اپل واچ سری ۷ احتمالاً در تاریخ ۲۳ مهر ماه عرضه خواهد شد - تکفارس 
اپل واچ سری ۷ احتمالاً در تاریخ ۲۳ مهر ماه عرضه خواهد شد - تکفارس 

اپل واچ سری ۷ احتمالاً در تاریخ ۲۳ مهر ماه عرضه خواهد شد

افشین نوری
۹ مهر ۱۴۰۰ - 10:08
اپل واچ سری ۷

با وجود اینکه اپل ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری ۷ خود را به‌تازگی معرفی کرده است، اما پیش‌سفارش این سری هنوز شروع نشده و اپل هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه آن اعلام نکرده است. قبل از معرفی این سری، شایعاتی درباره احتمال تاخیر در معرفی و عرضه آن وجود داشت و حالا به نظر می‌رسد این موضوع تا حدی صحت داشته است.

اما اینکه چرا عرضه اپل واچ سری ۷ با تاخیر مواجه شده، دلایلی متعددی می‌تواند برای آن وجود داشته باشد. برخی تحلیلگران معتقدند که مشکلات به وجود آمده در تولید این سری باعث تاخیر در عرضه آن شده است. این تحلیلگران فکر می‌کنند که طراحی جدید اپل واچ سری ۷ که ظاهراً دارای لبه‌ی مسطح خواهد بود با مشکلاتی مواجه شده است. البته برخی کارشناسان نیز معتقدند که اپل طراحی لبه‌ی مسطح را سال آینده بر روی اپل واچ سری ۸ ارائه خواهد کرد.

اپل واچ سری ۷ ممکن است در تاریخ ۱۵ اکتبر عرضه خواهد شد

اگر نظر این کارشناسان صحت داشته باشد اپل امسال طراحی لبه‌مسطح را به ساعت‌های اپل واچ خود اضافه نخواهد کرد؛ ضمن اینکه امسال خبری از قابلیت‌های جدید سلامتی در این سری نخواهد بود و ساعت‌های این سری همچنان از همان پردازنده سال گذشته بهره خواهند برد.

مطالب مرتبط:

اما درباره تاریخ عرضه اپل واچ سری ۷، یک تحلیلگر معروف به نام جان پروسر (Jon Prosser) گفته است که این سری احتمالاً در اواسط ماه اکتبر عرضه خواهد شد و پیش‌سفارش آن نیز از هفته آینده شروع خواهد شد. پروسر گفته است که او این اطلاعات را از چندین منبع آگاه کسب کرده است. این در حالی است که اپل در جریان رویداد اخیر خود به طور تلویحی گفته بود که اپل واچ سری ۷ احتمالاً در اولین روز زمستان یعنی ۲۱ دسامبر عرضه خواهد شد.

اپل واچ سری ۷

با این‌حال، به نظر می‌رسد که نظر پروسر به واقعیت نزدیک‌تر باشد، چراکه شرکت Hermès از شرکای اپل اخیراً در پاسخ به یکی از مشتریان گفته است که پیش‌سفارش اپل واچ سری ۷ از روز ۸ اکتبر آغاز خواهد شد. بنابراین اگر اطلاعات پروسر درست باشد این سری ممکن است دو هفته بعد، یعنی در تاریخ ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) عرضه بشود.

اپل واچ سری ۷ با داشتن ۴۰ درصد حاشیه کمتر نسبت به سری قبلی خود، دارای نمایشگری با ۲۰ درصد سطح بزرگتر است و همچنین ۷۰ درصد روشنایی بیشتری نسبت به سری قبلی خود دارد. نمایشگر بزرگتر این سری باعث شده تا اپل برای اولین بار یک صفحه‌کلید QWERTY برای ساعت‌های هوشمند خود ارائه کند. ضمن اینکه دکمه‌های این سری نیز بزرگتر شده‌اند.

البته همانطور که گفته شد اپل واچ سری ۷ قابلیت‌های جدیدی در بخش سلامت ارائه نخواهد کرد و از همان قابلیت‌های سال گذشته بهره خواهد برد. آنطور که مینگ‌چی کو ، تحلیلگر ارشد حوزه تکنولوژی گفته این قابلیت‌ها احتمالاً سال آینده در سری ۸ ارائه خواهد شد که یکی از این قابلیت‌ها امکان اندازه‌گیری درجه حرارت بدن کاربر خواهد بود.

اپل واچ سری ۸ احتمالاً قادر به اندازه‌گیری درجه حرارت بدن، فشار خون و میزان قند خون خواهد بود

تحلیلگران معنقدند که اپل سال آینده قابلیت‌های سلامتی جدیدی در اپل واچ سری ۸ ارائه خواهد کرد. یکی از این قابلیت‌ها امکان اندازه‌گیری دمای بدن خواهد بود که می‌تواند در تشخیص سریع تب‌ها بسیار سودمند باشد؛ به‌ویژه اینکه ما هم‌اکنون با بیماری کرونا درگیر هستیم و هر بار گونه‌ی جدیدی از آن در دنیا شیوع پیدا می‌کند. ما همچنین سال آینده ممکن است شاهد قابلیت اندازه‌گیری فشار خون نیز در ساعت‌های اپل واچ باشیم. فشار خون یکی از پارامترهای مهم سلامتی است و هم‌اکنون این قابلیت روی ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ سری ۳، گلکسی واچ اکتیو ۲، گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ اکتیو ارائه شده است.

قابلیت مهم بعدی امکان سنجش قند خون است. اگر ساعت‌های اپل واچ سری ۸ مجهز به این ویژگی شوند مطمئناً فروش خوبی برای این دستگاه‌ها به همراه خواهد داشت. همانطور که می‌دانید در حال حاضر میلیون‌ها نفر در دنیا به بیماری دیابت مبتلا هستند و اکثر آن‌ها مجبور هستند که سه یا چهار بار در طول روز برای چک کردن سطح قند خون خود، یک تست دردناک و هزینه‌بر بدهند. آن‌ها با انجام این تست می‌توانند بدانند که چه میزان انسولین باید به بدن خود تزریق کنند. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا اپل درنهایت می‌تواند این قابلیت خوب را در ساعت‌های هوشمند خود ارائه کند یا نه.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید