینک تا آخر این ماه راه‌اندازی می‌شود - تکفارس 
ایلان ماسک: اینترنت ماهواره‌ای استارلینک تا آخر این ماه راه‌اندازی می‌شود - تکفارس 

ایلان ماسک: اینترنت ماهواره‌ای استارلینک تا آخر این ماه راه‌اندازی می‌شود

افشین نوری
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - 09:11
استارلینک

ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس اعلام کرد که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک از اواخر ماه اکتبر در سراسر آمریکا راه‌اندازی خواهد شد..

ماسک قبلاً گفته بود که استارلینک در ماه اکتبر امسال از فاز آزمایشی خارج خواهد شد. او روز پنج‌شنبه در پاسخ به سوال یک کاربر توییتری که از او پرسیده بود «پایان فاز آزمایشی استارلینک چه معنایی برای مشتریان آمریکایی خواهد داشت؟» گفت که:

این به معنای آن است که ما تا آخر اکتبر شاهد عرضه سرتاسری این فناوری در آمریکا خواهیم بود. البته در ابتدا کاربران محدودی قادر به استفاده از آن خواهند بود اما با راه‌اندازی ماهواره‌های بیشتر، افراد بیشتری از آن بهره خواهند برد.

مطالب مرتبط:

این اظهارات ماسک به این معناست که اسپیس ایکس خود را برای فرستادن ماهواره‌های بیشتر به فضا آماده می‌کند. بنابراین کاربران آمریکایی در برخی مناطق این کشور احتمالاً باید کمی منتظر بمانند تا ظرفیت شبکه این فناوری تکمیل شود. استارلینک در حال حاضر به بیش از ۱۰۰ هزار نفر در سراسر دنیا سرویس می‌دهد.

استارلینک

ماسک در توییت دیگری گفته است:

استارلینک برای مناطقی با تراکم جمعیتی کم تا متوسط طراحی شده و این بدین معناست که ما به‌سرعت خواهیم توانست جمعیت یک منطقه را پوشش بدهیم. ما هرچه ماهواره‌های بیشتری به فضا بفرستیم قادر به سرویس‌دهی بهتر و بیشتری به مشتریان‌مان خواهیم بود.

کاربرانی که به استفاده از این فناوری علاقمند هستند می‌توانند در وب‌سایت رسمی استارلینک با پرداخت ۹۹ دلار برای آن درخواست کنند. البته این سرویس در حال حاضر با حجم عظیمی از تقاضا روبه‌رو شده و هم‌اکنون ۵۰۰ هزار کاربر برای آن ثبت‌نام کرده‌اند. بنابراین وب‌سایت استارلینک گفته است که این سرویس ممکن است در برخی مناطق تا سال ۲۰۲۲ یا حتی ۲۰۲۳ قابل‌دسترس نباشد.

اسپیس ایکس برای اینکه بتواند مشتریان بیشتری را پوشش دهد در حال افزایش تولید دیش‌های جدید استارلینک است که کار تولید آن‌ها راحت‌تر خواهد بود. این دیش‌ها قرار است تا اواخر امسال عرضه شوند.

منبع: pcmag

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید