جعبه گشایی آیفون ۱۳ اپل [تماشا کنید] - تکفارس 
جعبه گشایی آیفون ۱۳ اپل [تماشا کنید] - تکفارس 

جعبه گشایی آیفون ۱۳ اپل [تماشا کنید]

مهدی ملکی
۱۶ مهر ۱۴۰۰ - 00:42
آیفون ۱۳ مینی

اپل در سال گذشته تغییرات بزرگ و مهمی را در گوشی آیفون ۱۲ ایجاد کرد اما آیفون ۱۳ در مقایسه با نسخه‌ی قبلی پیشرفت زیادی را به خود ندیده و تنها به باتری و دوربین‌های قدرتمندتر مجهز شده است. اما آیا اصلاً این گوشی به تغییرات مشابه آیفون ۱۲ نیاز داشته است؟ شاید بهترین پاسخ برای این سوال، اصطلاح “به ترکیب برنده دست نزن” باشد.

طراحی آیفون ۱۳ شباهت زیادی به نسخه‌‌ی آیفون ۱۲ داشته و تفاوت ظاهری چندانی بین این دو گوشی وجود ندارد. اپل در طراحی آیفون ۱۲ برای اولین بار از لبه‌های صاف استفاده کرد که به اعتقاد بسیاری از افراد، پیشرفت مناسبی در ظاهر گوشی‌های آیفون به وجود آورد. این گوشی همچنین به‌جای استفاده از صفحه نمایش ال سی دی نسخه‌های قبلی، برای اولین بار به صفحه نمایش اولد مجهز شده بود.

مطالب مرتبط:

این صفحه نمایش در بخش نسبت کنتراست، میزان روشنایی و مصرف انرژی عملکرد بسیار بهتری را نسبت به نمایشگرهای ال سی دی سری قبلی آیفون ارائه می‌داد. اپل همچنین در این گوشی از فناوری ۵G و سیستم شارژ مگ سیف نیز بهره برد. حالا تمامی این ویژگی‌ها به آیفون ۱۳ نیز اضافه شده است.

با این وجود، بدنه‌ی آیفون ۱۳ کمی از آیفون ۱۲ ضخیم‌تر بوده و محفظه‌ی دوربین‌های پشتی آن نیز نسبت به آیفون نسل قبلی کمی بزرگ‌تر است. از این رو امکان استفاده از قاب محافظ آیفون ۱۲ در نسخه‌ی جدید وجود ندارد. حالا نه تنها محفظه‌ی دوربین‌های آیفون ۱۳ بزرگ‌تر شده بلکه نحوه‌ی قرارگیری دوربین‌های آن نیز تغییر کرده تا فضای کافی برای حسگر غول‌پیکر دوربین اصلی ایجاد شود.

آخرین تغییر در طراحی آیفون ۱۳ نسبت به آیفون ۱۲ مربوط به ناچ دوربین سلفی و حسگر تشخیص چهره‌ی فیس آی‌دی (FaceID) آن است.

ناچ دوربین آیفون ۱۳ نسبت به گذشته ۲۰ درصد کوچک‌تر شده اما این کاهش اندازه در طول ناچ صورت گرفته و فضای ایجادشده در صفحه نمایش عملاً کاربرد خاصی ندارد. اپل می‌توانست از این فضا برای نمایش اطلاعات بیشتری مانند میزان شارژ باقی‌مانده استفاده کند اما متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.