بتای وان UI 4 مبتنی بر اندروید ۱۲ برای گوشی های سامسونگ عرضه شد - تکفارس 
بتای وان UI 4 مبتنی بر اندروید ۱۲ برای گوشی های سامسونگ عرضه شد - تکفارس 

بتای وان UI 4 مبتنی بر اندروید ۱۲ برای گوشی های سامسونگ عرضه شد

مهدی ملکی
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - 09:21
اندروید ۱۲ وان UI 4 سامسونگ گلکسی

سامسونگ نیز مانند تمام تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند، به سختی مشغول باگ‌زدایی از اندروید ۱۲ پیش از عرضه نسخه پایدار آن و رابط کاربری وان UI 4 برای محصولاتش است.

این شرکت مدتیش پیش یک نسخه بتا از وان UI 4 را برای کاربران عرضه کرده بود و این بار هم مانند گذشته در نسخه جدید بتای رابط کاربری خود، به رفع باگ‌ها و بهبود برخی از ویژگی‌ها پرداخته است.

این به‌روزرسانی که با شماره ZUJ1 شناخته می‌شود، برای کاربرانی که در چین، آلمان، هند، لهستان، کره جنوبی، ایالات متحده و انگلستان سکونت دارند و داخل برنامه بتای این شرکت ثبت نام کرده‌اند، در دسترس قرار خواهد گرفت. صاحبان گوشی‌های گلکسی S21، S21 پلاس و S21 اولترا از همین امروز می‌توانند این نسخه بتای وان UI 4 مبتنی بر اندروید ۱۲ را دانلود کنند.

اندروید ۱۲ وان UI 4 سامسونگ گلکسی

رم پلاس (Ram Plus) که ۴ گیگابایت رم مجازی را در اختیار گوشی قرار می‌دهد، یکی از ویژگی‌هایی است که در این نسخه جلب توجه می‌کند. البته انتظار می‌رود این ویژگی فقط محدود به گوشی‌های مذکور نباشد و سایر گوشی‌های گلکسی نیز این ویژگی را دریافت کنند.

مطالب مرتبط:

پیش از این برخی از گوشی‌های سامسونگ این ویژگی را حتی قبل از عرضه اندروید ۱۲، طی یک به‌روزرسانی دریافت کرده بودند.

به‌روزرسانی مذکور بهبودهایی را هم در بخش عملکرد این دستگاه‌ها اعمال خواهد کرد. ظاهراً این نسخه موتور تم‌های خودکار اندروید ۱۲را نیز به گوشی‌های گلکسی سامسونگ اضافه خواهد کرد. این موتور اجازه می‌دهد رنگ اجزای رابط کاربری با توجه به پس‌زمینه شما تولید و تغییر کند.

اندروید ۱۲ در حقیقت شخصی‌سازی را با تمرکز بر رنگی که شما مایل به استفاده در فهرست‌ها، دکمه‌ها، ویجت‌ها و کاشی‌های قرار گرفته در نوار کشویی (مانند رنگ مدیا پلیر بومی اندروید) هستید، گسترش داده است.

برای دسترسی به این گزینه‌ها، با فشردن و نگه داشتن روی صفحه اصلی (در اندروید ۱۲ خام)، Wallpapers & Styles باز می‌شود که می‌توانید از آن‌جا به انتخاب رنگ‌هایی بپردازید که به صورت خودکار با توجه به تصویر زمینه دستگاه تولید شده اند.

البته اگر حوصله درگیر شدن با شخصی‌سازی و گزینه‌های آن را ندارید، این امکان هم مهیا شده است که از بین ۴ گزینه موجود (با توجه به تم روشن و یا تاریک)‌ یکی را برای اعمال شدن در سراسر رابط کاربری انتخاب کنید.

یک ویژگی کوچک اما کارآمد و جذاب دیگر Themed Icons است که اشاره به آن خالی از لطف نیست. این ویژگی شما را قادر می‌سازد که رنگ مورد علاقه خود را برای تمام آیکون اپلیکیشن‌ها تعیین کنید تا یک ظاهر باثبات و منسجم در تمام رابط کاربری شکل بگیرد. هنوز مشخص نیست آیا این ویژگی در نسخه پایدار وان UI 4 در دسترس کاربران گوشی‌های سامسونگ قرار خواهد گرفت یا خیر.

افزون بر این، شما می‌توانید حالت میکروفون را برای تماس‌های تصویری تنظیم کنید. این حالت به شما اجازه می‌دهد با وجود محیط‌های شلوغ، با مخاطبتان صحبت کنید، چرا که‌ نویز پس‌زمینه را حذف می‌کند.

یکی دیگر از قابلیت‌های ارتباطی که در این نسخه ارتقا پیدا کرده است، مربوط به افزایش دقت صفحه کلید سامسونگ می‌شود. مشکلات ورود به Secure Folder با وجود این که درون لیست تغییرات فهرست نشده‌اند، اما در این به‌روزرسانی رفع خواهند شد.

سرانجام اگر شما پیش‌تر از طریق اپلیکیشن Samsung Members داخل برنامه Beta Tester ثبت نام کرده باشید، اعلان مربوط به دریافت این به‌روزرسانی در اختیارتان قرار خواهد گرفت. در غیر این صورت می‌توانید با مراجعه به Settings، به صورت دستی اقدام به به‌روزرسانی دستگاه کنید.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید