زاکربرگ به اتهامات واردشده به فیسبوک واکنش نشان داد -
زاکربرگ به اتهامات واردشده به فیسبوک واکنش نشان داد -

زاکربرگ به اتهامات واردشده به فیسبوک واکنش نشان داد

مهدی حلوائی
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - 10:23
مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ در نامه‌ای به کارکنان فیسبوک از شرکت خود دفاع کرد و ادعاهای کارمند سابق فیسبوک مبنی بر تاثیر منفی این سرویس بر جامعه را بی‌اساس خواند. فرانسس هاوگن، مدیر سابق محصولات فیسبوک چند روز پیش اسنادی از شرکت فیسبوک را در اختیار وال استریت جورنال قرار داده بود که تاثیر منفی اینستاگرام بر نوجوانان را نشان می‌داد. او همچنین مدل ساز و کار و الگوریتم‌های اطلاع‌رسانی فیسبوک را نیز زیر سوال برده بود.

مطالب مرتبط:

به‌گفته‌ی هاوگن، فیسبوک حاضر است تا به هر قیمتی کاربران را به سرویس خود جذب کند و در این راه از دامن‌زدن به نفرت‌پراکنی هراسی ندارد. مدیرعامل فیسبوک در این خصوص اعلام کرد که ادعای ارائه‌ی تبلیغات با هدف خشمگین‌کردن مردم و سودآوری از این راه غیرمنطقی است. زاکربرگ در ادامه گفت:

سودآوری فیسبوک از راه تبلیغات بوده و شرکت‌های تبلیغ‌کننده دائماً از ما می‌خواهند که تبلیغات آن‌ها در کنار محتواهای مخرب قرار نگیرد. من هیچ شرکتی را نمی‌شناسم که با ساخت محصولات خود به دنبال نفرت‌پراکنی و عصبانی‌کردن مردم باشد. در واقع تمام عوامل پیشرفت کسب و کار، خلاف این موضوع را نشان می‌دهند.

زاکربرگ تا امروز واکنشی به ادعاهای فرنسس هاوگن نشان نداده بود اما کنگره روز گذشته از او درخواست کرده بود تا در مورد این اتهامات پاسخگو باشد. زاکربرگ در طول صحبت‌های خود اعلام کرد که الگوریتم جدید این شرکت نه تنها باعث نفرت‌پراکنی نشده بلکه دوستان و خانواده‌ها را به اشتراک‌گذاری محتواهای بیشتر ترغیب کرده است.

تحقیقات داخلی فیسبوک در مورد تاثیرات منفی اینستاگرام بر نوجوان، خشم بسیاری از افراد نسبت به رویکرد این شرکت را برانگیخته و این افراد خواستار انجام تحقیقات بیشتر در این مورد و ارزیابی آن‌ها توسط متخصصین شده‌اند. زاکربرگ در نامه‌ی خود به کارکنان فیسبوک اعلام کرد که این شرکت به تحقیقات خود در مورد این موضوع ادامه داده و نتایج آن‌ها را در دسترس عموم قرار خواهد داد.

نظر شما در مورد فیسبوک چیست؟ آیا فیسبوک و اینستاگرام موجب افزایش نفرت‌‌پراکنی می‌شوند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید