بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس اپل؛ بهترین گوشی تاریخ - تکفارس 
بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس اپل؛ بهترین گوشی تاریخ - تکفارس 

بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس اپل؛ بهترین گوشی تاریخ

مهدی ملکی
۱۶ مهر ۱۴۰۰ - 09:00
نقد و بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس اپل

آیفون ۱۳ پرو مکس اپل قوی‌ترین گوشی حال حاضر بازار است. این محصول پرچم‌دار با قیمت ۱۰۹۹ دلار علاوه بر ارائه نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، بهترین و سریع‌ترین عملکرد را در میان تمام گوشی‌های موجود ارائه می‌دهد. همچنین نباید عمر باتری قابل توجه این گوشی را از یاد ببریم.

اما در حقیقت دوربین این گوشی است که آن را به چیزی واقعاً خاص تبدیل می‌کند. حالت سینمایی اجازه می‌دهد که ویدیوهایتان را با افکت بوکه ضبط و تصاویرتان را به شکلی رضایت‌بخش با استایل‌های متنوع ثبت کنید. دوربین فوق عریض جدید آیفون ۱۳ پرو مکس هم اجازه می‌دهد کلوزآپ‌هایی بگیرید که قبل از عرضه آن،‌ ثبت آن‌ها با یک گوشی به سختی قابل تصور بود.

ولی دست‌یابی به این کیفیت و این مقدار ستایش، بی‌هزینه نبوده است. ماژول دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس اکنون برجستگی بیشتری دارد که حتی از آن سوی اتاق هم می‌توان به سادگی آن را تشخیص داد.

در قسمت جلو، ناچ دستگاه در نمایشگر ۶.۷ اینچی آیفون ۱۳ پرو مکس کوچک‌تر به نظر می‌رسد و این خبر خوبی است. آیفون ۱۳ پرو تقریباً تمام این امکانات را در ابعاد و وزنی کمتر ارائه می‌دهد که می‌توانید به سادگی آن را انتخاب کنید.

نمایشگر ۱۲۰ هرتز و لنز تله‌فتو به دردتان نمی‌خورد؟ آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی با قیمتی کمتر، امکاناتی فوق‌العاده در اختیارتان می‌گذارند.

مطالب مرتبط:

اگرچه ما دوست داشتیم اپل در این نسخه نرخ شارژ سریع‌تری را ارائه کند و تاچ آی‌دی را بازگرداند، اما این دلیل محکمی برای نادیده گرفتن ویژگی‌ها و عملکرد آیفون ۱۳ پرو مکس نیست. قوی‌ترین گوشی ساخته شده توسط اپل حتی بدون این ویژگی‌ها نیز اکنون تبدیل به بهترین گوشی دوران شده است.

بله؛ بدون اتلاف وقت باید در همین ابتدا این موضوع را به صراحت تایید می‌کردیم. اما چه چیزی آیفون ۱۳ پرو مکس را لایق این صفت کرده است؟ در ادامه پس از یک نگاه کوچک بر قیمت، پیکربندی و …، سریعاً به موضوع اصلی باز می‌گردیم تا پاسخ همین سوال را برایتان فراهم کنیم.

قیمت، عرضه و پیکربندی

آیفون ۱۳ پرو مکس مدتی پیش به صورت رسمی با قیمت پایه ۱۰۹۹ دلار عرضه شد که شما با تهیه این مدل، قادر به استفاده از ۱۲۸ گیگابایت حافظه آن خواهید بود.

بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس

مدل‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت به ترتیب با قیمت‌های ۱۱۹۹ و ۱۳۹۹ دلار در دسترس هستند. همچنین امسال برای اولین بار، اپل مدل ۱ ترابایتی آیفون ۱۳ پرو مکس را با قیمت ۱۵۹۹ دلار معرفی کرده است تا حداقل این مدل تبدیل به یک گوشی کاملاً لوکس شود.

می‌خواهید به یورو پول بپردازید؟! مدل‌های مذکور به ترتیب با قیمت ۱۰۴۹، ۱۱۴۹، ۱۳۴۹ و در نهایت ۱۵۴۹ یورو روانه بازار شده‌اند.

طراحی و رنگ‌بندی

طراحی کلی آیفون ۱۳ پرو مکس را پیش از این در آیفون ۱۲ پرو مکس دیده بودیم. اپل در سال گذشته میلادی با بازنگری اساسی در طراحی آیفون‌هایش، به سراغ الهام گرفتن دوباره از آیفون ۵ رفت؛ الهامی که اکنون در آیفون ۱۳ پرو مکس با یک ماژول دوربین بزرگ‌تر و برجسته‌تر خودنمایی می‌کند.

تمام بهبودهای رخ داده در این گوشی از جمله باتری بزرگ‌تر، وزن دستگاه را هم افزایش داده‌اند که کاملاً منطقی است و همین‌طور هم انتظار می‌رفت.

با وجود این که قسمت‌های زیادی از این گوشی لایق دریافت لقب «بزرگ‌تر» هستند اما ناچ مانند هر سال کوچک‌تر شده است. ناچ نمایشگر با از دست دادن ۲۰ درصد از ابعاد سابق خود، هنوز هم میزبان برخی از فناوری‌های اپل از جمله فیس آی‌دی است.

بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس

در مقایسه با بعضی از گوشی‌های اندروید، آیفون ۱۳ پرو مکس هنوز هم یک نمایشگر تمام صفحه را ارائه نمی‌دهد ولی این یکی از یکپارچه‌ترین نمایشگرهایی تلقی می‌شود که در تاریخ آیفون‌ها ساخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

بالاتر به فیس آی‌دی اشاره کردیم؛‌ اپل از زمان معرفی فیس آی‌دی در آیفون ایکس، به استفاده از تاچ آی‌دی در گوشی‌هایش پایان داد. اکنون هم شاهد همین روند هستیم. اپل می‌توانست در این دستگاه تاچ آی‌دی را در دکمه پاور و یا حتی زیر نمایشگر جا دهد اما هیچ یک از این‌ها رخ نداده‌اند.

در شرایطی که بسیاری از مردم هنوز هم در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده می‌کنند، وجود یک راه ثانویه مانند تاچ آی‌دی برای بازگشایی دستگاه فکر بدی نیست اما اپل این‌گونه تصور می‌کند.

آیفون ۱۳ پرو مکس در چهار رنگ گرافیت، طلایی، نقره‌ای و آبی عرضه شده است. مسلماً انتظار ندارید درباره رنگ‌ها بررسی خاصی انجام دهیم!

نمایشگر

شاید بتوان بزرگ‌ترین پیشرفت آیفون ۱۳ پرو مکس را نمایشگر پرو موشن آن نامید. این نمایشگر ۶.۷ اینچی با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید به صورت پویا قادر به تنظیم لحظه‌ای نرخ تازه‌سازی بین ۱۰ الی ۱۲۰ هرتز است که نتیجه آن، عملکرد بصری و انیمیشن‌های بهتر است.

اپل سال گذشته میان ارائه شبکه ۵G و نمایشگر ۱۲۰ هرتز، مورد اول را انتخاب کرد. امسال نمایشگر ۱۲۰ هرتز بدون هیچ رقیبی به  دو مدل از گوشی‌های سری آیفون ۱۳ راه پیدا کرد.

اما عملکرد این نمایشگر تا چه اندازه ملموس است؟ حین اسکرول یک صفحه مشابه روی آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۲ پرو مکس، می‌توان متن‌ها را در ۱۳ پرو مکس سریع‌تر مطالعه کرد. احساس انعطاف بیشتر برای کسانی که با نمایشگرهای ۱۲۰ هرتز کار کرده‌اند، چندان عجیب نیست.

بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس

همین حس و فرایند به فعالیت‌های دیگر روی صفحه هم منتقل می‌شوند. جابه‌جایی میان اپلیکیشن‌ها یکی از نمونه‌های آن است. با این حال اپلیکیشن‌هایی که به صورت اختصاصی از مزایای نمایشگر پرو موشن بهره می‌برند، بهترین مثال برای فناوری جدید گوشی اپل هستند.

بازی آنلاین مبارزه‌ای Catalyst Black با پشتیبانی از این ویژگی، نشان می‌دهد که یک تجربه روان روی این نمایشگر به چه معناست. بعضی از اپلیکیشن‌هایی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند، روی هر دو گوشی ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس با مشکل مواجه هستند که به گفته اپل، در آینده این مشکلات حل می‌شوند.

یکی دیگر از نکات مثبت نمایشگر این گوشی، افزایش حداکثر روشنایی آن است. در حالتی که گزینه Adaptive خاموش است، روشنایی نمایشگر تا ۸۳۷ نیت می‌رسد. با روشن کردن این گزینه، مقدار ۱۰۳۸ نیت هم قابل تجربه است و به سادگی می‌توان آن را اندازه گرفت. آیفون ۱۲ پرو مکس و گلکسی S21 اولترا در بررسی‌های گذشته نشان داده‌اند که می‌توانند به ترتیب میانگین روشنایی‌های ۶۵۴ و ۸۲۱ نیت را ارائه دهند.

پیش از آن که از بررسی این بخش عبور کنیم، شایان ذکر است که نمایشگر آیفون ۱۳ پرو مکس حتی در صحنه‌هایی که نور کمی در آن‌ها وجود دارد، جزئیات خیره کننده‌ای را بازتاب می‌دهد.

دوربین‌ها و تصویربرداری

اگر هنوز از تکرار این موضوع خسته نشده‌اید، اجازه دهید یک بار دیگر بگوییم که ماژول دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس بنا به دلایلی کاملاً بزرگ‌تر از آیفون ۱۲ پرو مکس است. اپل با بهبود فاصله کانونی در دوربین‌های این گوشی، اکنون محصولی را به بازار عرضه کرده که قادر به جذب نور بیشتر، و زاویه دید عمیق‌تری است.

بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس

قابلیت بزرگنمایی هم به همین ترتیب پیشرفت مشهودی را تجربه کرده است. ارتقای بزرگنمایی اپتیکال ۲.۵ برابری آیفون ۱۲ پرو مکس به بزرگنمایی اپتیکال ۳ برابری آیفون ۱۳ پرو مکس، نشان می‌دهد که لنز تله‌فتوی این دستگاه هم دستخوش تغییر شده است.

اما این‌ها همه ظاهر قضایا هستند. بسیاری از ارتقاهای اصلی و تاثیرگذار در پشت صحنه رقم می‌خورند. برای نمونه اکنون آیفون ۱۳ پرو مکس می‌تواند از تمام مزایای لنز فوق عریض خود برای ثبت تصاویری با کیفیت، از فاصله ۲ سانتی متری استفاده کند. این گوشی برخلاف پرچم‌دار سابق اپل، به قدری شما را به عمق فرو می‌برد که درک و هضم آن چندان آسان نیست.

بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس

مطالب مرتبط:

در تصاویر این قسمت که توسط آیفون ۱۳ پرو مکس ثبت شده‌اند، می‌توانید رنگ‌های غنی و جزئیات موجود را مشاهده کنید.

یکی از ویژگی‌های جدید غول جدید اپل، حالت‌های فتوگرافیک است. با استفاده از این حالت می‌توانید ظاهر تصاویر از جمله تن و حرارت آن را پیش از ثبت، تغییر دهید. ویژگی‌هایی مانند Standard، Rich Contrast، Vibrant، Warm و Cool با توجه به نیاز شما قابل تنظیم و استفاده هستند.

بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس

در زمینه کیفیت کلی عکس، آیفون ۱۳ پرو مکس یک قدم رو به جلو نسبت به تمام دوربین‌های به کار رفته در گوشی‌های هوشمند است. مقدار مناسب نور و سایه در تصاویر این قسمت قابل مشاهده هستند. در مقایسه با گلکسی S21 اولترا می‌توان متوجه شد که اپل چه معجزه‌ای را در پرچم‌دار گران‌قیمت خود جا داده است. با این حال تصویر ثبت شده توسط گوی سامسونگ اندکی روشن‌تر است.

فرایند و کیفیت ثبت تصاویر پرتره هم با توجه با تصویر همین بخش، بی‌نظیر هستند. در این آزمون آیفون ۱۳ پرو مکس تصویر روشن‌تری در مقایسه با گلکسی S21 اولترا ارائه داده است که چگونگی پیشرفت آن حین مقایسه با آیفون ۱۱ پرو، به مراتب بهتر قابل درک است.

با وجود پیشرفت بزرگنمایی این گوشی، اپل هنوز هم در این زمینه از بهترین گوشی سامسونگ عقب‌تر قرار می‌گیرد. در هر دو زمینه بزرگنمایی ۳ و ۱۵ برابری، گلکسی S21 اولترا بهتر عمل می‌کند و یا حداقل تصویر روشن‌تری را ارائه می‌دهد. به هر حال تصاویر خروجی آیفون ۱۳ پرو مکس در این حالت بهتر از آیفون ۱۲ پرو مکس هستند.

در قسمت جلوی این دستگاه‌ها هم بدون شک برنده آیفون ۱۳ پرو مکس است. دوربین سلفی این دستگاه در بررسی‌های زیادی می‌تواند نشان دهد که مشکل از دست رفتن سایه‌ها و نورپردازی مدل سال گذشته را حل کرده است.

وقتی صحبت از تصاویر ثبت شده با دوربین فوق عریض می‌شود، شاید بتوان آیفون ۱۳ پرو مکس را تنها به دلیل اندک جزئیات بیشتر بالاتر از گلکسی S21 اولترا قرار داد.

بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس

در شرایط کم‌نور، تصویر هر دو گوشی یاد شده شبیه به چیزی به نظر می‌رسند که در نور زیادی ثبت شده باشند اما آیفون ۱۳ پرو مکس دقت بالاتری در ارائه رنگ‌ها دارد.

بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس

فیلم‌برداری

حالت سینمایی آیفون ۱۳ پرو مکس به قدری خوب است که شما گاهی اوقات احساس می‌کنید یک نمونه کوچک‌تر از استیون اسپلیبرگ هستید! این حالت اجازه می‌دهد دستگاه به صورت خودکار با توجه به چیزی که در حال انجام شدن است، فوکوس را بین چند سوژه تغییر دهد.

در ویدیو همین بخش به خوبی می‌توانید مشاهده کنید که چگونه سوژه‌های مختلف به خوبی حالت محو شدن را جذب می‌کنند و سوژه دیگر به آرامی، فوکوس را دریافت می‌کند. این حالت عمق مورد نیاز را طی یک چشم بر هم زدن به شما ارائه می‌دهد و حتی اگر از آن راضی نباشید، با ضربه زدن روی صفحه شکایت شما باری دیگر تبدیل به رضایت خواهد شد.

در هر شرایطی که به استفاده از دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس بپردازید، ویدیوهای شما افکت‌های بوکه بی‌نظیری را ثبت خواهند کرد. البته حالت سینمایی تنها قادر به ضبط ویدیو با رزولوشن ۱۰۸۰p است. ۴K؟ باید تا سال آینده منتظر اپل و آیفون‌های جدیدش باشید.

اگر بتوانید خلاقیت بیشتری به خرج دهید، فرمت ویدیویی پرورز (ProRes) محبوب تدوینگرها در اختیار شما قرار دارد. در این حالت می‌توانید با حداکثر نرخ فریم ۳۰ و رزولوشن ۴K به ضبط ویدیوها مشغول شوید. البته نباید فراموش کنید که تنها مدل‌های مجهز به حافظه ۲۵۶ گیگابایت و بیشتر از ضبط در رزولوشن ۴K پشتیبانی می‌کنند. مدل‌های ۱۲۸ گیگابایت به دلیل فضای مورد نیاز ویدیوهای پرورز ۴K، به ضبط ویدیوهای ۱۰۸۰p محدود شده‌اند.

بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس

به هر حال مهم نیست که با چه حالتی از چه چیزی فیلم‌برداری می‌کنید؛ مطمئن باشید که آیفون ۱۳ پرو مکس شما را ناامید نخواهد کرد. همه چیز در نمونه تصاویر و فیلم‌هایی که با آیفون ۱۳ پرو مکس ثبت شده‌اند، شبیه نمونه‌های خروجی یک دوربین DSLR حرفه‌ای هستند. نویز ناچیز موجود حین ثبت تصاویر در حالت بزرگنمایی ۳ برابر شاید تنها مشکل دوربین این دستگاه باشد.

کارایی و عملکرد

به لطف تراشه جدید A15 اپل، آیفون ۱۳ پرو مکس به قدری خروجی سریعی را ارائه می‌دهد که اکنون به عنوان سریع‌ترین گوشی جهان شناخته می‌شود. حین اجرای بازی‌هایی مانند Wrap Drive، شاید تجربه‌ای را پشت سر بگذارید که تعداد بسیار اندکی از افراد آن را از نزدیک دیده و حس کرده‌اند. نرخ فریم و انیمیشن‌ها حتی حین زوم روی صفحه و تله‌پورت‌های داخل بازی هم باورنکردنی هستند.

بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس

یادگیری ماشین با بهره‌گیری از قدرت بالای A15 این‌جاست تا هر چیزی را به سرعت تشخیص دهد و شما را دقایقی به فکر فرو ببرد.

در زمینه بنچمارک، آیفون ۱۳ پرو مکس در حال حاضر تمام گوشی‌های اندروید و البته گوشی‌های آیفون دیگر را شکست می‌دهد. در بررسی Geekbench 5 که عملکرد کلی را اندازه می‌گیرد، آیفون ۱۳ پرو مکس امتیاز ۴۵۴۹ را در حالت چند هسته و امتیاز ۱۷۲۰ را در حالت تک هسته ثبت کرده است.

گلکسی S21 اولترا به ترتیب امتیازهای ۳۴۴۰ و ۱۱۲۳ را در همین بررسی‌ها دریافت کرده است و آیفون ۱۲ پرو مکس، پرچم‌دار سابق اپل با دریافت امتیازهای ۴۱۱۱ و ۱۶۰۳، رتبه اول را به دیگر گوشی خانواده خود تقدیم می‌کند.

بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس

بعید است که تصور عملکرد گرافیکی بهتر را از سر بیرون کنیم. آیفون ۱۳ پرو مکس در بررسی ۳DMark Wild Life نرخ فریم ۶۸.۴ فریم بر ثانیه را ثبت کرده است. گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو مکس و گلکسی S21 اولترا در همین تست به ترتیب نرخ فریم‌های ۵۴ و ۳۴ فریم بر ثانیه را ثبت کرده‌اند.

ویرایش ویدیوها نیز در آیفون ۱۳ پرو مکس به سرعت انجام می‌شود. این گوشی حداکثر در زمان ۲۵ ثانیه می‌تواند یک فایل ۴K را در ادوبی پریمیر راش به ۱۰۸۰p تبدیل کند. اگرچه این زمان تنها اندکی از ۲۸.۵ ثانیه آیفون ۱۲ پرو مکس سریع‌تر است اما فاصله بسیار زیاد و قابل توجهی با زمان ۱:۰۲ دقیقه‌ای گلکسی S21 اولترای سامسونگ دارد.

عمر باتری و شارژ

اکنون ما به یکی از بهترین بخش‌های آیفون ۱۳ پرو مکس می‌رسیم. این گوشی قادر به ارائه ۱۲ ساعت و ۱۶ دقیقه شارژدهی در شرایط وب‌گردی ۵G و روشنایی ۱۵۰ نیت است.

آیفون ۱۳ پرو مکس در شرایط مشابه قادر به ارائه ۱۰ ساعت و ۵۳ دقیقه شارژدهی است که سال گذشته عقب‌تر از زمان ۱۱ ساعت و ۲۵ دقیقه‌ای S21 اولترا قرار گرفت. معمولاً ارائه زمانی بیشتر از ۱۰ ساعت قابل قبول تلقی می‌شود و به همین خاطر این محصول وارد لیست بهترین عمر باتری گوشی‌های هوشمند بسیاری از رسانه‌ها و مراجع شده است.

با این وجود نرخ شارژ آیفون ۱۳ پرو مکس در مقایسه با دیگر گوشی‌های بازار و البته پیشرفت‌هایی که در بخش عمر باتری شاهد بودیم، چندان درخشان نیست. شما می‌توانید به وسیله یک شارژر USB-C ۲۰ وات، طی مدت ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد از ظرفیت باتری این گوشی را شارژ کنید.

بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس

بعضی گوشی‌های اندرویدی مانند وان پلاس ۹ پرو و شیائومی ۱۱T پرو در مدت ۳۰ دقیقه یا گاهاً کمتر، ۱۰۰ درصد شارژ می‌شوند. اگرچه شارژ ۱۵ واتی بی‌سیم مگ سیف منطقی است اما نمی‌تواند به حل این قضیه و رقابت مستقیم با سایر گوشی‌های بازار کمکی کند.

البته اگر از یک شارژر ۳۰ واتی استفاده کنید، این گوشی طی ۹۰ دقیقه، ۱۰۰ درصد شارژ خواهد شد. این شارژر ۴۹ دلار قیمت دارد که باید به صورت جداگانه به تهیه آن از خود اپل بپردازید.

سیستم عامل و نرم‌افزار

سیستم عامل iOS 15 که حین عرضه آیفون ۱۳ پرو مکس روی آن در دسترس قرار گرفت، از نظر ویژگی‌های جدید نمی‌تواند با iOS 14 رقابت کند. به‌روزرسانی قبلی گوشی‌های آیفون که حین عرضه سری آیفون ۱۲ منتشر شد، با بعضی از ویژگی‌های قابل توجه مانند اضافه کردن ویجت‌ها شناخته می‌شود.

در این نسخه فیس تایم بهبودهای مورد نیازی را در زمینه صدا و ویدیو دریافت کرده است که اجازه می‌دهد شما همراه با دوستان و آشنایانتان موسیقی‌ها، فیلم‌ها و یا سریال‌های مورد علاقه خود را تماشا کنید.

به همین شکل اپلیکیشن مسیجز هم یک بخش Shared with You را به عنوان یک قابلیت جدید دریافت کرده است. شما می‌توانید در این بخش، تصاویر، مطالب و مواردی که برایتان ارسال شده است را راحت‌تر پیگیری و مدیریت کنید.

بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس - آیفون ۱۳ پرو مکس

ویژگی فوکوس iOS 15 هم به این سیستم عامل اضافه شده است تا شما براساس کاری که انجام می‌دهید، اعلان‌ها را محدود کنید. حرف از اعلان‌ها شد؛ اپل در این نسخه آن‌ها را هم بهبود داده است تا شما در مدت کوتاهی در همان مکان سابق، یک خلاصه قابل قبول را مشاهده کنید.

مرورگر سافاری نیز در این نسخه بازطراحی شده و نوار نشانی آن در قسمت پایین قرار گرفته است که البته می‌توانید مکان آن را به قسمت سابق تغییر دهید.

اپلیکیشن وتر (Weather) در راستای اپلیکیشن مپ به‌روز شده است. مد اکنون جزئیات و نمای بهتری از راه‌ها نمایش می‌دهد. نهایتاً باید به ویژگی لایو تکست هم اشاره کنیم که شبیه به گوگل لنز به نظر می‌رسد. این ویژگی می‌تواند از طریق دوربین، متن‌ها را به صورت زنده و فوری تشخیص دهد.

مشکلات آیفون ۱۳ پرو مکس

تاکنون کاربران آیفون ۱۳ پرو مکس بعضی از مشکلات را تجربه کرده‌اند. برای مثال تعدادی از کاربران گزارش کرده‌اند که قفل آیفون ۱۳ پرو مکس با وجود سازگاری با اپل واچ، از این طریق باز نمی‌شود.

اپل مدتی پیش این امکان را فراهم کرد که کاربران به دلیل استفاده از ماسک در دوران همه‌گیری کرونا که باز کردن دستگاه را با چهره غیرممکن می‌کند، از طریق اپل واچ خود، قفل دستگاه را باز کنند. اپل تایید کرده است که به زودی این مشکل را برطرف خواهد کرد.

در آیفون ۱۳های پرو، بدون اخطار به کاربر، دستگاه به صورت خودکار درون دوربین بین لنزهای مختلف جابه‌جا می‌شود. طبق انتظار، اپل اعلام کرده است که به زودی با ارائه یک به‌روزرسانی، گزینه خاموش کردن این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس

نمایشگر پرو موشن نیز در برخی از اپلیکیشن‌ها با نرخ فریم ۱۲۰ هرتز کار نمی‌کند که اپل این مشکل را نیز برطرف خواهد کرد. لازم به ذکر است که اپلیکیشن‌های شخص ثالث باید برای بهره‌گیری از مزایای این نمایشگر، توسط توسعه‌دهندگان بهینه شوند.

اگرچه ما انتظار داشتیم که نرخ شارژ سریع‌تری را شاهد باشیم و برجستگی دوربین کوچک‌تر از حالت کنونی باشد اما بزرگنمایی اپتیکال ۳ برابری و بزرگنمایی دیجیتال ۱۵ در کنار نمایشگر روشن‌تر و ناچ کوچک‌تر، بسیاری از کاربران را خشنود خواهند کرد.

به این ترتیب اپل اگر سال آینده نتواند یک نمایشگر کاملاً یکپارچه را ارائه دهد، آن‌جاست که عده بسیار زیادی از کاربران فارغ از دیدگاهشان درباره ناچ، به رویکرد این شرکت در طراحی آیفون انتقاد خواهند کرد.

ممکن است که برخی از کاربران آیفون ۱۳ پرو را به دلیل وزن کمتر و طراحی کوچک‌ترش به آیفون ۱۳ پرو مکس ترجیح دهند. در این صورت هم باید تضمین دهیم که فرق تاثیرگذاری میان این دو مدل وجود ندارد.

اگر نمایشگر بزرگ‌تر در اولویت‌های شماست، آیفون ۱۳ پرو مکس انتخاب بهتری خواهد بود. سرانجام شاید نیازی به ذکر نباشد ولی اگر آیفون ۱۳ پرو مکس بهترین گوشی حال حاضر بازار نباشد، یکی از بهترین‌هاست.

جمع بندی

آیفون ۱۳ پرو مکس محصولی است که می‌تواند با وجود مشکلات جزئی خود، نمره کامل را از بررسی‌های بسیاری دریافت کند. ویژگی‌های تصویربرداری و فیلم‌برداری این گوشی بی‌نظیر هستند و به واسطه حالت سینمایی و ماکرو استثنائی‌تر نیز به نظر می‌رسند.

عملکرد دستگاه و نمایشگر ۱۲۰ هرتز آن در حال حاضر از بهترین‌های بازار گوشی‌های هوشمند هستند. افزون بر این، باتری مانند همیشه در این مدل ظرفیت بیشتری دارد که در میان محصولات ۵G، بهترین نمونه ممکن است.


نکات مثبت:

  • بهترین دوربین به کار رفته در یک گوشی هوشمند
  • بهترین عملکرد یک گوشی هوشمند
  • حالت سینمایی
  • نمایشگر بزرگ‌تر؛ نرخ ۱۲۰ هرتز پویا (پرو موشن)
  • بهترین عمر باتری در میان گوشی‌های ۵G

نکات منفی:

  • نرخ شارژ پایین
  • برجستگی بزرگ دوربین

۹.۵/۱۰


مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.