پدل اولین جایگزین سیستم پرداخت اپل در اپ استور می‌شود - تکفارس 
پدل اولین جایگزین سیستم پرداخت اپل در اپ استور می‌شود - تکفارس 

پدل اولین جایگزین سیستم پرداخت اپل در اپ استور می‌شود

افشین نوری
۱۶ مهر ۱۴۰۰ - 09:17
پدل

اپل در پی صدور رای دادگاه این شرکت با اپیک گیمز دیگر نمی‌تواند مانع از تلاش توسعه‌دهندگان برای هدایت کاربران خود به سمت سایر سیستم‌های پرداخت داخل اپلیکیشنی یشود. حالا شرکت پدل (Paddle) یک سرویس جایگزین برای سیستم پرداخت اپل معرفی کرده که در ماه دسامبر امسال راه‌اندازی خواهد شد.

مطالب مرتبط:

پدل در همین رابطه گفته است:

سیستم پرداخت داخل اپلیکیشنی ما جایگزین بسیار مناسبی برای سیستم پرداخت اپل خواهد بود و به توسعه‌دهندگان اجازه خواهد تا تجربه کاربری بدون نقصی را برای مشتریان خود ارائه دهند، بدون اینکه مجبور باشند ۳۰ درصد از فروش خود را به اپل بپردازند. پدل یک ساختار پرداخت بسیار رقابتی دارد و برای تراکنش‌های زیر ۱۰ دلار فقط ۱۰ دلار و برای تراکنش‌های بالای ۱۰دلار فقط ۵ دلار دریافت خواهد کرد. این بدین معنی است که توسعه‌دهندگان از هر خرید داخل اپلیکیشی خود پول بیشتری کسب خواهند کرد.

پدل بسته‌های معاملاتی جالبی را برای توسعه‌دهندگان ارائه کرده است و حق کمیسیون کمتری نسبت به اپل دریافت خواهد کرد. این شرکت همچنین حق اشتراک‌های منعطفی، مانند متوقف کردن یک حق اشتراک را ارائه خواهد نمود. اما بزرگترین مشکل این است که اپل ممکن است این اقدام پدل را جور دیگری تفسیر کند.

فلریان مولر از موسسه Foss Patents به وب‌سایت iMore گفته است:

ارائه سیستم پرداخت پدل صرفاً برای این منظور خواهد بود که توسعه‌دهندگان بتوانند به کاربران خود بگویند که آن‌ها می‌توانند از سیستم پرداخت دیگری نیز که هزینه کمتری دارد استفاده کنند.

درهرحال، پدل امکان تبلیغ سیستم پرداخت خود را خواهد داشت و اپل نخواهد توانست مانع از استفاده توسعه‌دهندگان و کاربران از این سیستم بشود؛ مگر اینکه اپل بخواهد سیستم پرداخت اپ استور خود را با سایر سیستم‌های پرداخت یکپارچه‌سازی کند تا توسعه‌دهندگان از یک رویه واحد استفاده کنند. البته این موضوع بعید به نظر می‌رسد و محال است که اپل بخواهد سیستم پرداخت خود را با سایر سیستم‌های پرداخت به اشتراک بگذارد.

پدل گفته است:

به نظر ما و مشاوران ما، سیستم پرداخت داخل اپلیکیشنی پدل با توجه به رای صادره از طرف دادگاه اپل و اپیک گیمز مجاز است. ما خوشحال خواهیم شد که اپل نیز نظرات خود را در این ‌باره با ما به اشتراک بگذارد و درباره موضوعی که اهمیت بسیار زیادی برای توسعه‌دهندگان دارد با شفافیت صحبت کند.

منبع: Digital trends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.