تسلا دفتر مرکزی خود را به تگزاس منتقل کرد - تکفارس 
تسلا دفتر مرکزی خود را به تگزاس منتقل کرد - تکفارس 

تسلا دفتر مرکزی خود را به تگزاس منتقل کرد

مهدی حلوائی
۱۶ مهر ۱۴۰۰ - 09:22
تسلا

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، روز پنجشنبه اعلام کرد که دفتر مرکزی این شرکت از سیلیکان ولی به شهر آستین واقع در ایالت تگزاس منتقل می‌شود. تسلا از ۱ سال پیش در حال ساخت کارخانه‌ای جدید در این شهر یوده است. به‌گفته‌ی ماسک، تسلا کماکان به ساخت خودروهای برقی در کارخانه‌ی فرمونت کالیفرنیا ادامه داده و خط تولید این کارخانه را ۵۰ درصد افزایش خواهد داد.

خودروهای تسلا بیشترین محبوبیت را در ایالت کالیفرنیا داشتند و تسلا در حالی دفتر مرکزی خود را به ایالت تگزاس منتقل می‌کند که در این ایالت حق فروش مستقیم خودروهای خود به خریداران را ندارد. ماسک در سال ۲۰۲۰ نیز به دلیل مخالفت شدید با طرح “در خانه ماندن” ایالت کالیفرنیا تهدید کرده بود که کارخانه‌ی تولید خودروهای تسلا را از این ایالت خارج خواهد کرد.

با افزایش فعالیت اسپیس ایکس در بخش جنوبی ایالت تگزاس، ایلان ماسک در سال گذشته محل سکونت خود را به این ایالت انتقال داد. تسلا از سال ۲۰۲۰ ساخت کارخانه‌ی گیگافکتوری خود در خارج از شهر آستین را آغاز کرد و از آن زمان، مراحل ساخت این کارخانه با پیشرفت قابل توجهی روبه‌رو بوده است. تسلا همچنین قصد دارد تا کارخانه‌های ساخت باتری بیشتری را در این ایالت راه‌اندازی کند.

نظر شما در مورد انتقال دفتر مرکزی تسلا از کالیفرنیا به تگزاس چیست؟ آیا قوانین اجتماعی کالیفرنیا تاثیری در این انتقال داشته است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید