توییچ هک شدن اطلاعات سرویس خود را تائید کرد - تکفارس 
توییچ هک شدن اطلاعات سرویس خود را تائید کرد - تکفارس 

توییچ هک شدن اطلاعات سرویس خود را تائید کرد

افشین نوری
۱۵ مهر ۱۴۰۰ - 11:38
توییچ

توییچ با انتشار توییتی تائید کرد که برخی از داده‌های این پلتفرم هک شده است. توییچ در این توییت گفته است: «تیم ما سخت در تلاش است تا اطلاعات بیشتری درباره ان هم به دست بیاورد. ما به‌زودی جزئیات بیشتری در این‌باره منتشر خواهیم کرد.»

مطالب مرتبط:

هکرها قبل از تائید توئیچ ادعا کرده بودند که داده‌های این شرکت شامل کد منبع سرویس استریم توییچ، اطلاعات مربوط به یک سرویس رقیب استیم که توسط آمازون گیمز استودیوز توسعه یافته و همچنین جزئیات درآمدهای خالقان محتوای این پلتفرم را هک کرده‌اند. همچنین یک پوستر در شبکه پیام‌رسانی ۴chan منتشر شده که حجم این داده‌ها را ۱۲۵ گیگابایت اعلام کرده است.

توییچ

هکرها همچنین گفته‌اند که داده‌های مربوط به کد منبع سرویس استریم توییچ و جزئیات درآمدهای خالقان محتوای این پلتفرم، تنها بخش کوچکی از کل داده‌هایی است که توسط آن‌ها هک شده است. با این‌حال به نظر نمی‌رسد که این هکرها به اطلاعات شخصی کاربران توئیچ نیز دسترسی داشته باشند و ظاهراً تمرکز اصلی آن‌ها روی خود شرکت توئیچ و اطلاعات سرویس‌های آن بوده است.

هنوز مشخص نیست که هکرها به چه داده‌های دیگری دسترسی دارند، اما توییچ گفته است که همه تلاش خود را می‌کند تا جزئیات این هک را بفهمد. توصیه ما به کاربران توییچ این است که حتماً پسورد خود را تغییر دهید و گزینه تائید دو مرحله‌ای را برای اکانت خود فعال کنید.

مسلماً هک توییچ آسیب جدی به خالقان بازی که از این سرویس برای استریم بازی‌های خود استفاده می‌کنند خواهد زد. مدت‌هاست که کاربران به راه‌اندازی هشتگ DoBetterTwitch movement# از توییچ خواسته‌اند که امنیت سرویس خود را بهبود ببخشد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.