رندرهای گوشی تاشو پیکسل فولد گوگل فاش شد - تکفارس 
رندرهای گوشی تاشو پیکسل فولد گوگل فاش شد - تکفارس 

رندرهای گوشی تاشو پیکسل فولد گوگل فاش شد

افشین نوری
۱۳ مهر ۱۴۰۰ - 10:05
پیکسل فولد

گوگل مدتی است که تبلیغ گوشی‌های سری پیکسل ۶ خود را با نصب بیلبوردها و انتشار ویدیوهای مختلف شروع کرده است. اما به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد یک پیکسل فولد نیز تا آخر امسال معرفی کند که جدیدترین رندرهای آن امروز منتشر شده است که در ادامه مشاهده می‌کنید.

پیکسل فولد بسیار شبیه به گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ خواهد بود

براساس شایعات، پیکسل فولد گوگل در حالت کاملاً باز تبدیل به یک نمایشگر ۷.۶ اینچی خواهد شد و از فناوری شیشه فوق‌نازک سامسونگ (UTG) برای پوشش نمایشگر خود بهره خواهد برد. همچنین انتظار می‌رود نمایشگر این گوشی با بهره‌گیری از فناوری LTPO از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی کند. به این‌ترتیب، ما شاهد اجرای روان‌تر بازی‌ها و محتواهای سنگین روی پیکسل فولد خواهیم بود.

وب‌سایت LetsGo Digital جدیدترین رندرهای پیکسل فولد را براساس شایعاتی که تاکنون درباره این گوشی وجود داشته منتشر کرده است که دید بهتری از آن در اختیار ما قرار می‌دهند. پیکسل فولد گوگل ظاهراً بسیار شبیه به گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ خواهد بود و یک نمایشگر خارجی با یک دوربین سلفی هول پانچ خواهد داشت. کار پردازش این گوشی را هم تراشه جدید تنسور (Tensor) گوگل بر عهده خواهد داشت.

پیکسل فولد

براساس رندرها، سیستم دوربین پشت پیکسل فولد شباهت زیادی به سیستم دوربین سری پیکسل ۶ خواهد داشت، هرچند که ما هنوز نمی‌دانیم این سیستم شامل چه دوربین‌هایی خواهد بود. پیکسل فولد همچنین ممکن است مجهز به یک دوربین زیر نمایشگر باشد. گوگل در ماه می امسال پتنتی برای یک دوربین زیر نمایشگر به ثبت رسانده که احتمال می‌رود از آن بر روی پیکسل فولد استفاده کند.

گوگل اخیراً یک پتنت برای لولای نوآورانه پیکسل فولد به ثبت رسانده است

در حالیکه  گوگل از نام رمزی “Passport” برای پیکسل فولد خود استفاده کرده است، اما ظاهراً این شرکت در حال کار روی یک مدل دیگر پیکسل تاشو با نام رمزی “Jumbojack” نیز است. البته ما انتظار داریم که گوگل تا آخر امسال فقط یک پیکسل تاشو معرفی کند، اما اگر نسخه دومی نیز در کار باشد بعید است که بتواند آن را تا سال ۲۰۲۲ معرفی کند.

وب‌سایت LetsGo Digital همچنین خبر از یک پتنت جدید گوگل داده که در ماه سپتامبر امسال با عنوان «مکانیزم لولای نرم و چندمحوره برای گوشی تاشو» در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا (USPTO) به ثبت رسیده است. این لولا برای استفاده در یک گوشی تاشدنی به سمت داخل طراحی شده و فقط یک درز کوچک در وسط نمایشگر ایجاد خواهد کرد.

پیکسل فولد

در این پتنت آمده است:

مکانیزم لولای جدید، به‌راحتی باعث تا شدن نمایشگر گوشی تاشو خواهد شد و در عین حال، صاف بودگی سایر قسمت‌های نمایشگر آن را حفظ کند. این لولا مانع از آسیب رسیدن به نمایشگر گوشی خواهد شد و باز و بسته کردن متناوب نمایشگر آن آسیبی به گوشی نخواهد زد.

بنابراین به نظر می‌رسد لولای جدید گوگل نه‌تنها از نمایشگر گوشی در برابر آسیب‌های ناشی از باز و بسته کردن محافظت خواهد کرد بلکه باعث خواهد شد تا نمایشگر آن به‌راحتی خم و صاف بشود.

نظر شما درباره گوشی تاشو گوگل چیست؟ آیا طراحی آن را می‌پسندید؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید