محبوبیت بی‌ نظیر گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ - تکفارس  
محبوبیت بی‌ نظیر گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ - تکفارس  

محبوبیت بی‌ نظیر گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳؛ سامسونگ پادشاه گوشی های تاشو

مهدی ملکی
۱۰ مهر ۱۴۰۰ - 18:22
سامسونگ گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳

سامسونگ با تاخیر در انتشار یا حتی لغو کامل عرضه سری نوت خود، ریسک بزرگی را برای طراحی و عرضه زد فلیپ ۳ و زد فولد ۳، تنها دو سال پس از معرفی اولین گلکسی فولد تاریخ شرکت، به جان خرید.

اکنون به نظر می‌رسد که ریسک این غول کره‌ای سرانجام جواب داده است. با توجه به نقدهای غالباً مثبت این محصولات و همچنین تقاضای بالای آن‌ها در برخی از بازارهای اصلی، به خوبی می‌توان متوجه عواقب قابل توجه این ریسک سامسونگ شد.

حتی با توجه به معرفی سری جدید آیفون ۱۳ اپل، حداقل در سرزمین مادری سامسونگ یعنی کره جنوبی، کاربران هنوز هم به این دو گوشی جدید ۵G این شرکت علاقه زیادی دارند و پرچم‌داران لوکس اپل نتوانسته‌اند خللی در این قضیه ایجاد کنند.

به تازگی گزارش‌های منتشر شده از سوی دو عدد از خدمات دهندگان موبایل در کره جنوبی مشخص کرده است که گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ از اقبال بسیار خوبی برخوردارند و در حالت ثبت آمار جدیدی برای شرکت هستند.

براساس گزارش The Korea Herald، رقم واقعی فروش این محصولات تنها اندکی پس از ماه‌گرد عرضه آن‌ها در این آخر هفته از مرز ۱ میلیون واحد گذشته است.

مطالب مرتبط:

سامسونگ پیش‌تر موفق به ثبت ۹۲۰ هزار پیش‌فروش، هفت روز پیش از عرضه گوشی‌های تاشوی خود شده بود. به این ترتیب این شرکت توانست در روز اول عرضه ۲۷۰ هزار واحد را به دست مشتریان برساند.

ظاهراً این آمار نشان دهنده ثبت رکورد جدیدی برای یک محصول گلکسی این شرکت هستند. چه باور کنید یا خیر، این دستگاه‌ها در حال حاضر رکورد فروش سری نوت ۱۰ و S8  این شرکت را پشت سر گذاشته‌اند و همچنان به رکورد شکنی خود در خاک کره ادامه می‌دهند.

اگرچه هنوز نمی‌توان با قاطعیت همین موضوع را برای مناطقی غیر از کره جنوبی تایید کرد اما اولین گزارش‌ها حاکی از محبوبیت گسترده گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ در هند، ایالات متحده و انگلستان هستند.

گلکسی زد فلیپ ۳

البته باید توجه کنید که این آمار همین حالا هم برای محصولات تاشو فوق‌العاده تلقی می‌شوند. تخمین زده می‌شود که در سال گذشته، در مجموعه ۲.۸ میلیون واحد گوشی تاشو به بازار عرضه شده باشد که حدود ۲ میلیون از این محصولات متعلق به سامسونگ هستند. با این حساب سامسونگ همین حالا هم با اختلاف بسیار زیادی، برترین تولید کننده گوشی‌های تاشو محسوب می‌شود.

اما این پایان ماجرا نیست. شرکت تحقیقاتی DSCC مدتی پیش گزارشی از میزان عرضه‌ی نمایشگرهای تاشو و رول شونده در سه‌ماهه‌ی اخیر منتشر کرد. بنابه اعلام DSCC، در سه ماهه‌ی دوم سال جاری ۸۱۹ هزار گوشی هوشمند تاشو به بازار عرضه شده که این رقم نسبت به مبنای متوالی ۱۴۷ درصد رشد داشته اما نسبت به بازه‌ی زمانی سال قبل ۳ درصد افزایش یافته است.

از آنجا که انتظار می‌رود گوشی‌های تاشوی شرکت‌های دیگری مثل گوگل، آنر، هواوی، اوپو و ویوو در سه‌ ماهه‌ی چهارم سال جاری معرفی شوند، احتمالا سرعت رشد فروش این محصولات تا اوایل سال ۲۰۲۲ به همین منوال ادامه خواهد یافت.

انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۶ حدود ۵۱ میلیون گوشی هوشمند تاشو به بازار عرضه شود. بر اساس پیش‌بینی‌ها گوشی هوشمند تاشوی گلکسی زد فلیپ ۳ پر‌فروش‌ترین گوشی تاشو در سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

تاکنون زد فلیپ ۳ ۵G به دلیل نوع طراحی عامه‌پسندتر و همچنین قیمت پایین‌تر، حداقل در کره جنوبی محبوب‌تر است. نظر شما چیست؟‌ آیا این محصولات در آینده تبدیل به ترند اول بازار موبایل خواهند شد یا به سرعت محبوبیت خود را از دست خواهند داد؟

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید