تراشه دایمنسیتی ۲۰۰۰ حدود ۲۰ درصد مصرف انرژی کمتری نسبت به اسنپدراگون ۸۹۸ خواهد داشت - تکفارس 
تراشه دایمنسیتی ۲۰۰۰ حدود ۲۰ درصد مصرف انرژی کمتری نسبت به اسنپدراگون ۸۹۸ خواهد داشت - تکفارس 

تراشه دایمنسیتی ۲۰۰۰ حدود ۲۰ درصد مصرف انرژی کمتری نسبت به اسنپدراگون ۸۹۸ خواهد داشت

افشین نوری
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - 15:25
دایمنسیتی ۲۰۰۰

مدیاتک قرار است به‌زودی تراشه دایمنسیتی ۲۰۰۰ را معرفی کند و حالا اطلاعات جدیدی درباره این تراشه فاش شده است. براساس این گزارش، دایمنسیتی ۲۰۰۰ بهبود بسیار خوبی در بخش مصرف انرژی خواهد داشت و حتی از پردازنده نسل بعدی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۹۸ عملکرد بهتری خواهد داشت.

وب‌سایت MyDrivers  گزارش داده است که مدیاتک احتمالاً در اواخر امسال یا اوایل سال آینده از تراشه دایمنسیتی ۲۰۰۰ رونمایی خواهد کرد و این تراشه ۵G مصرف انرژی بسیار کمتری حتی از اسنپدراگون ۸۹۸ خواهد داشت. به گفته این وب‌سایت، تفاوت این دو تراشه در میزان مصرف انرژی حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد خواهد بود که بسیار قابل‌توجه است.

مطالب مرتبط:

دایمنسیتی ۲۰۰۰ همچنین علاوه بر مصرف انرژی کمتر، بهبودهای خوبی نیز در بخش عملکرد خواهد داشت که این ویزگی آن را تبدیل به یکی از بهترین گزینه برای استفاده در گوشی‌های پرچمدار سال آینده خواهد کرد. این تراشه احتمالاً از هسته‌های پردازشی Cortex X2 و Cortex A79 بهره خواهد برد و پردازنده گرافیکی آن نیز مبتنی بر معماری Mali G79 خواهد بود.

نکته مهم دیگری که در مورد دایمنسیتی ۲۰۰۰ وجود دارد این است که این تراشه با استفاد از فناوری ۴ نانومتری شرکت TSMC ساخته خواهد شد که این فناوری مسلماً عملکرد بهتری را برای آن به همراه خواهد داشت. این پردازنده همچنین از قابلیت‌هایی مانند هوش مصنوعی پیشرفته نیز بهره خواهد برد و باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا درنهایت شاهد یک پردازنده قدرتمند از سوی مدیاتک خواهیم بود یا نه.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید