تویوتا هنوز قصد عرضه خودروی GR سوپر اسپرت را ندارد -تکفارس
تویوتا هنوز قصد عرضه خودروی GR سوپر اسپرت را ندارد -تکفارس

تویوتا هنوز قصد عرضه خودروی GR سوپر اسپرت را ندارد

مهدی حلوائی
۹ مهر ۱۴۰۰ - 15:14
تویوتا GR سوپر اسپرت

ساخت نسخه‌ی جاده‌ای خودروهای مسابقه‌ای برقی کار آسانی نبوده و این موضوع به وضوح در مورد خودروی مرسدس ای‌ام‌جی وان قابل مشاهده است. تولید این خودروی مفهومی که در سال ۲۰۱۷ معرفی شده بود تا قبل از سال ۲۰۲۲ آغاز نخواهد شد. ابرخودروی تویوتا GR سوپر اسپرت نیز در وضعیت مشابهی قرار داشته و بعید است که در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور آن در جاده‌ها باشیم.

مطالب مرتبط:

مجله‌ی Racer در مردادماه (آگوست) سال جاری گزارشی منتشر کرد که به احتمال توقف مراحل تولید این خودرو اشاره می‌کرد. این گزارش به نقل قول از چندین منبع ژاپنی اعلام کرده بود که نسخه‌ی اولیه‌ی این خودرو پس از تصادف در پیست فوجی اسپیدوی دچار آتش‌سوزی شده و تویوتا پس از این اتفاق تصمیم گرفته تا تولید آن را متوقف کند. تویوتا در آن زمان پاسخ روشنی به سوالات مربوط به توقف تولید این خودرو نداده بود و شایعات به عدم عرضه‌ی آن اشاره می‌کردند.

تویوتا GR سوپر اسپرت

به‌نظر می‌رسد که تولید این ابرخودرو به‌طور کامل متوقف نشده اما از طرف دیگر، تویوتا هنوز مجوز عرضه‌ی آن را نیز دریافت نکرده است. با این وجود، قوانین لمانز شانس ساخت این خودرو را کاهش داده است. این در حالی است که پژو نیز اعلام کرده که هرگز نسخه‌ی جاده‌ای خودروی ۹X8 را تولید نخواهد کرد.

جدیدترین گزارش‌های منتشرشده به استفاده‌ی این خودرو از پیشرانه‌ی هیبریدی V6 با توان ۱۰۰۰ اسب بخار اشاره داشته‌اند. با این وجود، انتظار می‌رود که تویوتا به جای عرضه‌ی سومین نسخه از خودروی GT-One، که دو نسخه‌ی قبلی آن در سال ۱۹۹۰ تولید شده بود، مراحل ساخت GR سوپر اسپرت را کامل کرده و این ابرخودرو را به بازار عرضه کند.

نظر شما در مورد خودروی تویوتا GR سوپر اسپرت چیست؟ آیا تویوتا سرانجام این خودرو را روانه بازار خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید