مک بوک پرو با پردازنده M1X در ماه جاری معرفی خواهد شد -
مک بوک پرو با پردازنده M1X در ماه جاری معرفی خواهد شد -

مک بوک پرو با پردازنده M1X در ماه جاری معرفی خواهد شد

مهدی حلوائی
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - 14:14
مک بوک پرو

اپل معمولاً محصولات سری مک خود را در ماه مهر (اکتبر) معرفی می‌کند و از این رو، احتمالاً گزارش جدید مارک گورمن حقیقت داشته باشد. به‌ادعای او، اپل موجودی پردازنده‌های M1X خود را به‌روز کرده و لپ تاپ مورد انتظار مک بوک پرو را در ماه جاری معرفی می‌کند. همچنین گفته می‌شود که نسخه‌ی جدید مک مینی نیز در کنار این لپ تاپ معرفی خواهد شد.

از آن‌جایی که پردازنده‌ی M1X در دو نسخه ارائه شده، انتظار می‌رود که شاهد عرضه‌ی دو نسخه‌ی مختلف از مک بوک پرو باشیم. هر دو پردازنده از ۱۰ هسته، که شامل ۸ هسته‌ی قدرتمند و ۲ هسته‌ی کم‌مصرف می‌شوند، بهره خواهند برد. تفاوت این دو پردازنده در تعداد هسته‌های تراشه‌ی گرافیکی آن‍ها خواهد بود. گفته می‌شود که یکی از تراشه‌های گرافیکی از ۱۶ هسته‌ استفاده کرده و تراشه‌ی دیگر به ۳۶ هسته مجهز خواهد شد.

گورمان همچنین ادعا کرده که M1X در واقع نسخه‌ قدرتمندتر M1 بوده که عملکرد گرافیکی بهتری خواهد داشت. براساس شایعات قبلی، لپ تاپ مک بوک پرو از درگاه HDMI و کارت میکرو اس‌دی پشتیبانی کرده و برای شارژ از فناوری مگ‌سیف بهره می‌برد. همچنین ممکن است که اپل این لپ تاپ را بار دیگر از نو طراحی کند.

نظر شما در مورد مک بوک پرو چیست؟ اپل این لپ تاپ را با چه قیمتی عرضه خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منیع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.