دورف: بعد از اختلال واتساپ ۷۰ میلیون کاربر جدید به تلگرام اضافه شده‌اند - تکفارس 
دورف: بعد از اختلال واتساپ ۷۰ میلیون کاربر جدید به تلگرام اضافه شده‌اند - تکفارس 

دورف: بعد از اختلال واتساپ ۷۰ میلیون کاربر جدید به تلگرام اضافه شده‌اند

افشین نوری
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - 13:21
اپلیکیشن تلگرام

پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، امروز اعلام کرد که بعد از ایجاد اختلال شش ساعته در شبکه‌های فیس بوک، واتساپ و اینستاگرام، ۷۰ میلیون کاربر جدید به تلگرام اضافه شده‌اند که یک رکورد خوب برای این پلتفرم محسوب می‌شود. سیگنال هم گفته است که در پی این اتفاق، میلیون‌ها کاربر جدید به پلتفرم پیام‌رسانی این شرکت اضافه شده‌اند. هر دو اپلیکیشن تلگرام و سیگنال رقابت سختی با واتساپ دارند و اختلال دیروز ظاهراً به نفع آن‌ها شده است.

مطالب مرتبط:

اگر بخواهیم مقایسه‌ای انجام دهیم، اضافه شدن ۷۰ میلیون کاربر جدید به معنای افزایش ۱۰ درصدی در ۵۰۰ میلیون کاربر ماهانه تلگرام براساس گزارش ماه ژانویه این شرکت است. البته علاوه بر این اختلال، برخی اقدامات اخیر فیس بوک نیز در افزایش کاربران تلگرام دخیل بوده‌اند. برای مثال، واتساپ در ماه ژانویه امسال سیاست جدید حریم خصوصی خود را معرفی کرد که باعث ایجاد نگرانی‌هایی در بین کاربران شد که مبادا واتساپ اطلاعات کاربران‌اش را با فیس بوک به اشتراک بگذارد.

دورف گفته است که شرکت آن‌ها برای افزایش کاربران خود تلاش مستمری داشته‌ است، اما برخی کاربران این پلتفرم در آمریکا ممکن است به‌خاطر ورود همزمان این تعداد کاربر جدید، با کاهش سرعت مواجه شوند که کاملاً طبیعی است. البته مثل اینکه کاربران سیگنال هم این کاهش سرعت را تجربه کرده‌اند و قادر به دیدن همه مخاطبان خود نبوده‌اند.

دورف گفته است:

من برای همه کاربران جدید تلگرام خوش‌آمد می‌گویم و در حالی که دیگران شما را ناامید کرده‌اند ما شما را ناامید نخواهیم کرد.

تلگرام مدت‌هاست که می‌خواهد تعداد کاربران خود از تعداد کاربران واتساپ بیشتر کند و به همین‌خاطر اوایل امسال یک قابلیت جدید برای وارد کردن تاریخچه چت‌های واتساپ به تلگرام اضافه کرد تا کاربران از این طریق به سمت این اپلیکیشن پیام‌رسانی سوق پیدا کنند.

تلگرام هرچند برخلاف سیگنال و واتساپ هنوز قابلیت رمزگذاری سرتاسری را معرفی نکرده اما امسال قابلیت‌های جدیدی با تمرکز بر تماس‌های ویدیویی و پخش زنده به پلتفرم خود اضافه کرده که مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند.

ادوارد اسنودن بعد از اختلال دیروز واتساپ، در توییتر خود نوشت که «اختلال به وجود آمده در این اپلیکیشن پیام‌رسانی به ما یادآوری می‌کند که باید از یک جایگزین مستقل‌تر و بهتر مثل اپلیکیشن سیگنال استفاده کنیم. این اپلیکیشن نه‌تنها رایگان است بلکه سوئیچ کردن به آن فقط ۳۰ ثانیه زمان می‌برد.» اسنودن از طرفداران پروپاقرص سیگنال است و در سال ۲۰۱۵ گفته بود که هر روز از این اپلیکیشن استفاده می‌کند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید